בנימין נתניהו ניחם את משפחתו של רונן לוברסקי הי”ד

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ורעייתו שרה ביקרו אמש (חמישי) את משפחתו של רונן לוברסקי הי”ד. לדברי נתניהו, “חיבקנו אותם וביקשנו לנחם אותם על מות בנם האהוב, רונן ז״ל, לוחם דובדבן שנהרג בפעילות מבצעית.בבזכות חיילים כמו רונן ז״ל – אנחנו מנצחים. עם ישראל כולו מחבק את המשפחה. יהי זכרו של רונן ז״ל ברוך ונצור בליבנו תמיד”.

סמ”ר רונן לוברסקי הי”ד (20) הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, לאחר שנרצח על ידי מחבל שהפיל עליו פלטת שיש כבדה ופצע אותו אנושות, במהלך מבצע של יחידת דובדבן, סמוך לרמאללה

הבשורות הקשות שנפוצו במהלך השבת אומתו בצאתה. מדינה שלמה בכתה על לכתו בטרם עת של סמ”ר רונן לוברסקי הי”ד, לוחם דובדבן בן ה-20 מרחובות שנרצח במהלך המבצע של יחידת העילית דובדבן. על פי הפרטים, נודע כי בשעה 5 לפנות בוקר, באותו יום ארור, הושלכה אל עבר הכוח פלטת שיש מבניין בגובה של 3 קומות ופגעה בראשו של לוברסקי שהיה חלק מכוחות החיפוי, כשהוא ממוגן עם אפוד וקסדה. פגיעתה של פלטת השיש הייתה כה עוצמתית כך שהקסדה התנפצה והוא פונה במצב אנוש כשהוא מורדם ומונשם אל בית החולים הדסה עין כרם, שם נלחמו הרופאים על חייו, עד שלא יכל עוד והוא נתן נשמתו לבורא. הלווייתו התקיימה בלילה שבין שבת לראשון, בשתיים בלילה והגיעו אליה המונים. הכומתות האדומות, הדמעות בעיניים, ההלם והעצבות ניכרו מכל עבר.

מפקד היחידה, סא”ל ע’, ספד לסמ”ר לוברסקי: “היית מהלוחמים הטובים ביותר ביחידה, בכוח הפורץ של הצוות והראשון למגע עם האויב. נפלת מות גיבורים. היית בעל משמעת עצמית ואחריות מהגבוהות ביותר, פעלת רבות במבצעים ללכידת מחבלים – תוך שמירה על צניעות ומקצועיות. לוברסקי, עצמת את עיניך בפעולה שמסמלת יותר מהכול את תרומתך להגנה על ביטחון ישראל”.

על הפעילות אמר מפקד היחידה: “מידע הוביל את היחידה לביצוע המבצע, מבצע שהצליח לסכל ולשבש את חוליית הטרור. מבצע אחד מיני רבים, מבצע אחד ממנו, רונן, לא שבת. חונכת לערכים של תרומה למדינה, היית בן למשפחה של לוחמים, מלח הארץ. בשעות שהתפללנו ליד מיטתך בבית החולים אמא שלך הצביעה על בני המשפחה ואמרה ‘לוחמים כולם  – אבל רונן הטוב ביותר’. אמא צדקה. היית מהלוחמים הטובים ביותר בפלוגה וביחידה”.

מלול: “במקום אשר באנו לחזק – יצאנו מחוזקים”

“רונן היה מלח הארץ, בן מסור, תלמיד מצטיין, צנוע וערכי. אנו כואבים את לכתו ושולחים תנחומים וחיבוק חם לבני משפחתו״, אמר ראש העיר רחמים מלול עם צאת השבת. מלול הגיע ללוויה שהתקיימה באישון לילה ועמד לצד המשפחה כל העת. לאחר מכן כתב בחשבון הפייסבוק שלו: “עם ישראל מתלכד בשעת צרה ובמיוחד כשזה קשור לחיילי צה״ל – גיבורי העם. מי שהיה זקוק לעוד הוכחה לתופעה המדהימה והמופלאה הזו היה צריך להיות נוכח בשעה 2 אחר חצות הלילה בהר הרצל בירושלים, בטקס הלוויה של חייל דובדבן, בן רחובות, רונן לוברסקי הי״ד. ההר היה מוצף מלווים מכל שכבות העם ורבים מהם אף לא הכירו את רונן ז״ל או את משפחתו אבל הם חשו שהם חייבים להיות שם סביב קברו הטרי ולחזק את המשפחה האבלה. והם ניצבו שם דוממים וכואבים, דומעים ודואבים. הייתי שם כואב ודומע ככולם, נדהם מעוצמת המעמד המאחד ומתעצומות הנפש של בני המשפחה אשר קראו בהספדיהם להמשכיות החיים אשר אויבנו מבקשים להשבית יום-יום.

“שבתי לביתי לפנות בוקר, עדיין מוכה צער וכאב, אך נפעם מגודל התופעה של עם שלם העוטף את צה״ל ואת משפחת השכול. והנה, בראשון בצהריים כשהלכתי לנחם את המשפחה האבלה, נוכחתי שוב לחזות באותה תופעה מעודדת המייחדת אותנו, כעם הנלחם אלפי שנים על קיומו. מאות מנחמים מכל שדרות העם נוהרים לניחום באוהלי האבלים כשהם מרעיפים תמיכה ואהבה וגם דואגים לכל צורכי המשפחה. המדהים מכל היה לשמוע את בני המשפחה האבלים ולהשתומם מעוצמותיהם הנפשיות ובמקום אשר באנו לחזק – יצאנו מחוזקים. הם גם לא שכחו, למרות אבלם, להודות לכל האלפים שעמדו לימינם בתמיכה ובתפילה בעת הפציעה האנושה, וכן על התמיכה בשעה הכואבת הזו. יהי רצון שחוט החסד והאחדות יימשך על כולנו במשך כל העתים, בעת צרה ובעת שמחה, בעת חירום ובעת שיגרה. עם ישראל חי”.

סגן ראש העיר, זהר בלום הוסיף: “אנו מרכינים ראש על אובדנו הכואב של סמ״ר רונן לוברסקי, לוחם מצטיין ביחידת דובדבן שנפצע בשבוע שעבר בעת פעילות מבצעית ברמאללה ובשבת נפטר מפצעיו. סמ״ר רונן לוברסקי ז״ל היה בוגר בית ספר קציר ברחובות, מפרחי העיר שלנו שגדל, התחנך וצמח מתוכנו – ונפל בעת מילוי תפקידו כאשר חיפה על חבריו לצוות והגן על כולנו בגופו”.

משניות לעילוי נשמתו

במהלך השבעה רבים זרמו אל בית המשפחה. תחילה נפוצה שמועה לפיה בבית המשפחה אין מניין ואף לא מצרכים. הדבר הגיע לאזניו של ראש העיר אשר עזב את לשכתו ומיהר באופן אישי לבחון את הדברים. מלול הודיע כי מדובר בשמועה בלבד וכי למשפחה לא חסר מאום ועם זאת אנשי “הבית החם” ועיריית רחובות יעמדו לרשותם כל העת וידאגו לכל מה שיצטרכו. מידי יום התקיימו שלוש תפילות, רבים מילאו את רחבת שדרות בן ציון, שם מתגוררים אלנה וולדימיר לוברסקי.

תלמידי רשת מוסדות החינוך של חסידות קרעטשניף ובהם תלמוד התורה ‘בני משה’, ישיבת ‘שער אליעזר’ וכולל ‘בית דוד’ ילמדו משניות לעילוי נשמתו. הדבר הוחלט לאחר שבמהלך ניחום האבלים שקיים נציג החסידות פנחס הומינר, עלה הצורך על ידי בני המשפחה ללימוד משניות. בו ברגע הודיע הומינר כי הוא נרתם לעניין וכי כל מוסדות החינוך של החסידות יתגייסו למשימה וילמדו משניות לעילוי נשמתו.

אחיו של הגיבור המנוח, אריק, הודה על המחווה והביע את הערכתו לכך. האב ולדימיר, סיפר  על ההתמודדות עם האבדן הקשה והכואב וביקש להעביר רק מסר אחד: ״כל אחד מעם ישראל צריך להוסיף חיים, להוסיף שמחה, להוסיף טוב ועם ההמשכיות שלנו – ננצח אותם״.

(צילום: קובי גדעון, לע״מ)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן