news08.net/ads.txt

בעקבות הדליפות מקצא”א: סכנת מוות על שונית האלמוגים; מנכ”לית עמותת צלול: “תושבי אילת יקרים לנו יותר מהכסף השחור”

במהלך היום אותרה דליפה בגג מיכל דלק של חברת קצא”א בעל נפח של 100 אלף קוב שהכיל דלק גולמי וחומרים נדיפים רבים – שגרמה למטרדי ריח משמעותיים ברחבי אשקלון והתושבים נדרשו להישאר בבתיהם. כונני איגוד הערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, הוקפצו למקום האירוע, עלו לגג המיכל וסיווגו את הריח בדרגה 6, בהתאם לנוהל להגדרת מפגעי ריח. מקצא”א נמסר כי “במסגרת פעילות שוטפת ובעקבות מזג האוויר הסוער, נפלטו ריחות לפרק זמן קצר מאחד המיכלים של החברה. האירוע הסתיים וטופל על ידי החברה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. יש להדגיש כי הריחות אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור. קצא”א מחויבת לערכים של הגנת הסביבה ולתושבי האזור בתחום בו היא פועלת”.

מאיה יעקבס, מנכ”לית עמותת צלול, להגנת הים, החופים והנחלים, התייחסה היום לדברים ואמרה כי: “רק לפני מספר שבועות הייתה דליפת דלק לים ממסוף קצא”א באשקלון לים, כעת יש דליפת גזים רעילים וגורמי מחלות לאוויר ממיכל בחוות המיכלים של קצא”א, הגורמת לריחות קשים בכל העיר והסביבה. הגברת הפעילות בקצא”א, בעקבות ההסכם לשינוע נפט מאיחוד האמירויות, רק תעלה את הישנות תופעות אלו של דליפה וריחות קשים גם באילת וגם באשקלון ותשית סכנת מוות על שונית האלמוגים בסיס לפרנסת אלפים במפרץ אילת. עמותת צלול קוראת לעצור את הסכם שיגרום לעוד זיהום אוויר, ריחות בלתי נסבלים ועוד זיהום ים. ישראל לא צריכה להיות מסדרון לשינוע נפט ממדינות ערב במפרץ הפרסי לאירופה. תושבי אילת ואשקלון יקרים לנו יותר מהכסף השחור”.

(צילום: איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן