news08.net/ads.txt

בזק ויתרה על פריסת סיבים בקרית גת – מה זה אומר? התשובות בכתבה!

אינטרנט כבל

קרית גת כלולה ביישובים שבזק לא תפרוס סיבים אופטיים: אתמול פרסם משרד התקשורת את רשימת היישובים, שכוללים אלפי שכונות ויישובים, יהודים וערבים כאחד, קיבוצים ומושבים, שייאלצו לחכות למפעילים אחרים שיתמודדו במכרזים לפריסה באותם מקומות.

בין היישובים שבהם בזק לא תפרוס סיבים ניתן למצוא את מרבית היישובים והשכונות החרדיות, למשל, שכונות חרדיות באשקלון, אשדוד, קריית גת, ואופקים. זאת גם במושבים בכל חלקי הארץ. כיום רוב האנשים בישראל עדיין מחוברים לאינטרנט דרך חיבור DSL. זהו חיבור שעושה שימוש בכבלי נחושת אשר מחוברים לארונות תקשורת שבדרך כלל קיימים בכל רחוב. מהירות החיבור משתנה בין בית לבית ברחוב ותלויה במודם, בתשתית ובמרחק מארון התקשורת. בחיבור כזה, מהירות ההורדה תהיה גבוהה בהרבה ממהירות ההעלאה, מה שאומר שגם אם תשלמו על אינטרנט במהירות של מאה מגה, במקרים רבים תצטרכו להמתין זמן רב כדי להעלות קבצים לרשת.

חיבור לרשת דרך סיבים אופטיים נעשה באמצעות סיבים שקופים ודקים שעשויים מזכוכית ומאפשרים להעביר מידע במהירויות גבוהות גם בהעלאה וגם בהורדה. בנוסף, חיבור כזה בדרך כלל יהיה יציב ורציף יותר מחיבור DSL.

לפי מדיניות משרד התקשורת, שביטל את חובת הפריסה האוניברסלית על בזק, באזורים שבהם היא לא תפרוס, יתפסו את מקומה גורמים פרטיים, שיקבלו מימון מקרן ייעודית שתמומן על ידי הכנסות של כל המפעילים. באזורים אלה יערוך משרד התקשורת מכרזים החל מתחילת שנה הבאה.

מסתבר שמדובר בסוגיה די מורכבת. כך, למשל, מי שיפרוס בכל אחד ממאות היישובים והשכונות לא יקבל בלעדיות, כלומר כל מי שירצה להשתמש בתשתית שנפרסה ייאלץ לשלם לפורס דמי שימוש בתעריפים הנהוגים היום בשוק. זה כשלעצמו מדכא תמריץ של מפעילים שחושבים שאולי יוכלו להיות מפעילים בלעדיים באזור הפריסה. כמו כן, הם יהיו חייבים לספק שירות מלא למשתמשים, לעמוד בקריטריונים של טיב שירות וכדומה, כלומר להקים אופרציה שלמה כדי לספק אינטרנט במקום שספק אם בכלל יהיה בו ביקוש.

בנוסף, מדובר בכמות מכרזים משמעותית שמשרד התקשורת ינהל, אבל בזה לא מסתיים הסיפור. לאחר הזכייה המשרד יידרש לפקח על הפריסה וביצוע העבודה, וכן על מתן השירותים על ידי אותו גורם פרטי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן