news08.net/ads.txt

בן 9 אושפז במרכז הרפואי קפלן לאחר שאכל 20 פירות של צמח רעיל

ע׳, בן 9 מיישוב בשפלה, אושפז במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, לאחר שאכל מפירות הצמח סולנום שעיר.

ע’ אכל כ-20 יחידות מפירות הסולנום השעיר, משום שהתבלבל בין הסולנום לבין שיח העגבניות המשפחתי. “כשאני חוזרת הביתה, ע’ ואני יוצאים מהבית, והוא מספר לי שאכל מה’פירות האדומים שיש לנו בחצר’. שאלתי אותו למה הוא מתכוון, כי ידעתי שאין לנו פירות כאלה” אומרת אימו. “הוא הסביר לי שחשב שזו עגבניה, וגם שהטעם היה דומה, ובמקביל סיפר שאכל רק את הפירות האדומים ולא את הפירות הירוקים (הבוסר)”.

האם ממהרת לחדד לבנה לא לאכול פירות או צמחים שהוא לא מכיר בוודאות, ומחליטה לשוב הביתה ולבדוק במגדיר הצמחים איזה פרי אכל הבן. הבדיקה מעלה שמדובר בסולנום שעיר, והאם מחייגת למרכז ההרעלות שמפנה אותם ישירות למיון: “אביו של ע’ לוקח אותו במיידי למיון הילדים במרכז הרפואי קפלן”.

ע’ מגיע יחד עם אביו למלר”ד הילדים במרכז הרפואי קפלן ברחובות, ועובר סדרת בדיקות להערכת מצבו. ד”ר שחר אורן, רופא בכיר במלר”ד הילדים במרכז הרפואי קפלן מספר: “הילד מגיע אלינו כשהוא אסימפטומטי, כלומר, על אף שאכל מפירותיו של השיח הרעיל, הוא לא מפגין סימנים של הרעלה דוגמת בחילות, הקאות או כל סימן אחר. הצוות במיון הילדים מבצע לו בדיקות דם וא.ק.ג. הבדיקות חוזרות תקינות, ולמרות זאת, לאור הכמות הגדולה שאכל, אנחנו מחליטים להשאיר אותו לאשפוז להמשך השגחה ומעקב”. הוא מוסיף ומסביר: “סולנום שעיר הוא צמח רעיל לאדם. המקרה של ע’ הוא מקרה קל, משום שלא חווה סימנים ברורים של הרעלה, אבל לצערנו לא אחת אנחנו רואים מקרים חמורים בהרבה של הרעלות מפירות או פטריות שנקטפות ונאכלות, שעלולים להסתיים אף במוות. חשוב מאוד לחדד לילדים, ולא רק, שלא לאכול פירות או צמחים שאינם מכירים, ובמקרה שיש ספק מהו הפרי – אין ספק שעדיף לא לאכול”.

בבוקר המחרת שוחרר ע’ לביתו. אימו של הילד מסכמת: “אני שמחה שהמקרה שלנו הסתיים כך בבריאות שלמה, ובסופו של יום הילד הבין שלא מכניסים לפה פירות שלא מכירים. חשוב תמיד לחדד את זה לילדים – כי היום זה קרה בבית, מחר זה יכול לקרות בשכונה או בטיול, והסכנה היא גדולה”.

◼️ לקבוצת החדשות ביבנה והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בגדרה והסביבה לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות במזכרת בתיה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בקרית עקרון לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות בנס ציונה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בבאר יעקב לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בלוד לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות ברמלה לחצו כאן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן