news08.net/ads.txt

במוצ”ש: צופית גרנט ושמואל וילוז’ני יככבו בהקרנת הבכורה לסרט “סדקים”, ושיחה עם התסריטאית מיכל אקרמן

רשת חוויות מציגה:

הקרנת טרום בכורה לסרט “סדקים” ושיחה עם התסריטאית מיכל אקרמן. הסרט, בכיכובם של צופית גרנט ושמואל וילוז’ני, זכה להצלחה בפסטיבלים בברלין ובאמסטרדם ועוסק בהטרדות מיניות, מנקודת מבט לא שגרתית.

עלית הסרט נכתבה על ידי התסריטאית מיכל אקרמן, מנכ”לית מיזם “גבול הדרכות”, הפועל למניעת הטרדות מיניות. על פי העלילה, ביום חגיגי, בו אמור פרופ’ עודד גולדן, איש אקדמיה ומחקר בכיר, לקבל פרס יוקרתי, הוא מוזמן לחקירה במשטרה, לאחר שנועה, דוקטורנטית שעבדה אצלו, מעלה כנגדו האשמות לכפייה מינית. בתוך כך, נוגע הסרט גם בעולמה של אשתו מרב, בהתמודדות, בחשבון הנפש שלה ושל עודד ובכל אשר עובר על נועה באותה עת.

“הסרט הוא למעשה עיבוד למחזה שכתבתי לפני הרבה שנים”, מספרת אקרמן, “אני תמיד מערבת סיפור אישי בכתיבה שלי – אך הרעיון לכתיבה כאן הגיע מסיפור מוניקה לוינסקי וביל קלינטון. כל העולם הסתכל על ביל ומוניקה ואותי עניינה דווקא הילרי. מה עובר עליה, איך היא מתמודדת – וכך התחלתי לחקור, חקירה עצמית, עד שיצא תסריט כתוב. אנשים שמכירים אותי ואת מיזם ‘גבול’ למניעת הטרדות מיניות, שאני מובילה כבר שנים רבות, לא הבינו איך לא שמתי במרכז העלילה את המוטרדת ואת הקושי שלה”.

“הסרט הוא לא על מוטרדת מינית”, מבהירה אקרמן. “הסרט שכתבתי, בא לצייר מציאות מזווית חדשה עבורי ואני חושבת שגם עבור הצופים. זהו עולם שלא הכרתי לפני עשיית הסרט. הצצה לעולם שמסביב למוטרדת. למשפחה הקרובה שלה, לרעייתו של הנאשם, לילדיו. היכולת לשבת ולהקשיב, בלי ציניות וביקורתיות לצד השני – זו יכולת מעולה שהתרגול שלה יוכל לקדם שיח בנושא ואולי אפילו שינוי במודעות. חשוב לי להביא למסך את זווית הראיה שלי. לעורר חשיבה, לפתח הסתכלות שונה וללמד אותנו לא להיות שיפוטיים. חשוב לי שהקהל לא יצא עם מסר אחיד אלא עם הרבה חשיבה ודילמות שניתן לשוחח עליהן, שיחה אמיתית”.

לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם התסריטאית. הסרט יתקיים במוצאי שבת, 16/2/19, בשעה 20:30, חוויות שוויץ המדע, סירני 52, לכרטיסים – 08-9310700, 055-6612551.

תמונות באדיבות סרטי ‘יונייטד קינג’)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן