news08.net/ads.txt

בעקבות ההצלחה אשתקד: יריד התעסוקה לבני הנוער ייערך ברחבת בניין העירייה ולא בעירונוער. במהלך האירוע תתקיים הופעה של כוכב הרשת סטפן

ההכנות לקראת החופש הגדול בעיצומן גם בעיריית רחובות, שם החליטו לקיים זו השנה השניה את יריד התעסוקה לבני הנוער בהובלתם של סגן ראש העיר ומחזיק תיק נוער וצעירים, עו”ד מתן דיל וחברת המועצה ומחזיקת תיק קידום מעמד הילד ונוער במצבי סיכון, יעל בק ובשיתוף מועצת הנוער העירונית.

יריד התעסוקה המוצלח, אשתקד

הפעם בניגוד לאשתקד, הועבר היריד מה”עירונוער” אל רחבת בניין העירייה. עו”ד מתן דיל אישר את הדברים ומסר כי “הוחלט לקיים את האירוע ברחבת בניין העירייה מכמה טעמים: הן מהסיבה שבשנה שעברה הייתה הצלחה מעבר לכל הציפיות וההערכה היא שה’עירונוער’ קטן מלהכיל את כמות המשתתפים. בנוסף, השנה יש יותר מעסיקים ויותר משרות מבשנה שעברה וכמובן נושא הנגישות החשוב בו אני רואה ערך עליון. מאחר ואני דוגל בשוויון זכויות וה’עירונוער’ לא נגיש לנכים, אני רוצה שלכולם יתאפשר להגיע אל היריד וקיום האירוע ברחבת בניין העירייה הוא פתרון מצוין עבור הכלל”.

דיל הוסיף כי: “אנו מקיימים את יריד התעסוקה מכיוון שחשוב לנו שכל נערה או נער שירצו לעבוד במהלך תקופת החופש הגדול יצליחו לעשות כן, תוך שהם יודעים מהן זכויותיהם”.

סגן ראש העיר, עו”ד מתן דיל וחברת המועצה יעל בק

ביריד שייערך ביום שלישי בדיוק בעוד שבועיים (6.6.17) בין השעות 17:00-19:00 יוצעו מאות עבודות לבני הנוער מרשתות מזון מהיר, חנויות, מתקני אטרציה, קייטנות, שיווק ופרסום, בתי קפה ועוד. בשעה 18:30 יתקיים המופע של כוכב הרשת ואלוף הארץ בהיפ-הופ, סטפן גאגבה.

יעל בק הוסיפה כי “חשוב לנו להגביר את המודעות של הנוער, בדבר זכויותיהם בעבודה ולחשוף אותם לגורמים העוסקים בסיוע ובהגנה על זכויותיהם. מכאן, ההחלטה לשלב ביריד התעסוקה את סיירת הזכויות של פרויקט ‘עיר ללא ניצול’, אשר יקימו דוכן הסברה בנושא”. דוכן ההסברה של סיירת זכויות ‘עיר ללא ניצול’, יוצב בשיתוף הסתדרות הנוער העובד והלומד שיסבירו לבני הנוער את זכויותיהם בזמן העסקתם.

פתיחת חופש מעולה עם כוכב הרשת, סטפן

 

והנה עוד כמה פרטים שעל בני הנוער לדעת:

גיל ההעסקה המינימלי לבני נוער בזמן חופשה מהלימודים הוא 14 שנה. את בני הנוער שטרם מלאו להם 15 שנה, מותר להעסיק בעבודות ‘קלות’ בלבד. לפני שמתחילים לעבוד יש צורך בקבלת אישור מרופא המשפחה ולהציג בפני המעסיק תעודת זהות (של הנער/ה או ההורים). המעסיק מחויב לשלם את שכר המינימום לפי החוק, גם בתקופת התלמדות, אסור לו להטיל עונשים או קנסות כספיים, בשום מצב. עבור כל יום בו הגעתם בתחבורה ציבורית לעבודה, מגיע לכם החזר לפי עלות כרטיסייה לכל הנסיעות הנדרשות / לפי עלות כרטיס “חופשי חודשי” (הזול מביניהם). למידע נוסף ראו: החזר הוצאות נסיעה.

בנוסף, בתוך 7 ימים מיום תחילת העבודה, המעסיק חייב למסור לכם הודעה בכתב המפרטת את כל תנאי העבודה: מהו שכרכם לשעה, מהם התנאים הסוציאליים המגיעים לכם ומהן שעות העבודה (עד 40 שעות שבועיות) וכמובן להנפיק לכם עבור כל חודש עבודה תלוש שכר, ממנו אסור לו לנכות תשלומים עבור ביטוח לאומי וביטוח בריאות.  כמו כן, אסור למעסיק להעסיק בני נוער מעבר ל-40 שעות בשבוע, ובמהלך יום העבודה מעבר למכסת השעות הקבועות בחוק.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן