news08.net/ads.txt

במקום הקאנטרי, בלב השכונה החילונית בקרית גת: השטח הציבורי מיועד להקמת בית ספר לחסידי גור

בוקר אחד בלי הסבר ובלי הודעה לציבור, כנדרש בחוק, גידרה העירייה שטח ברחוב אדוריים – שבעבר הובטח על ידי העירייה שיוקם בו קאנטרי – בין רחוב סטרומה למגדלי השלום. נדרשה עבודת בילוש כדי לגלות שבמקום העירייה מקימה, מהר ובחשאי, בית ספר לחסידות גור. התושבים בסביבה רובם חילונים בשכונה בעלת אופי חילוני חוששים שבית ספר שכזה ישנה להם את אופי השכונה ויוצאים למלחמה. לעזרתם התגייס חבר מועצת העירייה, שי זולדן. מלשכת ראש העירייה נרשמה התעלמות מוחלטת.

“אין לנו דבר נגד אוכלוסייה חרדית, זכותם לגור בקריית גת ובוודאי שלילדים שלהם מגיע בית ספר ראוי. החשש שלנו הוא משינוי אופי השכונה החילונית בה אנו מתגוררים ובה רכשנו במיטב כספנו את הבית שלנו. האם היה עולה בדעת מישהו בעירייה לבנות בית ספר חילוני בלב שכונה חרדית? למה הפוך זה נשמע הגיוני” אומר בזעם אחד מדיירי רחוב סטרומה שגילה השבוע שמול המרפסת שלו מקימה עיריית קריית גת כמעט בסתר בית ספר חרדי של חסידות גור.

תושבי שכונת סטרומה, ואקסודוס נאלצים לצאת, שוב, (בעבר נאבקו התושבים נגד הקמת כולל/ישיבה מול ביתם. תוכנית הקמת הכולל נגנזה), למאבק על אופייה החילוני של סביבת המגורים שלהם הפעם נגד בניית בית ספר לחסידות גור. לטענתם, אין להם דבר נגד אוכלוסייה חרדית בקריית גת השוני המהותי בין שתי האוכלוסיות יוצר את ההפרדה והחשש הגדול הוא  שהמהלך יפגע בצביון החילוני של האזור כולו. “אין באזור בו נבנה בית הספר לחסידי גור כמות תלמידים שמצריכה בנייה של בית ספר חרדי כך שאין צורך במוסד כזה”, אומרים התושבים השטח הובטח על ידי העירייה כקאנטרי אין נהייה פתאום בית ספר חרדי?

לטענתם של התושבים, הקמת בית הספר אושרה בהליך מזורז  כמעט סודי, בלי שהדבר הובא לידיעתם.  בעצם עד לגידור השטח במפתיע בתחילת השבוע לא היה ידוע לאיש על הקמת בית הספר בשטח שגודר.

בדיקת “המקומון” מעלה שבניגוד לחוק התושבים לא קיבלו כל הודעה בנושא כך שהעירייה מנעה מהם את האפשרות להגיש התנגדויות כחוק. מדובר בשכונה גדולה רובה נבנתה עם עליית העולים מברית המועצות בתחילת שנות ה-90.
“הקבלנים הגיעו לפה מוקדם בבוקר ושמו את המחיצות הפח שמסתירות את השטח”, אומרת אסתר שמתגוררת ברחוב פעמי תש”ז הסמוך כבר 22 שנים “ככה צריכים תושבים לגלות שבונים להם מול הבית בית ספר חרדי? נהוג לפרסם, להודיע, לשתף, אך כל זה לא היה. מה שחשוב בלשכת ראש העירייה שלנו זה שעוד שנתיים בבחירות ישימו את הפתק שלו בקלפי, אז מה אם הוא פוגע בנו קשות?” אומרת אסתר במרירות ומסרבת שנרשום את שם המשפחה שלה, “מי יודע איך יפגעו בי?”

חבר מועצת העירייה, עו”ד שי זולדן, אליו פנו מספר מתושבי השכונה לעזרה, הגיע למקום שמע תושבים מהשכונה ופנה במכתב לראש העירייה, אבירם דהרי, בדרישה להסברים. וכך כתב זולדן: בשמי, חבר מועצת העיר קריית גת, עו”ד שי זולדן ובשם תושבי שכונת סטרומה ושכונת שער דרום, אני פונה אליך בעניין שבנדון כדלקמן:

1. לפני מספר ימים, פנו אלי מספר רב של תושבים המתגוררים בשכונת סטרומה בכניסה הדרומית לעיר, משום שלפתע פתאום, ביום בהיר אחד, צצה גדר ענקית המקיפה שטח רחב היקף בצמוד לבתים ולמגרש הכדורגל.

2. יובהר, במקום לא נמצא שילוט המבהיר מה בונים במקום, מי הקבלן, מה הם זמני העבודה ופרטים נוספים. דבר המהווה עבירה לפי לחוק התכנון והבניה תשכ”ה- 1965

3. למען הסר ספק, התושבים חוששים כי במקום יוקמו מבנים כגון כוללים, ישיבות, גנים ילדים, מקוואות ומבנים נוספים אשר נוגדים באופן מוחלט את ציביון השכונה ואת התושבים המתגוררים שם.

4. אתה מתבקש לתת מענה מידי ולסביר את המתחם הענק שהתעורר לתחייה באמצע השכונה.

5. לתגובתך המהירה אודה מאוד.

עד כה לא זכה מכתבו של זולדן לתגובת ראש העירייה, אבירם דהרי שממשיך להתעלם גם מפניות התושבים.

זולדן: “התושבים לא קיבלו מענה בנוגע למתחם החדש שמגודר שם ועל כן, פנו אליי תושבים רבים מודאגים ממה שעשוי להיבנות שם. שיהיה ברור, על העירייה לפרסם מה מהות הבנייה, מי הוא הקבלן המבצע,  מה המועדים לסיום הפרויקט ומי חברת הפיקוח. בדיוק כמו שמצופה מכל תושב כך מצופה מהעירייה. התושבים פנו אל מחלקת ההנדסה בעיר לקבלת מענה, אך לצערי לא קיבלו תשובה רשמית.  אני לא מבין איפה השקיפות? אני לא מבין למה להסתיר מהתושבים? מה כל כך קשה להיות כנים עם הציבור ולספר לו את האמת. אבירם דהרי עושה בקרית גת מה שהוא רוצה. אין דין אין דיין”.

למרות הפניות החוזרות והנשנות מעיריית קריית גת לא התקבלה כל תגובה, ל”המקומון”. אם תתקבל – תובא במלואה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן