בלי חשבון: ח”כ מיקי זוהר בראיון מיוחד, פותח את הפה על הכל

ראיון מיוחד | ח”כ מכלוף מיקי זוהר גדל והתחנך בקרית גת, בעל תואר ראשון ותואר שני במשפטים. נשוי לימית זוהר (אשת נדל”ן ידועה בקרית גת) ואב לארבעה: אליאב, איילון, הילי ודניאל. הוא כיהן כחבר מועצה (במשך 7 שנים) ובהמשך גם כסגן ראש העיר קרית גת, מזה 6 שנים הוא מכהן כחבר כנסת מטעם הליכוד, בתחילת דרכו הוא שימש כמרכז הקואליציה בוועדת הכספים, כיו”ר הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי וגם כיו”ר ועדת הכנסת. כיום הוא משמש כיו”ר סיעת הליכוד, כיו”ר הקואליציה וכסגן יו”ר הכנסת. לאחרונה לאחר התמודדות לא פשוטה, הוא מונה ליו”ר עמית של הליכוד העולמי.

הליכוד מתנדנד בין 28-30 מנדטים בסקרים האחרונים, זה לא יאפשר לכם להשיג 61 מנדטים כדי להקים ממשלה, מה דעתך?

“המצב בסקרים הפנימיים שלנו מראה שאנחנו מאוד קרובים ל 61 מנדטים, בסופו של היום הכול תלוי בנחישות של בוחרי הליכוד שיבואו להצביע ביום הבחירות. ביום הגורלי הזה, השטח הליכודי שווה 4-5 מנדטים לכל הפחות, ראש הממשלה וחברי הכנסת של הליכוד עושים הכול כדי להעיר אותו, אני יודע שראש הממשלה קבע עשרות כנסים ברחבי הארץ עד הבחירות, ושכל חברי הכנסת מסתובבים בערים על מנת לדרבן את בוחרי הליכוד, רק כך בע”ה נוכל לנצח”.

בשלוש מערכות בחירות לא הצלחתם לנצח, הרכבתם ממשלה מוזרה ונאלצתם לכל מיני שעטנזים, מה אתה צופה שיקרה הפעם?

“המצב היום מאוד שברירי, לכן אנחנו עושים כל מאמץ כדי לשכנע את מצביעי הליכוד להגיע להצבעה ולא להישאר בבית, בנוסף אנחנו ממוקדים במשימה מרכזית וקריטית: להסביר לאלו ששוקלים להצביע לבנט וסער, שרק הצבעה לליכוד תבטיח להם ממשלת ימין יציבה. לצערי הרב, ישנם לא מעט אנשים ימניים ששוקלים להצביע לסער והם חייבים להבין שהצבעה כזו מבטיחה לנו ממשלת שמאל עם יאיר לפיד כראש הממשלה, עם מירב מיכאלי כשרת החינוך ועם תמר זנדברג כשרת העבודה והרווחה”.

הבטחת הבחירות שלכם: ממשלת ימין על מלא, האם ממשלה שמורכבת מרוב חרדי נחשבת לממשלת ימין?

“זה לא סוד שהמפלגות החרדיות הן השותפות שלנו, אך זה לא אומר שהן מהוות רוב בממשלה. בסופו של יום הליכוד היא המפלגה היחידה שיודעת לייצר את האיזון הדרוש בין כל פלגי האוכלוסייה. למה? כי אצלנו בליכוד יש הכול: יש חילונים, דתיים, יהודים וערבים, ליבראליים ושמרנים, דה פאקטו זו מפלגת העם. אין מפלגה אחרת שיודעת כיצד לאזן בין הצרכים של כולם מלבד הליכוד”.

בהתאם למצב בסקרים, האם סער ולפיד יכולים להיות אופציה להרכבת ממשלה עם הליכוד?

“אנחנו מעולם לא פסלנו אף אחד. לצערנו הרב דווקא אלו שהזכרת, פסלו את הליכוד ואת נתניהו. הם הבהירו בכל הזדמנות שהם לא ישבו איתנו בממשלה. עצוב לומר, אך כנראה שהם מעדיפים להיות מונעים משנאה, בזמן שאנחנו באים לעשות למען הציבור מאהבה. חייבים לומר את האמת לציבור: הדרך היחידה למנוע כאן ממשלת שמאל או חלילה בחירות חמישיות, זה ניצחון הימין והליכוד בבחירות”.

הוגשו נגד בנימין נתניהו 3 כתבי אישום, על פי כל הסקרים קיימת אכזבה מניהול משבר הקורונה, למה הליכוד לא מעמיד מועמד אחר לראשות הממשלה?

“הליכוד היא התנועה הדמוקרטית הכמעט אחרונה שנשארה בישראל, אנחנו לא בוחרים את הרשימה שלנו ואת ראש המפלגה שלנו כמו אצל יאיר לפיד שממנה את עצמו ומדרג את הרשימה שלו לפי גחמות אישיות או לפי מידת הנאמנות כלפיו. לשמחתי אנחנו תנועה דמוקרטית שיש לה פריימריז בהם כולם נבחרים באופן דמוקרטי כולל היו”ר. ממש לא מזמן היו לנו בחירות פנימיות לראשות הליכוד בהן נתניהו הביס את גדעון סער בפער גדול, חבל מאוד שסער לא ידע לקבל את דין הבוחר והלך להקים מפלגה משל עצמו. אין לי ספק שבע”ה במרוצת הזמן, הליכוד יישאר כאן גם אחרי שכל מפלגות האווירה האחרות ייעלמו מהמפה הפוליטית. 140,000 מתפקדי הליכוד ו 1,350,000 מצבעי הליכוד אמרו את דברם – נתניהו הוא המתאים והראוי ביותר להנהיג את המדינה”.

אתה בתוך המעגל הקרוב של נתניהו, האם לדעתך הוא אותו נתניהו שהיה לפני שלוש מערכות הבחירות האחרונות?

“זה מדהים אותי כל פעם מחדש לראות עד כמה האדם הזה נחוש, מלא באנרגיה ורצון עז להמשיך ולהנהיג את מדינת ישראל. אני באמת חושב שמלבד העובדה שהוא המתאים ביותר לתפקיד, הוא גם זה שרוצה יותר מכולם להיות ראש הממשלה. חלק גדול בציבור יודע שהוא עם הניסיון הרב ביותר, עם הידע המקיף ביותר והיכולות הכי מתאימות להנהיג את ישראל ולכן אני מאוד מקווה שהציבור לא יקנה את הנדסת התודעה של חלק גדול מהתקשורת שפועלת נגד נתניהו באופן אובססיבי”.

ברשותך נעבור קצת לזירה המקומית, זה נראה שבסניף הליכוד בקרית גת יש תחושה של נמנום קל, מה אתה צופה לסניף המקומי?

“אני באמת מאמין שסניף הליכוד בקרית גת הוא בעל פוטנציאל אדיר להפוך לאחד מהסניפים הגדולים בארץ משום שקרית גת היא עיר ליכודית מאוד. אני גם מאוד שמח לראות הרבה אנשים טובים ומוכשרים שנכנסים לפעילות בסניף יחד עם החברים הוותיקים שלנו. אני מאמין ומייחל לשיתוף פעולה בין כל הצדדים בסניף מה שיביא להצלחה גדולה לליכוד בכלל ולעיר קרית גת בפרט”

זה לא סוד שיש לך השפעה לא מועטה במשרדי הממשלה, כיצד אתה מסייע לקריית גת?

“קרית גת יקרה מאוד לליבי ולכן אני משתדל לסייע בכל סוגיה עירונית שמגיעה לפתחי, מיותר לציין שבכל פעם שפנו אליי לסיוע כזה או אחר, נרתמתי למשימה וכמובן שאמשיך לעשות זאת גם בעתיד”.

אחד המקומונים בקרית גת העלה אפשרות שאתה תתמודד לראשות העיר בשנת 2023, האם זה נכון?

“הפרסום ב”מה נשמע” מהשבוע שעבר פשוט תלוש מהמציאות משום שאין לי שם כוונה או רצון להתמודד לראשות העיר קרית גת. כנראה שהם ניסו לעורר עניין בזירה המקומית ולכן השתמשו בשמי בלי שום בסיס. בע”ה השאיפה שלי היא להיות שר משפיע בממשלה הבאה שנתניהו ירכיב, ולאחר שאצבור עוד כמה שנים של ניסיון בממשלה, אעשה הכול כדי להיות שר האוצר של מדינת ישראל”.

לאור תשובתך, אז מה דעתך לגבי שאר הטוענים לכתר?

“מאז הבחירות המוניציפליות האחרונות, גזרתי על עצמי שלא להתערב בפוליטיקה המקומית ואני מאוד מרוצה מההחלטה הזו”.

אנחנו רואים כיצד המשפחה שלך משלמת מחיר כבד על הקריירה הפוליטית שלך, איך אתה מתמודד עם זה?

“החיים הציבוריים אינם פשוטים, יש מחיר שצריך לשלם עבורם ואני ומשפחתי משלמים אותו יום יום. למזלי המשפחה שלי מגבה אותי ועומדת מאחורי, למרות המחיר העצום אותו הם נאלצים לשלם בשבילי ואני מלא הערכה על כך. הם יודעים כמה חשוב לי לעשות למען הציבור והם יודעים שכל עוד אני אהיה בפוליטיקה, אהיה מאושר. עם כל הקושי ולפעמים גם הצער שאני ומשפחתי חווים, בסופו של דבר אין תחליף לסיפוק האדיר שיש לי מהעשייה הציבורית”.

אנחנו ממש לפני חג הפסח, מה תרצה לאחל לתושבים?

“אני מאחל לכולם חג פסח שמח וכשר, מלא בשמחה, בריאות ונחת מהמשפחה. ברוך ה’, החג הזה מסמל יותר מתמיד את היציאה שלנו מעבדות לחירות בכל מה שנוגע למשבר הקורונה. לשמחתנו הגדולה, את החג הזה נוכל לחגוג יחד עם המשפחות שלנו כשאנחנו מחוסנים ובריאים. בע”ה אחרי שננצח בבחירות זה יהיה חג שמח במיוחד”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן