news08.net/ads.txt

בעל המכבסה מרחובות כיבס פתקי הכנסות ותפס מעלים כספים במבצע ביקורת של מס הכנסה

IMG-20180626-WA0053 (1)

מבקרי מס הכנסה שהגיעו לביקורת במכבסה ברחובות נדהמו לגלות מה באמת “מכבסים” במכבסה זו. במהלך הביקורת נמצא פתק ובו רישומים של הכנסות שלא נרשמו, בספרי העסק. אדם שהציג את עצמו כ”עובד במכבסה” אמר למבקרים: “יכול להיות שזה של השכן שלי שהחליף אותי אתמול לשעה ויכול להיות שהוא זה שקיבל את הכסף  ולא רשם, אני רק עובד פה!” אלא ש”העובד”, כנראה לא תיאר לעצמו שדבריו יבדקו מיידית, והמבקרים שהתקשרו ל”שכן” של בעל המכבסה, ששמו היה רשום באותו פתק, גילו להפתעתם שמי שהלכה למעשה מנהל את העסק שלהם הוא אותו “עובד” עמו הם שוחחו, שלדבריהם בשל היותו מוגבל בבנק, הוא רשם את העסק על שמם. בעל המכבסה, מיותר לציין, הוזמן לחקירה במשרדי החקירות של מס הכנסה.

המקרה ארע בזמן מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים רחובות, נס ציונה, יבנה, ראשון לציון וגן יבנה, אשר כלל 107 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 13% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע שנוהל בראשות פקידת השומה ברחובות, נבחרו, בין השאר, עסקים בענפי השירותים והמקצועות החופשיים, עסקים שנתקבל לגביהם מידע וכד’.

במקרה אחר, בעל מינימרקט לא רשם בספרי העסק צ’קים בסך 1,350 ₪. בעל העסק טען להגנתו: “זה צ’ק ביטחון שגם אם אפקיד אותו הוא לא יכובד”. מעצבת שיער ואיפור, שלא רשמה הכנסות בסך 800 ₪ ששולמו על ידי אחת הלקוחות, בעבור תסרוקת אמרה למבקרים: “הקבלות שלי בבית ולכן לא רשמתי..” בעל דוכן לאוכל דרוזי בחר בהסבר דומה לכך שלא רשם את כל הכנסותיו מיום הביקורת: “לא הבאתי היום את הספרים ולכן רשמתי על דף..”

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השיוויון בנטל בקרב האזרחים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן