בני נוער מלוד, ירושלים, קרית מלאכי וקרית גת בהאקתון אתגרי העורף בצל המלחמה

האירוע נפתח בהרצאה מרתקת ומעוררת השראה בנושא ריפוי באמצעות תדר אלקטרומגנטי שפיתח ד”ר ירון סגל, מייסד חברת BrainQ, בעקבות הגילוי שבנו אובחן במחלה תורשתית נדירה
פתרונות חברתיים לאתגרי העורף של ישראל 2024 הוצגו בהאקתון ייחודי של “הסטרטאפיסטים” הצעירים ממחשבה טובה וכן הרצאה מעוררת השראה של ד”ר ירון סגל, מייסד חברת BrainQ
לאחרונה נערך אירוע האקתון של עמותת מחשבה טובה שהתמקד בנושא אתגרי העורף במציאות המורכבת של מלחמת “חרבות ברזל”.
האירוע נערך במסגרת פרויקט “הסטארטאפיסטים” – תכנית בוטיק דו שנתית המיועדת לבוגרי תוכניות מחשבה טובה ובני ובנות נוער בכיתות ט’- י’.
החניכים לומדים שפות תכנות חשובות כמו, Html ,CSS, JavaScript בסביבה חדשנית ומקצועית תוך התנסות בפיתוח פרויקטים של יזמות טכנולוגית חברתית, במטרה להקים מיזם עם תוצר טכנולוגי בעל תרומה לחברה בישראל. התוכנית מתקיימת בהובלה של עמותת מחשבה טובה יחד עם מייקל אייזנברג, מנהל שותף בקרן ההון סיכון אלף , ובשיתוף חברות הייטק מהמובילות בתעשייה, המספקות סביבת עבודה נוחה, תוך ליווי מקצועי ורכישת ידע ונסיון עבור החניכים והחניכות.
לאורך כל היום, התכנסו עשרות חניכות וחניכים, בגילאי 15-17 מכל רחבי הארץ, כ- 8 קבוצות חניכים וחניכות מירושלים, לוד, קרית גת וקרית מלאכי, במרכז חיבה בירושלים, במטרה למצוא רעיונות לפיתוחים שיוכלו לסייע לאזרחים בעורף להתמודד טוב יותר עם המצב.
האירוע נפתח בהרצאה מרתקת ומעוררת השראה בנושא ריפוי באמצעות תדר אלקטרומגנטי שפיתח ד”ר ירון סגל, מייסד חברת BrainQ, בעקבות הגילוי שבנו אובחן במחלה תורשתית נדירה.
סא”ל במיל’ עזי פישר, המלווה את תכנית הסטארטאפיסטים, לצד מייקל אייזנברג, מאז היווסדה, אמר למשתתפים:
“אני לא בטוח אם אתם יודעים עד כמה נושא אתגרי העורף חשוב וקריטי, כולנו רוצים עורף חזק ויציב. לכם יש היום הזדמנות למצוא פתרונות ודרכים לסייע לאזרחים שבעורף. אם תצליחו ליצור מענה עבור האתגרים אתם תחזקו גם את הלוחמים בשטח שיוכלו להמשיך בלחימה. לפעמים מאמץ קטן שבעינינו נראה קטן הוא יכול לשנות עולמות. אני מאמין בכם ובפרויקט הסטארטאפיסטים אתם משמשים דוגמה לאנשים מסביבכם, שמח להיות שותף אתכם בהצלחה בהאקתון”.
בשלב מאוחר יותר הקבוצות התפצלו לסיעור מוחות ועבודת צוות יחד עם המדריכים.ות והמנטורים.ות מהחברות המובילות בתעשייה, שהגיעו בהתנדבות מלאה, תוך עבודה אינטנסיבית, והעשירו את בני הנוער בידע וכלים טכנולוגיים,על מנת לסייע להם במטרתם להגשים להוציא לפועל, רעיונות, ופרויקטים חדשניים ייחודיים שיסייעו  לאזרחי מדינת ישראל.
לקראת סוף היום הציגו בני הנוער את התוצרים שעבדו עליהם לאורך היום בפני צוות שופטים מחברות טכנולוגיות מובילות במשק, ביניהם מיכאל מזרחי, יזם סדרתי ומייסד האקסלרטור ההנדסי AtoBe.
החניכים הציגו מגוון רעיונות בין התוצרים היו: טיפול במקרי חרדה ופוסט טרואמה באמצעות משקפי VR מציאות מדומה, רעיון שעלה בעקבות חוויה אישית כואבת של אחת החניכות בקבוצה, התמודדותה של בת משפחה עם חווית טראומה באירוע הנובה בשביעי באוקטובר. תוצר נוסף מסייע בפתרון בעיית הבדידות באמצעות פיתוח אפליקציה ייעודית שמטרתה לאפשר לאוכלוסיית הגיל השלישי ליצור קשר ישיר עם מתנדבים צעירים לשוחח ולדבר אתם על האתגרים והקושי שהם חווים ובכך להפיג את תחושת הלבד.
יעלה להב, מ”מ מנכ”לית עמותת מחשבה טובה:
“אנו במחשבה טובה מאמינים כי הנגשת הטכנולוגיה באווירה המעצימה את בני הנוער, פותחת בפניהם דלתות להשתלבות בכל תחום שיבחרו בעתיד. אנחנו מעניקים להם כלים, ידע וניסיון שתורמים להם להתפתח ולצמוח ובעיקר לפתח תחושת מסוגלות ואמונה עצמית. ההאקתון העוסק באתגרי התקופה מאפשר לבני הנוער להיות פרואקטיבים ומעורבים בעשייה ערכית חברתית תוך שימוש בטכנולוגיה אותה הם לומדים”.
◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן
◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן
◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן
◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: יום טוב דסטה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן