news08.net/ads.txt

בין הרשויות שזכו בתכנית ההמראה: גן יבנה, רמלה ולוד


שרת הפנים איילת שקד ומנכ”ל משרד הפנים יאיר הירש פתחו את כנס ההשקה של המחזור השני בתוכנית ההמראה של משרד הפנים ל-25 רשויות חדשות שמצטרפות להצלחה בחיזוק הרשויות ופיתוח ארגוני כלכלי שהחל בשנת 2018 ועדיין ממשיך ב-22 רשויות מקומיות במסגרת המחזור הראשון. מטרת התוכנית להביא רשויות שנמצאות בדרגת ביניים ולהפוך אותם לאיתנות – לפתח ברשות מנגנון ניהול כלכלי, אשר יגרום לפיתוח דרכי חשיבה ליצירת התייעלות כלכלית ברשות. בנוסף, יינתן דגש על פיתוח המנגנון הארגוני של הניהול הכלכלי, דבר שיסייע לרשות ויקדם אותה לעבר איתנות כלכלית.

הרשויות שעמדו בתנאי הסף והתקבלו לתוכנית היוקרתית הם: הערים – אריאל, בת ים, טבריה, כפר יונה, לוד, מעלה אדומים, נהריה, נוף הגליל, קרית מוצקין, קרית שמונה, רמלה. המועצות המקומיות אפרת, גבעת זאב, גן יבנה, חצור הגלילית, מיתר וקרני שומרון. המועצות האזוריות גוש עציון, הר חברון, לכיש, מטה בנימין, מטה יהודה, מרחבים, שומרון ושפיר.

במסגרת כנס ההשקה חתמו 25 הרשויות הנבחרות שעמדו בתנאי הסף על התחייבותם בכניסה לתכנית ההמראה אשר במסגרתה יוענקו להם סך של כ-255 מלש”ח להקמת פרויקטים כלכליים ותקציביים של הרשויות ויובילו לשיפורים משמעותיים בארגון הרשות המקומית, בהכנסותיה ובאופן התנהלותה. משרד הפנים מוביל את תכנית ההמראה בשיתוף עם משרד האוצר ומטרתה העיקרית היא לפתח תשתיות ניהוליות וארגוניות בנות קיימא ברשות המקומית, אשר יהוו מנוף לתפקוד יעיל ואפקטיבי שלה, ויביאו לשיפור באיכות השירות לתושבים ובאיכות החיים ברשויות.

במהלך גיבוש תוכנית העבודה לקראת המחזור השני, הופקו לקחים מתוכנית ההמראה הראשונה בשנת 2018, והוכנסו מרכיבים רבים בהם המודל התחרותי. במסגרת המודל התחרותי, יתמודדו הרשויות ויתחרו ביניהם על תקציבים נוספים אותם יעניק משרד הפנים. הרשויות יתחרו ביניהם על סך תקציב של 64 מיליון ₪ מלבד תקציב הבסיס אותו תקבל כל רשות במסגרת תוכנית ההמראה. במסגרת התחרות, כל רשות תוכל להגיש הצעות לפרויקטים בסך כולל של עד 15 מיליון ₪. הפרויקטים יבחנו בוועדת ההשקעות שיקים משרד הפנים, והיא תדרג את הפרויקטים על פי קריטריונים שיקבעו מראש.

מנכ”ל משרד הפנים יאיר הירש בירך את הרשויות שעמדו בתנאי הסף וציין: “המחזור השני בתכנית ההמראה יוצא לדרך עם כלים משמעותיים וליווי של ממוני המחוזות ונציגי המשרד שיסייעו באיגום המשאבים הקיימים ומעבר ליצירת שיתופי פעולה וקידום פרוייקטים. השנה יחולקו כ-300 מלשח וכחלק מהלקחים שנלמדו הוחלט כי חלק מהתקציב, מעבר לבסיס, יועבר תוך שימוש במודל התחרותי”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן