news08.net/ads.txt

27 שנים לרצח רבין – ברחובות יקיימו מעגלי שיחה קהילתיים

עיריית רחובות והחברה העירונית, מרכז הגישור העירוני, ארגונים ופעילים חברתיים יציינו את יום הזיכרון ה-27 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז”ל במעגלי שיחה קהילתיים בנושא אתגרי החברה הישראלית בעת הזאת. האירוע, תחת הכותרת ‘אסיפה ישראלית’, ייערך ביום חמישי, ט’ בחשוון, ה-3.11, ברחבת עיריית רחובות.

 27 שנים חלפו מהרצח הנורא והשבר שנפער בין הציבורים השונים בארץ. נתכנס יחד, יומיים לאחר הבחירות, ונבקש לענות במשותף; כיצד ניתן לחיות זה עם זה, ולא רק זה לצד זה. את מעגלי השיח ינחו פעילות ופעילים חברתיים מהעיר. בכל מעגל ישתתף מוביל פעילות ייחודית, שישתף בסוגיה ייחודית בה הוא עוסק ובאתגרים הנצבים בפניו, לאחר מכן יתקיים דיון ולסיים יתקיים טקס זיכרון קצר.

נושאי מעגלי השיח והדוברים:

המלחמה באוקראינה – איפה זה פוגש אותנו- ד”ר ויקה שטיימן, סוציולוגית ואשת חינוך.

חיי הסטודנטים בעיר – נוי פרג’, יו”ר אגודת הסטודנטים במכללת פרס וענבל להב, יו”ר אגודת הסטודנטים בפקולטה לחקלאות.

מאבקים חברתיים ואתגרי שכונת קריית משה – חנה טמנו, פעילה חברתית משכונת קרית משה, עומדת במרכזו של סרט שנעשה על השכונה, ותדבר עליו ביחד עם עלמוורק דוידיאן, בימאית הסרט.

קהילה, דת וחינוך כחלק משינוי חברתי– הרב ליאור נגוסה, רב קהילת שיבת ציון באושיות וראש המכינה הקדם צבאית דרך אבות.

מאבק העובדות הסוציאליות – סלי פרנק, עובדת סוציאלית.

מאבק החקלאים ואתגרי החקלאות – נעם קסלברנר, רכז החקלאות, קיבוץ נצר סרני.

קהילה וחברה בראי החברה החרדית והחיים לצד רוב חילוני – הרב יהודה מנת, מחנך במדרשת זיו בירושלים.

אירוע ‘אסיפה ישראלית’ נערך ברחובות זו השנה השישית, במטרה לקיים רב שיח קהילתי חוצה מגזרים לדיון במחלוקות ובבסיסים המשותפים לקיום החברה הישראלית. האסיפה בהובלת קואליציית הארגונים “זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה” מתקיימת במקביל בערים רבות ברחבי הארץ, ושמה לה למטרה לחזק את המרכז הערכי והדמוקרטי המתנגד לגזענות, לאלימות ולהסתה. “זיכרון רצח רבין הוא חובתה של חברה שרוצה לשמור על עצמה”, אומרת עפרה גזית, חברת קיבוץ המחנכים של תנועת ‘דרור ישראל’ בעיר, “אנחנו שמחים על ההזדמנות להיפגש פנים אל פנים ולדון  בסוגיות הבוערות של החברה הישראלית, להכיר מובילים ומובילות רחובותיים שיציפו אתגרים ומחלוקות בוערות ביננו, ונוכל להתווכח וגם להסכים על החיים המשותפים שלנו כאן”. לדברי אבי ויינשטוק, מנהל המרכז לצדק חברתי ברחובות: “בואו להתכנסות של אזרחיות ואזרחים לשיח משותף ומרפא. הצטרפו למי שמתעקש לקרב בינינו גם בתקופת בחירות”

ראש העיר, רחמים מלול: “חשוב מאוד לקיים שיח ביום הזה , על מנת להעמיק את הדיאלוג גם עם מי שיש לנו מחלוקת איתו, להבין ולהחליף דעות. זוהי הדרך שלנו להוקיע את האלימות מכל סוג שהוא. אני מזמין את תושבות ותושבי רחובות להגיע ולהשתתף במעגלי השיח”.

זהר בלום, ממלא מקום ראש העיר: “אנו עושים כל מאמץ להטמיע בדרכים של חינוך וערכים את החובה לקיים שיח והידברות ולהרחיק את האלימות. אין דרך טובה מזו לציין את יום האזכרה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז”ל”.

ד”ר אסף אל בר, מחזיק תיק נוער וצעירים: מרגש לראות שאנחנו כעיר מצליחים לשמור על המרקם העדין של החיים המשותפים. זו דרך נפלאה לזכור את יצחק רבין, מנהיג אהוב שמסמל עבורי את היכולת להשתנות כדי לדאוג שיהיה לנו טוב, מנהיג שמסמן את המאבק המתמיד לשלום. אני מבקש להודות לשירי קלר ולרכזי/ות ‘רשת הקהילות העירונית’ על המאמץ העקבי לחזק ולשמר את מה שמחבר בין כולנו.

אייל פרנקל, מנכ”ל החברה העירונית: ” 27 שנים חלפו מאז רצח רבין – אירוע כה משמעותי בעבור כולנו. אירוע האספה מקדם את הצורך בשיח חברתי ואיחוי הקרעים החברתיים לבל ישנו אירועים מעין אלה ושנצעד לעתיד משותף וטוב יותר. הציבור מוזמן לבוא ולהשתתף באספה”.

אביבה חלבי, מנהלת מרכז הגישור העירוני: “יוזמה מבורכת . בכל זמן ובמיוחד בימים אלו  שיח והדברות ודיאלוג חשובים. וכמרכז גישור בקהילה אנו  מעריכים ושמחים להיות שותפים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן