news08.net/ads.txt

בחודש המאבק בסמים ואלכוהול התקיימה השתלמות בנושא רגישות תרבותית בקרב מובילים בעדה האתיופית

11 יום עיון

 

50 אנשי מקצוע תושבי העיר השתתפו ביום עיון מרתק בנושא “עבודה רגישת תרבות והתנהגויות סיכון בקרב בני העדה האתיופית”.

יום העיון התקיים בשיתוף פעולה של עיריית רחובות והרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, מתוך מטרה להעמיק את ההיכרות של הגורמים המקצועיים השונים בעיר עם דפוסייהשימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער בני העדה האתיופית ובכדי להעניק להם כלים מקצועיים להתמודדות עם בני הנוער בשטח ולהעמיק את ההכרות של הגורמים המקצועיים עם התרבות האתיופית.

בפתח יום העיון נשא דברים מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, דוד מנצור וסקר את אירועי השיא אשר התקיימו בעיר בנושא המאבק בנגע הסמים והאלכוהול בכלל ובחוד המאבק שהתקיים בדצמבר בפרט. בהמשך הרצתה בפני המשתתפים ווגאי טבג’ה תושבת רחובות, מנחה ומנהלת “הדרך החדשה” לשילוב יוצאי אתיופיה ברשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, סקרה את דפוסיי השימוש בסמים ואלכוהול בקרב יוצאי אתיופיה, שתפה מסיפורה האישי ואף נתנה כלים פרקטיים לשיתוף וגיוס קהילת יוצאי אתיופיה. חן כרמון עובדת סוציאלית קלינית המתמחה בהתמכרויות, הסבירה בהרצאתה על “חוק אי הפללה” בנושא קנאביס ומשמעויותיו והראתה היבטים מרכזיים בשיח העולמי על קנאביס ונתנה למשתתפים עצות וכלים מקצועיים להתמודדות עם בני נוער בשטח.

רכזת המניעה וההסברה ברשות העירונית למלחמה בסמים ואלכהול, תמר וודו, קיבלה תעודת הוקרה והערכה אשר מציינת את פועלה רב  השנים למען מיגור התנהגויות סיכון בקרב תושבי רחובות. לאחר מכן נערכה סדנת “לגלות את היופי”, סדנה חווייתית להיכרות עם התרבות האתיופית בהנחיית אורית אנדשאו – משתתפי הכנס למדו על התרבות האתיופית דרך פעילות עם כלי נגינה, ריקודים, ארוחת צהריים אתיופית מסורתית ועוד.

סגן ראש העיר, זהר בלום המשמש כיו”ר הוועדה למאבק בנגע הסמים ואלכוהול ומחזיק תיק החינוך: “אנשי המקצוע בעיר למדים כל הזמן ומשפרים את ארגז הכלים שלהם למען עבודתם. אני שמח שהמשתתפים אפשרו לעצמם לעצור לרגע ולהוסיף עוד ידע על מנת לתת את המענה האידיאלי לבני הנוער בעיר בייחוד כאשר זה נוגע להתנהגויות סיכון”. דוד מנצור הוסיף: “יום זה הוא אחד מימי השיא שאנו מקיימים בחודש המאבק ואחד מיני ימים רבים המתקיימים לאורך השנה, חשוב לנו כרשות לתת לאנשי המקצוע בעיר את הכלים המקצועיים ביותר בעבודה מול ילדים, בני נוער, הורים בהיבט של התנהגויות סיכוניות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן