news08.net/ads.txt

בית המשפט ברחובות יבחן: האם תושבת קרית גת נפטרה בחשד לרשלנות רפואית?

סיפור מצער, על מוות מיותר, הגיע בימים אלה לפתחו של בית משפט השלום ברחובות, וזאת במסגרת תביעה אותה הגישה עוה”ד אנה אונגר ממשרד עורכי הדין ‘אונגר שויגמן’, בשם עזבון המנוחה.

צלם-אלכס-אלקסיינקו

על פי התביעה, המנוחה, תושבת קרית גת כבת 60, התלוננה בפני רופא המשפחה על כאבים בעצמותיה ונשלחה לבדיקת CT. הבדיקה לא העלתה ממצאים בעצמות, אך בריאותיה אותרו מספר ממצאים מחשידים שהצריכו בירור נוסף. לדברי עוה”ד אונגר, האישה נשלחה ע”י רופא ריאות בקופה לברונכוסקופיה – בדיקת ריאות שנערכת בסדציה עמוקה, במהלכה התבקשו הרופאים לבצע ביופסיה מהממצאים.  במהלכה של הבדיקה, שמתבצעת תחת חומרי הרדמה מטשטשים, התעוררה האישה והחלה לחוש אי נוחות. בתגובה, הגדיל הרופא המרדים את מינוני התרופות על מנת לשוב ולטשטשה. כתוצאה מהעלאת המינון, נקלעה האישה לאירוע לבבי חריף ונאלצה לעבור פעולות החייאה שכללו גם עיסויים והנשמות, והובהלה למחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה בבאר שבע – שם הוצלו חייה.

משהתאוששה מהאירוע, ולאחר אשפוז של למעלה משבוע, שוחררה המנוחה, והמשיכה בבירור מצבה, לאחר שנמסר לה שבביופסיה שבוצעה בה עלו ממצאים חשודים כסרטניים. רופא הריאות עדכן אותה שעליה  לעבור את אותה הבדיקה פעם נוספת על מנת לברר את טיבם המדויק של הממצאים בריאותיה. על פי התביעה, לא התייחס רופא זה להחייאה ולאירוע הלב אותם עברה, ולא שלח אותה לאישור קרדיולוגי מקדים. לדברי עוה”ד אונגר, כך מצאה את עצמה המנוחה, כשבוע לאחר האשפוז, באותה בדיקת ריאות שחוללה את האירוע, וזאת מבלי שרופאיה ערכו כל בירור קרדיולוגי מקדים הנהוג בפרקטיקה הרפואית במקרים דומים.  גם בפעם הזו לקתה המנוחה בלבה, אך הפעם מאמצי ההחייאה לא צלחו ונגרם לה נזק מוחי וספסיס – כעבור כשבוע היא נפטרה.  לדברי עוה”ד אונגר, בקופת חולים כללית כלל לא טרחו ליידע את המשפחה על נסיבות מחלתה של יקירתם, ואלה חיו באמונה שהיא לקתה בסרטן אלים שהצדיק את הבדיקות התכופות שהביאו למותה. רק לאחר איסוף התיעוד הרפואי התגלה לפתע כי המנוחה כלל לא לקתה בסרטן, וכי היה זה אירוע דלקתי בלבד.

פרופ’ אורן פרוכטר, מומחה לרפואה פנימית ולמחלות ריאה, שחוות דעתו צורפה לתביעה, קובע כי מדובר בכשל מערכתי בהפניית המנוחה לבדיקה פולשנית מיותרת תוך סיכונה, תוך ידיעת הצוות הרפואי שהיא לקתה בכשל לבבי תקופה קצרה ביותר טרם ביצועה. “הפניית האישה לבדיקת הברונכוסקופיה השנייה נעשתה מבלי שהתקיים דיון רב מקצועי בנחיצות ובדחיפות הבדיקה, ומבלי שהוצבו בפני החולה החלופות, הסיכונים והסיכויים בבדיקה זו” קובע פרופ’ פרוכטר.

על פי התביעה, הבעל, שליווה את אשתו לבדיקה וראה כיצד היא מובלת מחדר הבדיקות במצב קשה, נותר עם פגיעה נפשית קשה ומתקשה לתפקד מאז אותו אירוע. הבעל נבדק אצל ד”ר ודים אהרנוביץ, מומחה בפסיכיאטריה אשר קבע כי מצבו נובע מפוסט טראומה קשה, והעריך את נכותו הנפשית הצמיתה בשיעור של 30% על פי תקנות המוסד לביטוח לאומי.  התביעה לפיצויים על רשלנות רפואית נגד קופת חולים ‘כללית’, ועל הנזקים הנפשיים לבעל האלמן בעקבותיה, הוגשה כאמור בימים אלה לבית משפט השלום ברחובות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן