news08.net/ads.txt

במקום ביה”ח הפסיכיאטרי: 1,500 דירות בבאר יעקב

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, בראשות שירה ברנד, הודיעה כי החליטה לאשר למתן תוקף את התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה על שטח בית החולים הפסיכיאטרי לבריאות הנפש במערב העיר, שעתיד להתפנות אל תחום קמפוס שמיר (בית החולים אסף הרופא). התוכנית הופקדה בפועל להתנגדויות הציבור במאי השנה וכעת לאחר דיון בהתנגדויות אושרה סופית.

 

התוכנית כוללת הקמה של 1,480 דירות חדשות בשכונה חדשה שתיקרא “האקליפטוסים”, מתוכן 296 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות ו-100 יחידות דיור יוקצו להשכרה, וזאת לטובת היצע של דיור בר השגה במסגרת התוכנית. עוד היא כוללת כ-23 דונם עבור מבני ציבור ושטחי ציבור וכ-41 דונם של שטחים פתוחים. משמעות האישור הסופי היא שהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תוכל להנפיק היתרים לקבלנים על מנת להתחיל בביצוע הקמת השכונה בפועל.

אופי הבינוי בתוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) ונערכה על ידי משרד קורין אדריכלים, כולל בנייה מרקמית של 9-12 קומות בשילוב מגדלי מגורים בני 14-18 קומות, כאשר הבנייה הגבוהה תהיה ממוקמת בעיקר מסביב לפארק המרכזי שעתיד לקום בשכונה בהיקף של כ-30 דונם, לצד שימור חורשת האקליפטוסים שעל שמה קרויה השכונה.

התוכנית חלה על שטח של כ-130 דונם והיא ממוקמת באזור בנייה מתפתח מערבית לשדרות רבין בעיר. היא מציעה שינוי ייעוד משטח למבני ציבור שמשמש, כאמור, לבית החולים הפסיכיאטרי, לייעוד מגורים ושירותי ציבור נלווים. כמו כן, מתוכננת רשת שבילי אופניים והולכי רגל, שתאפשר חיבור בתוך המתחם, לרבות אל הפארק המרכזי וגם לישוב הקיים.

נזכיר כי אשתקד אושרה תוכנית ענק של רמ”י ומשרד הבריאות להרחבת ביה”ח אסף הרופא, במסגרתה יתווספו לו 150 דונם לצורך הקמה של קמפוס רפואי בשטח 413 דונם עם זכויות בנייה בהיקף של עד 1.1 מיליון מ”ר. שטח התוכנית נמצא ממערב לכביש 44, בין באר יעקב לראשון לציון. הקמפוס צפוי לכלול את מרכז שמיר וביה”ח לבריאות הנפש באר יעקב, שיתמקדו בתחום מדעי המוח וההתנהגות, את ביה”ח הגריאטרי שמואל הרופא וכן כ-250 יחידות דיור וכ-55 אלף מ”ר לשטחי מסחר.
עוד כוללת התוכנית להרחבת בית החולים העתקת המעבדות הלאומיות לבריאות הסביבה והמכון לרפואה משפטית (אבו כביר) משכונת נווה עופר (תל כביר) בדרום תל אביב לקמפוס החדש, אשר יוקם על חלק משטח מחנה צריפין שפונה והחווה החקלאית שצפויה להתפנות. השטחים שיתפנו במקום המכון הפתולוגי אבו כביר מיועדים לפארק לשימוש ציבורי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן