news08.net/ads.txt

בעקבות הדקירה בתיכון: הנחיה חריגה של משרד החינוך

בהנחיית שרת החינוך: בתי הספר ברחבי הארץ יקדישו מחר את השעה הראשונה ללימודים לשיח על מניעת אלימות

הנחיה מיוחדת ניתנה בעקבות רצף מקרי האלימות החמורים שאירעו באחרונה בכלל החברה הישראלית כמו גם במערכת החינוך, ובהם האירוע שארע היום (שלישי) בתיכון ברחובות. שרת החינוך ד”ר יפעת שאשא ביטון הנחתה להקדיש מחר את שעת הלימודים הראשונה במערכת לשיח חינוכי עם התלמידים.

לאור זאת, בתי הספר יקדישו את השעה הראשונה ללימודים, לשיח חינוכי על תופעת האלימות שיש לה ביטויים במספר רב של זירות: בכבישים, ברחוב, ברשתות החברתיות, במגרשי הספורט, ובבתי החולים. לתופעה זו יש ביטוי במערכת החינוך במעשי אלימות ובשיח אלים המתנהל כלפי אנשי חינוך ותלמידים. מערכי שיח, שיישלחו היום לכלל בתי הספר, מותאמים לגיל התלמידים ולשלבי החינוך השונים. השיח החינוכי יתמקד ביצירת אווירה מכילה, מזמינה ומכבדת, ובמניעת שיח העלול להוביל לאלימות ועידוד התלמידים הצוותים וההורים לקחת אחריות חברתית, למנוע מצבים של פגיעה ולהיות שומרי סף במרחבי בתי הספר, בקהילה ובמרחב המקוון.

שרת החינוך ד”ר יפעת שאשא ביטון: ״האלימות בחברה הישראלית שהפכה למגפה של ממש, חדרה גם למערכת החינוך. מקרי האלימות שבהם מעורבים בני נוער, מחייבים את המערכת להמשיך ולחזק את העיסוק במניעת אלימות, ולעצור את המערכת במקרים חריגים במיוחד, כדי לקיים שיח ופעילות עם התלמידים. המסר שלנו כמערכת חד וברור – אלימות לא בבית ספרנו! זה בידיים של כולנו למגר אותה, מבוגרים וילדים כאחד”.

מנכ”לית משרד החינוך, דלית שטאובר: מערכת החינוך נוקטת עמדה ברורה אל מול ביטויי האלימות שפשטו בחברה הישראלית. לכל אחת ואחד מתלמידי מערכת החינוך יש את היכולת להשפיע, לשנות את המציאות ולהפוך את החברה הישראלית לסובלנית, סבלנית ומכילה יותר. אנו קוראים לשינוי השיח בחברה בכלל וכלפי צוותי החינוך לשיח של תודה והוקרה על עבודתם. אלימות היא לא גזירת גורל אלא תופעה שבכוחנו לעצור כדי להבטיח לכולנו עתיד טוב יותר”.

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 08, נער בן 16 נדקר הבוקר בבית הספר והובהל לבית החולים קפלן ברחובות כשהוא שרוי במצב קשה.

מפקד המחוז עם מנהל בית הספר תוך שהוא מדגיש בפניו כי האירוע יטופל בחומרה תוך הקצאת כלל משאבי המחוז לחקירה זו. בתוך כך, חוקרי תחנת המשטרה ברחובות בשיתוף חוקרי הימ”ר ביצעו מגוון פעולות חקירה מואצות ועצרו לחקירה ארבעה מעורבים- שלושה קטינים ובגיר בן כ-18 בחשד למעורבות במעשה.

מביה”ח קפלן נמסר: למרכז הרפואי קפלן הובהל בן 16 מרחובות בעקבות אירוע דקירה. הוא מוגדר במצב קשה, מורדם ומונשם עם פגיעה קשה בראש ודקירות בגפיים. הנער מקבל טיפול מהצוות הרפואי.

מעיריית רחובות נמסר: “עיריית רחובות מזועזעת ורואה בחומרה רבה את האירוע, ותסייע בחקירת המשטרה ככל שנדרש. מינהל החינוך בעירייה יחד עם השירות הפסיכולוגי ומשרד החינוך מעניקים ברגעים אלה סיוע לתלמידים ולצוותים החינוכיים בבית הספר. הלימודים בכל בתי הספר בעיר ייפתחו מחר בשיח על מניעת אלימות ועידוד סובלנות”.

עם קבלת הדיווח על המקרה צוותי השירות הפסיכולוגי חינוכי של מינהל החינוך הגיעו למקום כדי לסייע, ללוות ולהעניק טיפול רגשי לתלמידות, התלמידים והצוותים החינוכיים בבית הספר.

בהנחיית ראש העיר רחמים מלול מלווים צוותי מינהל החינוך בעירייה את התלמידים, ההורים והצוותים החינוכיים:

-תמיכה רגשית בתלמידי בית הספר: במהלך היום הצוותים החינוכיים בבית הספר עמדו בקשר רציף על תלמידות ותלמידי בית הספר כדי לשוחח עימם ולנסות לאתר תלמידים שחוו מצוקה רגשית על מנת שיוכלו לקבל טיפול רגשי מתאים.

-מכתב להורי התלמידים בחטיבות הביניים והתיכונים בעיר: מינהל החינוך הוציא מכתב להורי תלמידי בית הספר עם עדכון על המקרה וקריאה לשיתוף פעולה מלא בין ההורים למערכת החינוך העירונית שנועד למנוע אלימות במוסדות החינוך בעיר ובכלל.

-קו חם של השירות הפסיכולוגי-חינוכי: בעקבות המקרה, השירות הפסיכולוגי החינוכי פתח היום, שלישי (13.12), קו חם לתלמידי בית הספר, ההורים והצוותים החינוכיים כדי לשוחח ולהעניק תמיכה רגשית למי שזקוק/ה לכך. הקו הפתוח זמין עד השעה 21:00 וניתן לחייג למוקד 106 ולבקש לשוחח עם פסיכולוג/ית. ניתן ליצור קשר עם המוקד העירוני גם בטל’ 08-9392106 וגם בוואטספ 050-8806106.

-מפגשים עם הצוותים בחינוכיים בעיר: מינהל החינוך יכנס הערב 2 מפגשים מקוונים שנועדו לחזק את הצוותים החינוכיים בעיר אותם יובילו מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום וראש מינהל החינוך אפרת צוקרמן. מפגש ראשון יתקיים עם הצוות החינוכי של בית הספר בו אירע המקרה, ומפגש נוסף יתקיים עם כל מנהלות ומנהלי בתי הספר בעיר רחובות.

-מניעת אלימות ועידוד סובלנות: מערכת החינוך ברחובות מגלה אפס סובלנות לאלימות ומחר, רביעי (14.12) יפתחו הלימודים בכל בתי הספר בעיר בשיח משותף על מניעת אלימות ועידוד סובלנות.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
תומר יהב
תומר יהב
1 year ago

זה המבט של הרופא ד”ר מרק גולמן בקפלן כשהוא מוסר את הדיווח על הנער שנדקר היום ברחובות ונפצע קשה – אני שואל אתכם – אם המבט המשועשע שנראה כאילו הוא הולך להתפוצץ מצחוק – זה מבט שאמור להיות לרופא שמקבל נער שנדקר בראש ונפצע קשה ברחובות….. לשיפוטכם

https://drive.google.com/file/d/1ArryjRP95dy0mRY6Ieh0N0iKNn_SSzVZ/view?usp=share_link

דר מרק גולמן בקפלן.jpg

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
תומר יהב
תומר יהב
1 year ago

זה המבט של הרופא ד”ר מרק גולמן בקפלן כשהוא מוסר את הדיווח על הנער שנדקר היום ברחובות ונפצע קשה – אני שואל אתכם – אם המבט המשועשע שנראה כאילו הוא הולך להתפוצץ מצחוק – זה מבט שאמור להיות לרופא שמקבל נער שנדקר בראש ונפצע קשה ברחובות….. לשיפוטכם

https://drive.google.com/file/d/1ArryjRP95dy0mRY6Ieh0N0iKNn_SSzVZ/view?usp=share_link

דר מרק גולמן בקפלן.jpg
דילוג לתוכן