news08.net/ads.txt

בית המשפט המחוזי בלוד הוציא צו מניעה לפתיחת כביש 200; ניסים גוזלן: “קלף מכריע להקלת עומסי התנועה של כלי הרכב”

לפני מספר דקות, הודיע ראש מועצת באר יעקב על כך שבית המשפט המחוזי בלוד אישר את בקשת המועצה ונתן צו מניעה לפתיחת כביש 200 עד לקיום דיון שיתקיים בעוד יומיים. לדברי גוזלן: “חשוב להבין כי לכביש 200 חשיבות רבה לאזור כולו ולבאר יעקב בפרט משום שהוא קלף מכריע להקלת עומסי התנועה של כלי הרכב מכיוון רמלה למרכזה של באר יעקב. לכן, גם אני מעוניין בפתיחת הכביש!. יחד עם זאת, אין להתפשר על בטיחות, סטנדרט פיתוח מושלם, עבודות אקוסטיקה שימנעו סבל איום ונורא לתושבי נווה דורון ועוד”.

כזכור, לאחרונה נודע לראש מועצת באר יעקב, ניסים גוזלן, שעיריית רמלה מתכננת לפתוח את קטע א’ בכביש 200. בסיור שערך גוזלן עם המשטרה, התגלה שטרם הסתיימו עבודות הפיתוח של הכביש וסביבתו בכל התחומים לרבות אקוסטיקה, אביזרי בטיחות, השלמת מדרכות, גינון. כעת המועצה שוקלת להגיש תלונה במשטרה כנגד האחראים לכך.

כביש 200  היה בשלבי התכנון בשיתוף הפעולה ששרר בין עיריית רמלה, נתיבי איילון והמועצה המקומית באר יעקב עוד בתקופתו של ראש עיריית רמלה לשעבר, יואל לביא, מתחילת שנת 2013. לאחר פניות של תושבי נווה דורון שבתיהם סמוכים לתוואי הכביש, נודע לראש מועצת באר יעקב, ניסים גוזלן, שעיריית רמלה מעוניינת לפתוח את קטע א’ של הכביש.  “פתיחת הכביש בבצורה רשלנית, מסוכנת ואף פלילית לכאורה, כבר מחר בערב”. כך טען גוזלן.

מסיור בשטח שערך גוזלן עם  יועץ בטיחות מטעם המועצה, נמצא כי טרם הסתיימו עבודות הפיתוח של הכביש וסביבתו בכל התחומים לרבות אקוסטיקה, אביזרי בטיחות, השלמת מדרכות, גינון. הכביש חשוף לבתים בנווה דורון ובחלקים ממנו לא הוקמה חומה אקוסטית. יתרה מכך, הכביש לא מתחבר לשכונה החדשה ברמלה ואין לו אישורי בטיחות עד לרגע זה.

גם נציגי ויועצי הבטיחות של משטרת ישראל, עמם שוחח, הזדעזעו ממצבו של הכביש. לדבריהם, פתיחת הכביש במתכונת זו הנה רשלנות חמורה ומסכנת חיי אדם וכי אין בכוונת המשטרה לאשר פתיחתו. הקטע המדובר לפתיחה מחר נמצא בתחומה המוניציפלי של עיריית רמלה. לדברי גוזלן: “אינני מבין את החיפזון לקבל את קטע הכביש ברמה פחות ממושלמת עם גינון, תאורה, אקוסטיקה ולמעלה מהכל, תנאי בטיחות להם כולכם ראויים, כפי שנעשה בפתיחת כביש 431. בעבודות כביש 200 הושקעו מאות מיליוני שקלים. מדוע להתפשר על רמת בטיחות וסטדנרטים גבוהים של כביש ולפתוח אותו בסטנדרט של כביש בלבנון?. מדובר בכביש שבמחי יד יגבה חיי אדם! נהגים והולכי רגל כאחד!”. בבאר יעקב הוציאו בקשה לצו מניעה לפתיחת הכביש, ובדרישה שאם הכביש אינו מוכן לפי התוכניות המקוריות, המועצה תדרוש לא לפתוח שום חלק ממנו לשימוש. המועצה המקומית אף שוקלת להגיש תלונה במשטרה כנגד כל הגורמים המעורבים בגין חשש לרשלנות. עוד טען גוזלן: “כולי תקווה כי הנוגעים בדבר יתעשתו וכי פתיחת הכביש תידחה ללא הצורך בהליכים משפטיים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן