news08.net/ads.txt

ביוזמת התושבים: בדרך להקמת יער מאכל ברחובות

אמש , (יום שני) התקיים מפגש תושבים תחת הכותרת: “מקדמים יער מאכל קהילתי בעיר רחובות” ובו התקיימו הרצאות ודיון בשולחנות עגולים. את ההרצאה המרכזית בנושא יערות מאכל קהילתיים נשא נמרוד הוכברג, מחברת ריפורסט, הנחשב כיום בין המובילים את התחום בארץ.

את המפגש אירגנו בוגרי קורס פעילי הסביבה העירוני בהנחיית תומר יפה וביוזמת חברת המועצה איטל בציר אלשיך. במפגש הוצג הפרויקט המרכזי של הפעילים: “רחובות של עצים”, הכולל שלושה מרכיבים: 1. עץ לכל גומה. 2. קהילת שומרי אילנות בעיר. 3. הקמת יער מאכל קהילתי.

לדברי מורן ברגר מובילת פרויקט הקמת יער המאכל הקהילתי בעיר: “חשוב שיהיה בעיר, קרוב לבית מקום שבו ניתן יהיה לטייל, ליהנות מהרגשה של יער וליהנות מאכילת הפירות הגדלים על העצים. אותו מקום יהווה מרחב קהילתי לפעילות בנושאים ברי קיימא למגוון הגילאים מגני הילדים ועד הגיל השלישי כך שיקרב את התושבים לנושאי גידול מזון, אקולוגיה ושמירה על הסביבה”.

בציר אלשיך בירכה את בוגרי הקורס והדגישה את הצורך שהתעורר גם בעקבות משבר הקורונה בקהילה מגובשת ובצורך בשטח ירוק ואיכותי קרוב לבית, כזה שיהווה מקור מפלט וחמצן גם בתקופת סגר ויער מאכל הוא בדיוק המענה לכך. אלשיך סיכמה: “כמובן שפרויקט כזה יתקיים בשיתוף פעולה מלא בין העירייה לתושבים ובתמיכת ראש העיר המברך על יוזמות למען הקהילה והסביבה. בהזדמנות זו רוצה להודות למנכל העירייה דורון מילברג, לאסנת לוי- מנהלת חוויות שוויץ ומנכל חויות אלרואי אסרף על שתפ המלא”.

באירוע נכח מר יוסי כפיר, פקיד היערות העירוני ברחובות אשר שימש עד לאחרונה כמנהל אגף גנים ונוף. כפיר בישר לנוכחים כי יש תקציב להקמת יער מאכל וכעת ביחד עם חברת המועצה אלשיך ותומר יפה מנחה קורס פעילי הסביבה יבחנו את המיקומים המתאימים ביותר להקמת יער מאכל קהילתי בעיר.

תומר יפה סיכם ואמר: “הערב אספנו מידע מתושבים, קיבלנו מידע ממומחים בתחום וכעת נעבד את המידע כדי שנוכל להציג את הפרויקט בפני ראש העיר והנהלת העירייה. הצלחת הקמת יער המאכל הקהילתי למען הסביבה, הקהילה והילדים שלנו תלויה גם בהיענות ובהירתמות של תושבי העיר. כולם מוזמנים לקחת חלק בקידום היוזמה ולהירשם”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן