news08.net/ads.txt

במהלך השבת: אזעקה ביישובי השפלה, ילדים השתטחו על הדשא באמצע משחק כדורגל; מקלטים נפתחו באזורים השונים, ההסלמה נמשכת

“זו לא אזעקה?”, שאלה שכנתי ציפורה ואני, המנוסה בענייני אזעקות וטילים (תושבת אשדוד לשעבר) ביקשתי ממנה להיכנס לממ”ד. אכן, זו אזעקה. שתינו שומרות שבת ובמהלך האזעקה – שהבהילה רבים מתושבי העיר – התפללנו בלב וסיננו לאוויר לא פעם “ה’ ירחם, ה’ ירחם”.

שתינו שומרות שבת – לכן לא ידענו מהו הדיווח אודות האזעקה והאם קיימת הסלמה בדרום, או האם שוב מדובר ב”טעות”. לא הדלקנו את הטלוויזיה ובסך הכל עברה שבת שקטה. עם צאת השבת הבנו: אז זהו – שלא, זו אכן הייתה אזעקת אמת והמצב בישראל לקראת חג העצמאות והאירוויזיון שבדרך, בהחלט דורש מהרשויות להגביר את הבטיחות וממנו התושבים להגביר את העירנות וההקשבה לפיקוד העורף.

נפילת גראד היום (צילום באדיבות מדא)

**

פיקוד העורף דיווח על אזעקה בדרום השפלה (187,268) והשפלה 184. • דרום השפלה 268 – בני ראם, רבדים, גני טל, חפץ חיים, בית חלקיה, יד בנימין, גדרה, קדרון, בית אלעזרי, ברורים • דרום השפלה 187 – יסודות, נצר חזני, מזכרת בתיה, גני יוחנן, גבעת ברנר, מפעלי ברנר, קרית עקרון • השפלה 184 – משמר דוד, חולדה, כרמי יוסף, פדיה, כפר בן נון, יציץ, פתחיה, כפר ביל”ו, רמות מאיר, בית עוזיאל, גזר, משמר איילון, גני הדר, נען, סתריה, עזריה, כפר שמואל, בית חשמונאי, יד רמב”ם, מרכז קניות ביל”ו.

תושבים רבים מרחובות, בעיקר בצד המזרחי של העיר הסמוך ליישובים לעיל, נלחצו עם הישמע האזעקה. במשחק כדורגל שנערך במגרשה של מכבי רחובות נבהלו מהאזעקה, הילדים עצרו את המשחק, נשכבו על הדשא ונשמעו להוראות.

עו”ד יניב מרקוביץ’, סגן ראש עיריית רחובות: “המצב המתוח בדרום והאזעקות שנשמעו מוקדם יותר היום ביישובים השכנים עוררו לחץ רב בקרב תושבי העיר ובצדק. חשוב לי לעדכן שעיריית רחובות, אגף חירום וביטחון והמוקד העירוני נמצאים בקשר רציף עם גורמי הצבא ופיקוד העורף. אני נמצא מאז שעות הבוקר המוקדמות בקשר רציף עם מנהל האגף אליצור זרחי ואנו בוחנים אם יש צורך לשנות משהו בהיערכות העיר לאור המצב הביטחוני. עפ״י הנחייה שהועברה מפיקוד העורף בשעה האחרונה כרגע אין שום שינוי ואין צורך לפתוח את המקלטים ברחבי העיר. לאור המצב הרגיש והנפיץ נמשיך לעקוב, להתעדכן ולעדכן כל הזמן לגבי כל שינוי שיהיה, אם יהיה. לתזכורת: זמן כניסה למרחב המוגן הינו 90 שניות ויש לשהות בו 10 דקות רחובות מוגדרת כמרחב”שפלה-182”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן