בחירום ובשגרה: משפרים את תשתיות המים ברחובות

ראש העיר הנחה את עובדי תאגיד המים להחזיר את באר “רוזנמן” שאינה פועלת מזה כשנה לתקינות בהקדם האפשרי | צעד זה יוביל לחיסכון משמעותי בעלויות המים לתושבי העיר רחובות

ראש העיר מתן דיל סייר אמש בכל מתקני תאגיד המים של הבאר השלישית ובחן את יכולות אספקת המים לכל השכונות בעיר בשגרה ובחירום

בסיור ביקר ראש העיר בבאר המים הוותיקה בשכונת אושיות, בריכת האיגום במזרח העיר, במחסנים לשעת החירום ובתחנת השאיבה של כל מערכות הביוב בעיר

ראש העיר פועל ודוחף לביצוע מהלך חשוב נוסף – חיבור העיר רחובות לקו מים ראשי נוסף, צעד שיוביל את רחובות ליציבה וודאית יותר מבעבר

בונים היום את התשתיות של מחר: ברחובות מתגוררים למעלה מ-165,000 תושבות ותושבים והעיר ממשיכה לצמוח ולהתפתח. בכל שנה מצטרפות משפחות חדשות ותושבים חדשים לעיר וכדי לספק מים לכל השכונות, הבתים והמבנים השונים- תאגיד המים הבאר השלישית הקים ומפעיל מספר מוקדי מים מרכזיים: באר המים הוותיקה בשכונת אושיות, בריכת האיגום במזרח העיר המכילה כ-10,000 קוב מים, תחנת שאיבה של כל מערכת הביוב ומחסני מים לשעת חירום.

אמש, ראשון (26.5) הגיע ראש העיר מתן דיל לבחון את מתקני “הבאר השלישית” בסיור מיוחד עם הצוותים המקצועיים בתאגיד.

הסיור נפתח בתחנת המשאבות של באר “רוזנמן” – באר המים הוותיקה בשכונת אושיות, שלא פעלה בשנה האחרונה מאחר והתגלה בה ליקוי מורכב שמנע את הפעלתה.

במהלך הסיור ראש העיר הנחה את עובדי תאגיד המים להחזיר את הבאר לתקינות בהקדם האפשרי, צעד שיוביל לחיסכון משמעותי בעלויות המים לעיר רחובות.

משם הסיור נמשך לבריכת האיגום החדשה שהוקמה במזרח העיר, פרויקט משמעותי ורחב היקף אותו מוביל תאגיד המים בשנים האחרונות. הבריכה מכילה 10,000 קוב מים הנושאים עימם יתרונות משמעותיים לעיר. בעזרת בריכת האיגום החדשה תתאפשר אספקת מים למאות אלפי תושבים בעת ובעונה אחת.

יתרון נוסף של בריכת האיגום הוא לאפשר אספקת מים רציפה לכל האזורים בעיר גם בזמן עבודות לשדרוג קווי המים בעיר, ובכך לצמצם את השיבושים באספקת המים. הבריכה צפויה להיכנס לפעילות מלאה במהלך החודש הבא.

התחנה הבאה בסיור הייתה מתחם מחסני החירום של תאגיד המים המכילים עוקבי מים, ברזיות, ג’ריקנים ופתרונות נוספים שנועדו לספק מים לתושבים בזמן משבר מים, הפסקות מים ממושכות, פגיעה במשק החשמל או הרעלת מים. תאגיד המים ערוך עם מספר פתרונות למצב חירום ומחסני החירום מלאים בפתרונות שונים לטיפול במשבר מים מכל סוג שהוא.

הנקודה האחרונה והמשמעותית בסיור הייתה תחנת השאיבה של מערכות הביוב בעיר הממוקמת במועצה האזורית גן רווה. התחנה נועדה לאסוף ולסלק שפכים ובכך למנוע סכנה ופגיעה באיכות חיים של בני אדם, בעלי חיים והסביבה.

ראש העיר מתן דיל:

“החזון שלי הוא לשפר את יכולות אספקת המים לכל השכונות והאזורים בעיר בזמן שגרה וחירום. כל המהלכים אותם אני מוביל כעת הכוללים את תיקון הבאר הוותיקה, הפעלת בריכת האיגום החדשה וחיבור קו מים ראשי נוסף לעיר יובילו לחיזוק משק המים של העיר ויצירת וודאות לאספקת מים יציבה ובטוחה בכל רגע נתון”.

 

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ פורום חדשות אונליין מהערים: חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, תל אביב ועוד… לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן