news08.net/ads.txt

ביקורת מס הכנסה ברחובות: קבלה בפלאפלפייה  תישלח רק בפקס

פלאפל

“קבלה בפלאפלפייה  תישלח רק בפקס” – 

כך טען בעל דוכן לממכר פלאפל בביקורת של מס הכנסה ברחובות ובסביבה

מבקרי מס הכנסה שהגיעו לדוכן לממכר פלאפל, הופתעו מתשובתו היצירתית של בעל הדוכן, שטען : ” אני חדש בעסק כל מי שרוצה קבלה אני אשלח לו בפקס”, זאת לאחר שהסתבר למבקרים כי קניית ביקורת שעשו שם, לא נרשמה, היות שבעל העסק לא מנהל סרט קופה פנימי כלל ובנוסף  נמצאו כ-1,000 שקלים במזומן בקופת הפלאפלייה ולא תועדו.

המקרה ארע בשבוע שעבר בזמן מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים רחובות, נס ציונה, יבנה, ראשון לציון וגן יבנה, אשר כלל 165 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 13% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע שנוהל בראשות פקידת השומה ברחובות, נבחרו, בין השאר, עסקים בעלי מחזור של מעל ל-3 מיליון ₪, עסקים בענפי השירותים והמקצועות החופשיים, עסקים שנתקבל לגביהם מידע וכד’.

מבדיקה של החשבון העסקי של משרד עורכי דין עלה כי העברות מזומן וצ’קים שהופקדו בסך 102,000 שקלים לא תועדו בספרי המשרד. בעלי המשרד מסר לבודקים בתגובה: “אנחנו מרכזים את התקבולים שניתנו בגין פיקדון ושאר התקבולים נרשמים בסוף החודש”. ספר כלבים שלא רשם הכנסותיו מעסקה שבוצעה ביום הביקורת טען: “לא הוצאתי קבלה כי הפנקס לא היה לידי”. בחנות נעלים, נמצא תא סתרים שהוחבא בתוך הקופה הרושמת  ובו צ’ק בסך 800 שקלים ומזומן בסך 200 שקלים שלא נרשמו בספרי העסק. תשובתו של בעל חנות הנעלים הייתה מסורבלת ומורכבת משהו: “200 שקלים במזומן התקבלו אתמול והעובדת לא ידעה לרשום בקופה והניחה בצד כדי שאני אטפל בזה. הצ’ק הקבל לפני מספר חודשים והלקוחה ביקשה שלא אפקיד אותו – והיא תביא לי את הסכום במזומן ולכן עדין לא נרשם”.. הגדילה לעשות קוסמטיקאית שמבדיקה עלה כי ממרץ 2018 לא הוציאה חשבוניות וכן נמצאו אצלה 700 שקלים ללא כל תיעוד, תשובתה הייתה: “כן יצאו חשבוניות והועברו לרואה החשבון וכי בעלה מטפל בנושא והיא לא יודעת מתי בדיוק הועבר הפנקס”.

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן