news08.net/ads.txt

בעקבות ההישג בנושא הצהרונים: כולם גזרו את הקופונים – ורק ליעל בק לא נשאר. בק: “מלאכתם של צדיקים נעשית בידי מלאכים”

ילדים חוויות

יעל בק, חברת המועצה שהחלה את המאבק ביוקר הצהרונים למען מעמד הביניים, זו שהייתה לה אמירה נחרצת בסוגיה ושעשתה את הכל כדי להוזיל את עלות הצהרונים – הייתה גם היחידה שלא זכתה לקרדיט עבור עשייתה לאחר שהיום (שני) הושג המתווה למענה מיטבי לילדים בצהרונים – מענה אותו החליט ראש העיר, רחמים מלול כי למרות ההוזלה במחיר של הצהרונים לא יפגע באיכות השירותים.

כפי שפורסם ב”רחובות היום”, בפגישה שהתקיימה הבוקר בלשכתו של ראש העיר בנושא מתווה למענה מיטבי לילדים בצהרונים, אירח ראש העיר רחמים מלול סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום, מנכ”ל העיריה, דורון מילברג, מנכ”לית החברה העירונית, יוספה חליבה, מנהלת אגף החינוך והנוער, סמדר קרפובסקי, מנהלת הצהרונים בחברה העירונית, מיכל קרקוף ונציגי הנהגת ההורים: אורית שרגאי, צופית גולן, יניב עבדי וגיל ויינר.

בפגישה הודיע ראש העיר כי אין בכוונתו לפגוע באיכות השירותים כלפי ילדי העיר ולפיכך, למרות הוזלת העלות לצהרוני הילדים. בתוך כך הודיעה עיריית רחובות כי הגיעה להסכמה עם הנהגת ההורים העירונית, להצטרפות לתכנית הצהרונים ‘ניצנים’ לכיתות א’-ב’, כאשר המתכונת תכלול הפעלת צהרונים בכל בתי הספר, על פי החוק. המתכונת הרחבה שעליה הוחלט בישיבה כוללת צהרון עד השעה 17:00, שירות שמירה, פעילות בימי חופשה, שני אנשי צוות בכתה וחוג אחד.

כאמור על כל העשייה הזו דווקא בק לא קיבלה את הקרדיט. גורם בכיר בעיריית רחובות אמר כי “אין ספק ‘שליעל בק מגיע קרדיט, היא ישבה לכולם על הוריד, הנושא בער בנשמתה והיא הייתה מאוד עקבית בכך. הייתה לה אמירה ברורה לפיה יש לשים את מעמד הביניים במרכז ואין ספק שהיא ראויה לכל המחמאות למרות שבישורת האחרונה, בשל העובדה כי אינה בעלת תפקיד בכיר, לא השתתפה בדיונים בנושא”.

המרוויחים הגדולים. ילדי הצהרונים של רחובות

גם בק בעצמה לא נותרה חייבת ופרסמה בעמוד הפייסבוק שלה: “מלאכתם של צדיקים, נעשית בידי אחרים״ והוסיפה: “יישר כוח להנהגת ההורים העירונית, שפעלו בנחישות וללא ליאות יחד עם ראש העיר, רחמים מלול, מנכ״לית החברה העירונית, יוספה חליבה ואחרים והצליחו להגיע בתנאים מורכבים, למתווה האופטימלי ביותר ׳בתוכנית ניצנים׳ לצהרונים (הלוקה בעיני בחסר) וזאת לטובת ילדות וילדי העיר.

“שמחה שהצלחתי לסייע במעט מאחורי בקלעים ולסלול את הדרך, להקל על המשוכה ולהכין את הקרקע, עקב המתווה העירוני שהעברתי יחד עם ראש העיר וחברי/ות דירקטוריון החברה העירונית רק בחודש אפריל האחרוןזוכרים?! בחודשים האחרונים הובלתי מהלך מורכב וממושך, להוזלת מחירי הצהרונים ולהקל במעט על יוקר המחייה של הציבור הרחובותי, כאשר הצעתי מתווה של 15% הפחתה במחיר הצהרונים וזאת מבלי לפגוע באיכות ובשירותים חיונים אחרים.

הצלחה ענקית, בלי קרדיט. יעל בק

“נתקלתי בלא מעט התנגדויות מגורמים פוליטים כאלה ואחרים, שניסו לטרפד את המהלך ואף נחשפתי לאמירות ודברים, שבעיני רחוקים מלשרת את האינטרס של הציבור הרחובותי ובנוסף ברשת חוויות (צהרוני הגנים), החליטו לבסוף לדחות את ההצעה. בעקבות זאת, הוחלט לבסוף על הוזלה של כ5% ממחיר הצהרונים ל-930 ש״ח (הוזלה גבוהה אף יותר מבקייטנות הקיץ) וזאת בחברה העירונית בלבד. הבטחתי שזוהי רק ההתחלה.

בק סיכמה: “בעקבות החוק ׳פיקוח על הפעלת הצהרונים׳ התשע”ז-2017, שלאחרונה עבר בקריאה שניה ושלישית בכנסת, כעת רשויות מקומיות מחויבות בתקרת מחיר של 935 ש״ח לחודש. על כן, ניכר כי גם רשת חוויות תהיה מחויבת בהורדת תעריפי הצהרונים. הדבר מוכיח כי, המתווה שהצעתי והמהלך שהעברנו בחברה העירונית, מאפשר להפחית את יוקר המחייה – ללא פגיעה ניכרת בשירות והאיכות וכי ניתן לפעול לטובת הציבור גם ללא חוק כזה אחר. אמשיך לפעול בנחישות ובהתמדה, למען רווחת כלל תושבות ותושבי העיר.”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן