news08.net/ads.txt

בדרך לקרית גת מערב החרדית. התושבים פתחו בעצומה: “ראש העיר מנסה לטייח את הנושא”

בדרך לקרית גת מערב החרדית? דרעי וליצמן יחתמו על הסכם גג חדש – שלישי במספר – בהיקף של שני מיליארד שקלים בקריית גת, שתשלש את מספר תושביה. בעקבות כך, תושבים רבים מתנגדים למהלך זה, ובימים האחרונים נפתחה עצומה שמטרתה למנוע את החתימה הסופית. משתתפת בעצומה: “ברגע שזה ייחתם, לא תהיה דרך חזרה”.

כאמור, לאחרונה מקודמת ביתר שאת, על ידי שרי השיכון והפנים, תוכנית להקמת שכונה יעודית לציבור החרדי בלבד, בהיקף של כ- 10,000 יחידות דיור. התוכנית אף זכתה לברכת הדרך מראש העיר אבירם דהרי, כחלק מהסכם גג כולל המרחיב את קרית גת בכ-60,000 יחידות דיור נוספות. מעיון בתרשימי התוכנית, עולה כי ההרחבה לכיוון מערב, ממערב לכביש 40, תמנה בסה”כ כ-36,000 יחידות דיור.

השכונה החרדית החדשה, מתוכננת בהתאם להחלטת ממשלה מס’ 1823 לאימוץ התוכנית לקידום פתרון מצוקת הדיור במגזר החרדי. במסגרת תוכנית זו, מקודמת הקמת שכונות חרדיות, לצדן של ערים הטרוגניות, אשר מסוגלות להוות משענת כלכלית ולספק אפשרויות תעסוקה ושירותים נחוצים לתושבי אותן שכונות.

תושבי העיר ציינו כי הם רואים בקידום שכונה בעלת צביון חרדי בדלני, ובהיקף כה מהותי, פגיעה חמורה במרקם החיים ובתמהיל האוכלוסיה בעיר, שכן קריית גת תמיד הצטיירה כעיר הטרוגנית בעלת שכונות מעורבות ללא ריכוז בדלני ברובע/שכונה מסויימים. רק שמירה על ציביונה הנוכחי יאפשר לקרית גת להפוך לעיר מחוז משגשגת ומרכזית, אשר תהווה מוקד משיכה למתיישבים חדשים, מן המרכז ומהפריפריה. אות לכך, הם פתחו בעצומה הקוראת לתושבים הרבים להצטרף ולחתום ובכך לעלות את המודעות בעניין. “אין חתימה סופית נכון להיום. בשבועות הקרובים תיערך החתימה לאחר שמשרד השיכון ומשרד הפנים יסכמו ביניהם ואז לא תהיה דרך חזרה”, מספרת קטי שלוקחת חלק בעצומה. עוד הוסיפה. “מלבד המודעות שאנו מנסים לייצור בעיר, אנו שמים לב שיש בכוונת ראש העיר לטייח את הנושא ולא להזכיר את עניין החרדים. מטרתנו להגיע ל-5000 תושבים שיחתמו, ולצאת במכתב רשמי למשרד הפנים והממשלה. בנוסף לכך, בודקים עניין משפטי מאחר וידוע כי שכל עוד בונים שכונה חדשה, אסור לשנות את צביונה”.

בשנים האחרונות נמצאת העיר בתנופת פיתוח גדולה, עם התקדמות הקמתה ואכלוסה של שכונת כרמי גת, מצפון לכביש 35. שכונת כרמי גת הינה דוגמה חיה לפוטנציאל ההתפתחות העתידית של קרית גת. השכונה מכילה אוכלוסיה מעורבת מכלל המגזרים. היא מורכבת הן ממשפרי דיור מתוך העיר והן ממצטרפים חדשים המגיעים אליה ממגוון ישובים, ובעיקר מערי השפלה והמרכז. תושביה פעילים ומעורבים בכלל תחומי החיים בעיר. השכונה כיום מהווה אבן שואבת למשפחות צעירות, חילוניות ודתיות ומרקעים שונים, אשר מחפשות לבנות את ביתן בסביבה מתפתחת שעתידה מבטיח.

עד שעה זו לא התקבלה תגובת העירייה בנושא.

האג’נדה למאבק של תושבי קריית גת מתוך העצומה.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן