תזכורת | ביום שלישי: שביתה בצהרונים בירושלים

המשבר בצהרונים בירושלים נמשך – ביום ג’- תתקיים השביתה בצהרונים כמתוכנן | איגוד הצהרונים בכוח לעובדים: “מסרבות לעבור כסחורה מזכיין לזכיין ללא הבטחה לביטחון תעסוקתי ותוספת שכר המגיעה לנו לאחר שש שנים (!) ללא עדכון שכר”

בית הדין לעבודה בירושלים בראשות השופט דניאל גולדברג דחה את בקשת עיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים לצו מניעה כנגד השבתת הצהרונים בעיר.

לפיכך תתקיים השביתה במועד המתוכנן ביום ג’ ה-30.4.24, מיד לאחר חופשת הפסח.

כזכור, בין איגוד הצהרונים לבין המינהלים הקהילתיים ועיריית ירושלים, מתנהל מו”מ לכינון הסכם קיבוצי מאז 2020, לאחר שאיגוד הצהרונים בכוח לעובדים המאגד את 900 העובדות נאות לדחות את המו”מ בתואנות שונות פעם זו הקורונה, פעם בחירות הארציות, הבחירות המוניציפליות.

התוצאה היא שבשש השנים שחלפו מאז ההסכם הקודם לא עודכן שכרן של מובילות הצהרון גנננות הצהרונים.עוד דרשו העובדים כי במקרה של החלפת הזכיין לתכנית, ישמרו תנאי העסקתן. איגוד העובדות הופתע לגלות מדיווחים בתקשורת כי בכוונת העיריה להחליף את המינהלים הקהילתיים כזכיינים לצהרונים (תכנית ניצנים) בתאגיד העירוני “לביא”. בניגוד לבקשת האיגוד, סירבה העיריה להתחייב כי תנאי העובדות יישמרו במעבר בין הזכיינים

מארי לוי ידיד מובילת צהרון בפסגת זאב וחברת איגוד הצהרונים בכוח לעובדים: “במקום להיגרר לבית הדין שוב ושוב, כל שנדרש הוא לנהל מו”מ בתום לב. מה אנו דורשות בסה”כ? הבטחה כי תנאי ההעסקה שלנו, לא יפגעו כתוצאה מהמעבר ל”לביא”? תוספת שכר בסיסות למובילות? מי מסוגלת להתמודד עם יוקר המחיה שעלה כאן בשש השנים האחרונות מאז ההסכם הקודם?

לצערנו במקום לדבר עם וועד העובדים בחרו בעיריה לפנות בעקיפין לעובדות ולהותיר אותנו דווקא בימים מתוחים ממילא בחוסר וודאות לגבי עתידנו”.

דנה קציר, ראשת ענף הגיל הרך בכוח לעובדים: “בית הדין אמר שוב את דברו- מדובר במאבק לגיטימי על תנאי ההעסקה. העיריה לא יכולה לנהל משחק כפול- מצד אחד לטעון שאין לה יכולת להתערב בשיקולי “לביא” ומאידך להפעיל את לביא כתאגיד עירוני המצוי בקשר הדוק לעירייה, ומנהליה הם בעלי תפקידים בעירייה ומהווים לדברי המנכ”ל את הזרוע הביצועית שלה.

העירייה יכלה כבר מזמן ליידע אותנו בהחלטה להפוך את לביא ל”זכיין” ולהבטיח את זכויותיהן האישיות והקיבוציות של כלל העובדות, להתחייב להעביר את כולן ולהעלות את שכר המובילות”.

ללא התקדמות במו”מ מתכוונים באיגוד הצהרונים בכוח לעובדים, להשבית את הצהרונים במועדים נוספים.

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: פריפיק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן