news08.net/ads.txt

בזכות אליאור עמר: נמנעה פעם נוספת הכוונה להוסיף מאות יחידות דיור בשכונת ‘כרמי הנדיב’

רוצים עוד דירות:

היזמים בכרמי הנדיב ביקשו לקיים דיון עקרוני בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ביחס לאפשרות להוסיף מאות יחידות דיור נוספות בשכונה. ראש האופוזיציה אליאור עמר התנגד והנושא ירד מסדר היום. עמר: “אי אפשר להוסיף אפילו עוד דירה אחת בכרמי הנדיב. במקום עוד דירות, צריך להתמקד בשיפור איכות החיים הירודה של תושבי השכונה

נמנעה פעם נוספת כוונה להוסיף מאות יחידות דיור בשכונת כרמי הנדיב החדשה בקריית מלאכי. השבוע התכנסה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של העירייה, שהייתה אמורה לדון בבקשה של יזמי השכונה – בה עתידים להיבנות בסה”כ כ-3,200 יחידות דיור – להגדיל עוד יותר את מספר הדירות שייבנו, עד כדי כ-3,800 יח”ד. אלא שבעקבות התנגדותו של ראש האופוזיציה במועצת העיר, אליאור עמר, הוסרה הבקשה מסדר היום. רק לפני שמונה חודשים הוסרה מסדר היום הצעה דומה, לאחר שגם אז התנגד עמר בחריפות להצעה, וגייס את תושבי העיר למאבק משותף, שהצליח לבסוף.

לפני כחצי שנה נכנסה חברת “גינדי” לשותפות עם חברת “נחלת אשר”, בעלת זכויות הבנייה בשכונת כרמי הנדיב. במסגרת השותפות, צפויות החברות לבנות יחדיו כ-800 יחידות דיור מתוך כ-2,500 יחידות דיור נוספות שעתידות להיבנות בשכונה. במסגרת זאת, ביקשה החברה להוסיף עוד 200 יחידות דיור, כך שיותר לה לבנות אלף יח”ד במקום 800 בלבד. בפועל, מדובר בבקשה שהשלכותיה ארוכות הטווח עשויות להיות תוספת של עוד 600 יח”ד לשכונה, כך שייבנו בה כ-3,800 דירות. למרות שבקואליציה תכננו לאשר את ההגדלה, הבקשה שנדונה בוועדה בחודש מאי האחרון נדחתה, וזאת לחץ ציבורי מאסיבי שהוביל ראש האופוזיציה עמר, שהתנגד להגדלה בטענה כי היקף הבנייה בשכונה כבר עתה גדול מאוד, לאחר שלפני כשמונה שנים הוגדלו זכויות הבנייה באופן משמעותי. לטענת עמר, בשכונה אין מספיק שטחים ציבוריים, גני שעשועים, שטחים ירוקים ומוסדות ציבור, וכן תושבי השכונה סובלים מגודשי תנועה מידי יום, כך שהגדלה של מספר הדירות שייבנו בה אינה הגיונית.

בשבוע שעבר הודיע עמר כי הוא עומד על התנגדותו לאישור הגדלה נוספת של מספר יחידות הדיור בשכונה. בעקבות זאת, הוא דרש לא לקיים דיון בנושא, ואמר כי העירייה אינה רשאית לקיים דיון עקרוני בסוגיה ספציפית, ולכן יש להסיר את הנושא מסדר היום. דבריו של עמר נאמרו על רקע העובדה שהיזמים ביקשו לקיים דיון עקרוני באפשרות להגדיל את היקף יחידות הדיור בשכונה, מבלי להגיש בקשה מנומקת בנושא. היועצת המשפטית של העירייה, עו”ד עידית יפת-לוי, גיבתה את עמדתו של עמר והבהירה כי מבחינה משפטית לא ניתן לקיים את הדיון, כפי שטען ראש האופוזיציה. זמן קצר לאחר מכאן הוסר הסעיף מסדר היום של הישיבה.

גורמים בעירייה העריכו כי אין מדובר בסוף פסוק, וייתכן מאוד והיזמים יגישו בקשה מנומקת עליה תצטרך הוועדה המקומית לקיים דיון נקודתי. “אסור בשום אופן לאפשר לבנות עוד דירות בכרמי הנדיב, אי אפשר להוסיף שם אפילו עוד דירה אחת מעבר למה שכבר מאושר”, אמר השבוע ראש האופוזיציה וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עמר. “במקום עוד דירות, צריך להתמקד בשיפור איכות החיים הירודה של תושבי השכונה”, הוסיף.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן