news08.net/ads.txt

בסימן אהבה | בכנס השנתי של תכנית הקשר הרב דורי ה 19 הוצג סיפור האהבה של מרים בר און ונכדה נועם סלע, מבאר יעקב

הכנס השנתי של תכנית “הקשר הרב דורי” התקיים בבית הספר הבינלאומי ללימודי העם היהודי ע”ש קרת, של מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות. בכנס הוצגו חמישה סיפורים נבחרים, פרי עבודתם של  תלמידי בתי ספר ואזרחים וותיקים המשתתפים בתכנית. למשתתפים הוענקו תעודות הוקרה על עבודתם, במעמד מנכ”ל המוזיאון העם היהודי בבית התפוצות, דן תדמור ומנהל אגף מורשת פרויקטים במשרד לשוויון חברתי, שלום בוחבוט.

תכנית ה”קשר הרב דורי”, אשר חוגגת השנה 19 שנים להיווסדה, היא פרי שיתוף פעולה בין מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות למשרד לשיווין חברתי ומשרד החינוך. התכנית, בהובלה של עופרה ישראלי מבית התפוצות, החלה כיוזמה מקומית של אגף התקשוב במשרד החינוך ובהמשך לאור הביקוש צמחה לתכנית בפריסה ארצית, בה משתתפים כיום 571 קבוצות ב 182 ישובים בארץ ולמעלה מ 16 אלף בני נוער ובני הגיל השלישי. עיקר פעילותה הוא שילוב בין שליטתם של הצעירים בטכנולוגיית המחשוב לבין אוצרות הידע והחוויות שמביאים אתם בני הגיל השלישי- הצעירים מלמדים את האזרחים הוותיקים מיומנות מחשב, שימוש בדואר אלקטרוני וגלישה באינטרנט והוותיקים חולקים את סיפור המורשת האישית והמשפחתית שלהם עם הצעיר.

השנה נבחר נושא “סיפורי אהבה” כתמה מרכזית לתכנית, וזוגות המשתתפים הודרכו לתעד במאגר סיפורי מורשת עולמי בבית התפוצות. חמשת הסיפורים שהוצגו הערב עוסקים בסיפורי אהבה על גווניה השונים, אשר תועדו ע”י צעירי התכנית באמצעות הניידים שלהם: סיפור אהבה לחקלאות שתועד ע”י רפי קדמון והתלמידות אמונה גרסטל ודריה פאר מ”אולפנת עופרה” אשר בישוב עופרה שבמחוז ירושלים, סיפור אהבה לאמנות שתועד ע”י מרים בר און ונכדה נועם סלע, מבאר יעקב וסיפור על אהבה בין בני זוג, שתועד ע”י דבורה קורתי ונכדה ארז פילצר מכפר סבא. סיפור אהבה בין ילדים להורים, שתועד ע”י שרה מרגלית (שורקה) הירשפלד ונכדתה סופיה אלישר, מבית הספר “רעות” בהוד השרון, סיפור אהבה להורים מאמצים, שתועד ע”י מרים תנעמי והתלמידות יונה אטל ותכלת טהרלב מ”אולפנת עופרה” אשר בישוב עפרה שבמחוז ירושלים. שרה מרגלית ומרים תנעמי אשר הכירו בכנס הופתעו לגלות במהלכו, כי מושא סיפורה של מרגלית- שמלה יקרה שהוריה חסכו מפיהם בכדי לרכוש לה והיא שומרת אותה עד היום כסמל לאהבה ומסירות של הוריה כלפיה – נרקם ע”י אמה המנוחה של תנעמי, שהייתה התופרת הראשית של ויצ”ו.

משתתפי התכנית מעידים כי הלמידה ההדדית והחוויות המשותפות הנוצרות במפגשים תורמים לגישור בין פערי הדורות, להערכה הדדית ולחיזוק הקשר בתוך המשפחה בין הדור הצעיר למבוגר. בשנה זו הרחיבה התכנית את פעילותה בבתי ספר בארץ ואף פעלה במוקדי קהילה יהודית בארצות הברית ובמזרח אירופה. התכנית מהווה אחת מתכניות הדגל של בית הספר הבינלאומי על שם קורת ללימודי העם היהודי, לצד פרויקטים נוספים כמו “עדשה יהודית”, ו-“סיפור משפחתי” הכורכות את סיפורם האישי של המשתתפים בסיפור העם היהודי ועוסקות בחיבור לזהות היהודית. “זו זכות עצומה עבורי ועבור בית התפוצות להיות חלק מהתכנית המופלאה הזו וליצור מאגר סיפורי חיים כה גדול וערכי” ברך מנכ”ל מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות, מר דן תדמור, את המשתתפים “התברכנו בשיתופי פעולה מלאי סיפוק ועשייה חשובה. הנחת יסוד שלנו היא שככל שנעמיק בזהות שלנו, כך תתחזק תחושת השייכות, הלכידות והאחווה שלנו. זה הייעוד של בית התפוצות ותכנית “הקשר הרב דורי” מגשימה אותו”.

השרה לשוויון חברתי, חה”כ גילה גמליאל אמרה טרם הכנס “הקשר הבין דורי הוא מאבני היסוד של חברה מתוקנת, מדינה חפצת חיים ערכיים ומוסריים מוכרחה לחזק אותו. לדור האבות והאימהות המייסדים יש כל כך הרבה מה לתרום לילדינו הצעירים, ולילדינו הצעירים יש כל כך הרבה מה לתרום לאזרחינו הוותיקים – זהו קשר חשוב שחובה עלינו לטפח אותו. אני גאה, שכשרה לשוויון חברתי הייתה לי הזכות להבטיח שבארבע השנים האחרונות הקשר הזה לא רק התקיים אלא רק הלך והתחזק, ואכן השנה קבענו שיא עם למעלה מ 16,000 אזרחים ותיקים ותלמידים שלקחו חלק בתכנית בכל רחבי הארץ”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן