בית המשפט פסק: משק קירשנר עבר על החוק וצריך לסגור את שעריו מיידית

החקלאי מהשפלה, שמפעיל חנות מכירת ירקות במבנה לא חוקי וללא רישיון עסק בשטח המועצה המקומית גדרה, הפסיד בערכאה משפטית נוספת – שמצטרפת לפסק דין ועיצומים כספיים של קרוב למיליון שקל. השופטת אדנקו סבחת-חיימוביץ’: נוכח האינטרס הציבורי ובשל הפגיעה בשלטון החוק יש לבצע אכיפה בשל עברות על חוק התכנון והבנייה. לאור הראיות, מורה להפסיק את השימוש המסחרי האסור

משק קירשנר (צילום מתוך עמו הפייסבוק)

השטח המדובר מוגדר כקרקע חקלאית פתוחה והבנייה בו אסורה – למען מחסנים לאחסון תוצרת חקלאית בתנאים מסוימים. תחילת הפרשה לפני 22 שנה, אז קיבל משה קירשנר אישור להקמת בית אריזה ואחסון בו יוכל להשתמש במשך עשר שנים לטובת הגידולים החקלאיים שלו. אלא שהזמן חלף וגם כעבור הזמן בו ניתן להם האישור משפחת קירשנר לא הרסה את המבנה – אלא המשיכה להשתמש בו כמחסן חקלאי ולאחר מכן גם כמרכז מבקרים ואפילו כמועדון ריקודים. במקביל, כל בקשותיהם להסדיר את פעולותיהם בחוק ולהסדיר את השימוש במבנה – נדחו.

בשנת 2016 החליטה משפחת קירשנר להפוך את הבניין האסור למרכול – ולמכור את הסחורה החקלאית שלהם לצד מוצרים נוספים שהגיעו מרחבי הארץ. כשניגש לבקש אישור רישוי עסק מהמועצה המקומית גדרה נדחה – מהסיבה שהמבנה אינו חוקי, ומאז למעשה מפעיל את המקום אליו מגיעים עשרות אלפי ישראלים מדי שבוע בניגוד לחוק. מאז מנהלת המדינה מסע משפטי נגד קירשנר– שמתעלם מהחלטות בתי המשפט ומערכות המדינה פעם אחר פעם, וממשיך להפעיל את המקום ללא רישוי עסק, ללא אישור למבנה ולמרות החלטות חוזרות ונשנות כי הוא פועל בניגוד לחוק ובחוסר תום לב.

בשנת 2019 היחידה לאכיפת מקרקעין הטילה על קירשנר קנסות כספיים שהגיעו עד לסך של קרוב למיליון שקלים – ולאחר מכן אף לקחה את סמכויות האכיפה בתחום מהמועצה המקומית אליה. כל זה לא עזר – קירשנר סרב לשלם את הקנס שהפך לכתב אישום נגדו על שימוש חורג במבנה. כעת עומדים נגד קירשנר עיצומים כספיים במאות אלפי שקלים, פסק בין של בית המשפט מ-2021 הקובע כי “העסק מתנהל ללא רישיון, לא יכול לקבל רשיון ועליו להפסיק מיד את העיסוק“, דחיית ערעור שהגיש לעליון ובקשה לביזיון שתלויה ועומדת נגדו. בנוסף ארבע פעמים הותכו השערים בכניסה לבניין – וקירשנר חזר ופתח אותם, והפעיל את העסק ואף נלקח לחקירת משטרה בנושא.

כל זה לא עזר – קירשנר ממשיך להפעיל את העסק הרווחי ולהתעלם מכך שהוא מפר את החוק פעם אחר פעם ברגל גסה. לקראת סוף השבוע שעבר ניתנה הכרעה נוספת נגד קירשנר – הפעם בבית משפט לשום ברחובות. בהחלטתה כותבת השופטת אדנקוסבחת: “לאחר שהובאו בפניי ראיות לפיהן נעשה שימוש אסור במקרקעין, ניתן בזאת צו הפסקה שיפוטי המורה לו להפסיק את השימוש המסחרי האסור בבניה”.

את הטענות של קירשנר על אכיפה בררנית נגדו דחתה השופטת במלואן וקבעה: “הרשות מחויבת באכיפה מכוח השימוש המבוצע כעת”. כעת נותרו לקירשנר 14 יום לסגור את העסק הלא חוקי, ולא – יחידת אכיפת מקרקעין צפויה לפעול בנושא ולשלוח פקחים לסגירה סופית של העסק.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מוטי שפירא
מוטי שפירא
2 years ago

המדינה סה”כ מעוניינת למנוע את הורדת יוקר המחייה ותו לא. קירשנר לא עובר על שום חוק ואם כן אז אותו החוק אינו מוסרי וזו חובתו לעבור עליו.

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מוטי שפירא
מוטי שפירא
2 years ago

המדינה סה”כ מעוניינת למנוע את הורדת יוקר המחייה ותו לא. קירשנר לא עובר על שום חוק ואם כן אז אותו החוק אינו מוסרי וזו חובתו לעבור עליו.

דילוג לתוכן