בית החולים הרצפלד בגדרה מקדם פרויקט ייחודי שהוצג בכנס בינלאומי ברומא

הפרויקט שנערך במחלקת המונשמים מבקש לקדם מטופלים אשר בתהליך גמילה מצינורית האכלה (זונדה) לאכילה עצמאית

” אני מרגיש שזה דבר אחד פחות שאני צריך להיות תלוי בצוות”, כך אמר השבוע א’, מטופל במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד מקבוצת כללית, שהשתתף בפרויקט ייחודי של בית החולים, אשר מבקש לקדם מטופלים אשר בתהליך גמילה מצינורית האכלה (זונדה) לאכילה עצמאית.

הפרויקט מתקיים במחלקת מונשמים ומובל על ידי המרפאה בעיסוק יונית ויס והדיאטנית ענבל צוריאלי, ולפני כחודש השתיים אף הציגו את הפרויקט בכנס בינלאומי שנערך ברומא, וזכו להערכה מקצועית רבה.

מחלקת מונשמים במרכז הרפואי הרצפלד הינה מחלקה אשר מתמחה בטיפול בחולים הזקוקים להנשמה ממושכת דרך פיום קנה (טרכאוסטומי). אל המחלקה מתקבלים מטופלים לאחר אירוע מוחי, תאונה או הנשמה ממושכת בשל כל סיבה רפואית אחרת. למאושפזים במחלקה בעיות נשימה המלוות במורכבויות שונות, כאשר לחלקם גם יש פוטנציאל שיקומי לגמילה ממכונת ההנשמה. הצוות הרב־מקצועי כולל צוותי רפואה, סיעוד, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק​ ותזונה, משתמש בטכנולוגיות מתקדמות ובציוד חדשני.

עד שנולד הפרוייקט הייחודי, הנוהג במחלקת המונשמים היה שמטופלים אשר החלו בתהליך גמילה מצינורית האכלה (זונדה), נעזרו באיש צוות לשם אכילה. ענבל ויונית, אשר פועלות במחלקות השונות בהרצפלד, מבינות את החשיבות הגדולה בתרומה של היכולת לאכול באופן עצמאי עבור המטופל: “אכילה עצמאית היא חלק מהותי בתהליך השיקום והחזרה לתפקוד עצמאי ככל הניתן עבור המטופלים. מה שעבור רובנו נתפס כיכולת בסיסית, אינה כך עבור מטופלים מונשמים פעמים רבות. אלו אשר יש להם פוטנציאל שיקום לאכילה עצמאית יכולים ‘להרוויח מזה’ מספר יתרונות”, הן מסבירות.

“כאשר נלקחת ממטופל היכולת לאכול באופן עצמאי, הוא ‘מאבד’ משהו מעצמו והופך לסיעודי ביכולת חשיבה. פיתוח אכילה עצמאית היא חוויה מעצימה, שמקנה לו חזרה את הביטחון בעצמו, ואת היכולת להזין את עצמו. בנוסף, היא משפרת את ההנאה מחוויית האכילה ומגבירה את יכולתם התפקודית מתוך ראייה שיקומית רב תחומית”. ואכן, א’, מטופל במחלקת מונשמים מעיד: ” אני מעדיף לאכול לבד ושלא יאכילו אותי, ואני שמח שאני יכול לאכול לבד. כשאני אוכל לבד זה גם חלק מהשיקום שלי, אני בוחר מה לאכול, כמה לאכול”.

רצף תהליך העבודה כלל עדכון על תחילת תהליך הגמילה מזונדה, לאחריו בוצעה הערכה קוגניטיבית, מוטורית ותפקודית ייעודית לתחום האכילה ובוצעו התאמות הנדרשות לאכילה עצמאית.

הפרוייקט  הוצג לפני כחודש בכנס בינלאומי Sports Medicine and Pulmonary Rehabilitation שנערך ברומא. הכנס הבינלאומי לרפואת ספורט ושיקום ריאתי מרכז מדענים אקדמיים, חוקרים וחוקרים מובילים במטרה לשתף בתוצאות מחקרים בכל ההיבטים של רפואת ספורט ושיקום ריאתי. הכנס מספק פלטפורמה בין-תחומית מובילה לחוקרים, מתרגלים ומחנכים להציג ולדון בחידושים, המגמות  כמו גם אתגרים מעשיים שנתקלו בהם ופתרונות שאומצו בתחומי רפואת ספורט ושיקום ריאתי.

 

◼️ לקבוצת חדשות גדרה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: בית חולים הרצפלד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן