news08.net/ads.txt

ביום התאריך ההיסטורי: נחנכה בלוד כיכר ד’ בתמוז לציון 74 שנה לשחרור העיר

במעמד ראש העיר – עו”ד יאיר רביבו, נחנכה השבוע כיכר ד’ בתמוז בצומת הרחובות שפירא / הפרחים בלוד, לרגל 74 שנים לשחרורה של העיר לוד, בדיוק ביום של התאריך ההיסטורי.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “לוד היא עיר התנאים, מהערים העתיקות בעולם עם היסטוריה של מעל ל-5,000 שנה, אולם בדיוק לפני 74 שנים בד’ בתמוז תש”ח (11.7.1948), חזרה העיר לוד אחרי אלפי שנות גלות להיות עיר עברית במדינת ישראל, לאחר ששוחררה ב”מבצע דני”.

“מיקומה האסטרטגי”, הוסיף ראש העיר, “היווה את הגורם העיקרי לאחד הקרבות המסעירים והחשובים ביותר בתולדות מלחמת העצמאות, שהפך למיתוס והשפיע במשך שנים רבות על התפתחות תורת הלחימה של צה”ל. במהלך המבצע השתלטו לוחמי הגדוד השלישי של חטיבת יפתח על הערים לוד ורמלה, וכן על שדה התעופה הראשי ועל תחנת הרכבת של לוד, בסיוע לוחמי גדוד הקומנדו 89 בפיקודו של משה דיין. שחרור לוד אפשר לשחרר את ירושלים ואת הדרך אליה ולהרחיק את האיום של הלגיון הירדני מתל אביב”.

ראש העיר העומד בראש ועדת שמות והנצחה, הודה למשקיף הועדה, ההיסטוריון וחוקר תולדות לוד – ד”ר יוסי לונדין, ולכל חברי הוועדה על אישור ההנצחה הראויה לעיר לוד, אשר נמצאת היום בתנופת פיתוח אדירה ומסתערת מחדש על עתידה, וכן לקהילת נווה נוף ולילדי השכונה המדהימים שהצטרפו לחגיגה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן