news08.net/ads.txt

בי”ס ביבנה יתמודד עם ירי טילים, למידה מרחוק ותרגול של צוותי החירום בבתי הספר

משרד החינוך פתח את שבוע ההתגוננות הארצי בבתי הספר ובגני הילדים והוא צפוי לכלול התמודדות עם ירי טילים, למידה מרחוק ותרגול של צוותי החירום בבתי הספר. נקודת השיא של השבוע תהיה היום (ג’), ה- 3.3.2020 בשעה 10:05 במהלך ההפסקה, כשבאותה עת יתרגלו התלמידים התמודדות עם ירי טילים. על רקע התפשטות נגיף הקורונה, הוחלט לערוך עדכון בתרגול ולא לכנס את התלמידים במרחבים הממוגנים אלא לקיים אותו רק בנתיבי הגישה אליהם.

המשך התרגיל, בדיקת הנוכחות וההפגה יתבצעו בכיתות הלימוד. התרגיל צפוי להינעל ביום חמישי ה- 5.3.2020  כשהוא מתקיים בליווי ובשיתוף של פיקוד העורף, הרשויות המקומית, משטרה, מד”א, כבאות והצלה. כחלק משיפור היערכות לחירום, יערך השנה לראשונה בשיתוף פיקוד העורף, סקר מקוון למיפוי כשירות המרחבים הממוגנים במוסדות החינוך בקרב רכזי הביטחון הבית ספריים. נתוני מיפוי המיגון של מוסדות החינוך ירוכזו במערכת נתונים של פיקוד העורף, אשר תסייע לתכנן ולקבל החלטות לגבי קיום לימודים בזמן חירום בכפוף להנחיות פקע”ר ומגבלות נתוני המיגון.

במהלך התרגיל השבועי, יקיים משרד החינוך תרגיל ארצי ללמידה מרחוק בחירום אליו יצטרפו השנה לראשונה גם בתי הספר החרדיים. במהלך התרגיל יתנסו צוותי ההוראה והתלמידים בתקשורת ובלמידה מרחוק מכל מקום בו הם שוהים, באמצעות שימוש בסביבות ובתכני לימוד דיגיטליים. מערך הלמידה מרחוק מאפשר למידה בעתות חירום בכמה מסגרות: ביצוע משימות מתוקשבות, באופן שיתופי או פרטני, כל תלמיד/ה בזמנו/ה החופשי, או בלמידה סינכרונית משותפת, על ידי מורות/ים. ברמה בית ספרית או ברמה הארצית. התרגיל המתוכנן נועד לחזק ולבסס את המקצועיות של צוותי ההוראה והתלמידים, בהוראה ובלמידה בסביבות לימודיות מקוונות ובחוויה של הצלחה בביצוע המשימות השונות. בנוסף, יערך השבוע תרגול בנושא “הפעלת בני נוער מתנדבים” ברשויות המקומיות ובמסגרתו יתורגלו אלפי בני נוער וחברי המנהיגות הצעירה למשימות סיוע לקהילה בשעת חירום.

 שר החינוך רפי פרץ: ״משרד החינוך הוא חלק אינטגרלי ביותר במערך ההתגוננות הלאומי. גופים רבים במשרד עמלים על מנת שאם נידרש כמדינה למצב חירום, כלל המערכת תפעל בצורה היעילה והמיטבית ביותר. במצב חירום לאומי או במצב של הסלמה ביטחונית בדרום או בצפון, אחד מפיתוחי מערכת החינוך הוא הרחבת מערך הלמידה מרחוק בעבור כל שכבות הגיל באמצעות מערכות דינמיות. כל עוד הנושא בידינו, לא תהיה שגרת חירום שתעצור את התלמידים מלהמשיך ולהצליח בלימודיהם. שגרת יומם חשובה לנו ולא ניתן לשום רעש רקע לגדוע את מרקם חייהם התקין של התלמידות והתלמידים״.

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “למערכת החינוך תפקיד מכריע בחוסן הלאומי של מדינת ישראל. לאור זאת, לאורך כל השנה המשרד מוביל שורה של תכניות שיבטיחו את מוכנות הצוותים החינוכיים והתלמידים להתמודדות עם מצבים של אי ודאות ומצבי חירום. אנו מאמינים שככל שהמוכנות של מערכת החינוך תהיה גבוהה יותר, היא תצליח לתרום לחיזוק החזית הביטחונית ולחוסן של החברה הישראלית. המוכנות של המערכת היא רחבה והיא יוצאת מחוץ לגבולות בית הספר. היא מתרחבת גם למענים לימודיים שניתנים לתלמיד בבית באמצעותו של מערך הלמידה מרחוק, שכולל מגוון עשיר, ידידותי וחדשני של תכנים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן