news08.net/ads.txt

בעלות של מיליארד ש”ח: מה מתוכנן לקום על גג המרכז המסחרי ב”אמריקן סיטי”?

חצי חינם נדל”ן הזרוע הנדל”נית של קבוצת חצי חינם מקדמת פרויקט מעורב שימושים בהיקף השקעה מוערך של כמיליארד  וחצי שקלים ברחובות.

הפרויקט המתוכנן לקום על גג המרכז המסחרי “אמריקן סיטי” שבבעלות החברה בדרום מזרח העיר יכלול כך עפ”י התכנון המוצע: תוספת של מבנה תעסוקה בשטח של כ-20,000 – מ”ר, תוספת מבנה מגורים להשכרה בשטח של כ 35,000 – מ”ר עם  308 יח”ד המיועדות להשכרה ארוכת טווח, תוספת מבנה דיור מוגן בשטח של כ 35,000 – מ”ר כ 350 – יח”ד מגורים וכן תוספת של מבנה חניה בשטח של 40,000 מ”ר עבור תוספת של כ 600 – חניות חדשות  למבני דיור מוגן ומגורים עתידיים. סה”כ המתחם מעורב השימושים, יכלול 130,000 מ”ר בנוי + 40,000 מ”ר חניונים עיליים כ-1400 חניות. 

התוכנית, שנערכה על ידי משרד מילוסלבסקי אדריכלים, מבקשת לשנות ייעודים מתעשייה ומלאכה – לאזור תעשייה, מסחר ומגורים ולקבל תוספת של  כ 500% – אחוזי בניה ברוטו לכלל השימושים.

במצב הקיים כיום קיימות זכויות בנייה מאושרות מעל הקרקע (לפי תוכנית רח/5/2004) לשימושי מסחר, משרדים וספורט ולכ-807 מקומות חניה תת קרקעיות ובקומת הקרקע. כזכור חצי חינם נדל”ו מקבוצת חצי חינם רכשה מרכז “אמריקן סיטי” מהאחים משה ויגאל גינדי לפני שלוש שנים וחצי בסכום של 185 מיליון שקלים. המרכז משתרע על שטח של כ-42 אלף מ”ר (2 קומות מסחר + חניון עילי ותת קרקעי), כולל מרכז רפואי טכנולוגי של קופת חולים מאוחדת ששכרה כ-7,000 מ”ר במרכז, מתחם ספורט “נינג’ה סטאר” המשתרע על שטח של 1,350 מ”ר ובו מספר אזורי פעילות להורים וילדים, ובעתיד יהיה גם סניף ‘חצי חינם’ מהגדולים בארץ, מגוון חנויות, בתי קפה, ועוד.

ליהי סונק, סמנכ”לית נכסים בקבוצת חצי חינם, מציינת כי “הקבוצה בוחנת כל העת הוספת שימושים במרכזים המסחריים שלה הממוקמים במיקומים אסטרטגיים באיזרי ביקוש. הוספת שימושי מגורים ותעסוקה מעל המרכז המסחרי, ייצר מתחם מעורב שימושים, שייתן מענה לתושבי העיר בכלל ולתושבי השכונות הסמוכות בפרט. מעבר למאות מקומות עבודה חדשים שהוא יספק, מלאי הדירות החדשות באיזור יגדל והמתחם ישמש גם מרכז עם מגוון שירותים קהילתיים בילוי ופנאי לכל המשפחה”.

אדריכל גיא מילוסלבסקי, מציין כי “התחדשות עירונית במרכזים מסחריים ותוספת שטחי מגורים למסחר ולתעסוקה היא פתרון אפשרי ויעיל למחסור בקרקעות ובדירות ברחבי הארץ. מרכזי המסחר הגדולים הממוקמים כיום לרוב באזורי תעשייה או תעסוקה, הם חלק מעתודות הקרקע של מדינת ישראל, ותוספת של שטחי מגורים בהם בהחלט יכולה להוות כלי חשוב בידי המדינה בסל הכלים למאבק במצוקת הדיור. מבחינה תכנונית, עירוב שימושים הוא כלי תכנוני מוכר ופופולרי בעולם ובישראל הוא צובר תאוצה בשנים האחרונות”

חצי חינם נדל”ן  הינה הזרוע הנדל”נית של ענקית הקמעונאות קבוצת חצי חינם.  לחצי חינם נדל”ן מאות אלפי מ”ר של נכסי נדל”ן ברחבי הארץ , לחברה מרכזי מסחר רבים, קניונים, פרויקטים למגורים, מגדלי משרדים ומרכזים לוגיסטיים. בנוסף, לקבוצה עתודות קרקע רבות ברחבי הארץ, הנמצאות בשלבי פיתוח והשבחה שונים. החברה, ממקדת את עיקר פעילותה בתחום הנדל”ן המניב, הכוללת השכרת נכסים מניבים, פיתוח והשבחה של נכסים קיימים וכן איתור, ייזום והקמת פרויקטים. בנוסף, לחברה פעילות בתחום הבנייה למגורים ועוד מגוון רחב של שירותים משלימים.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן