בעקבות התערבותו של חבר המועצה, אבי קינד: הרחובות קק”ל והבושם בנווה יהודה, ישובו להיות דו סטריים

גשם|אבי קינד

בערב החג הופתעו תושבי שכונת נווה יהודה לגלות כי עיריית רחובות סגרה את הרחובות קק”ל והבושם באופן שבו ניתן יהיה לנהוג לכיוון חד סטרי בלבד. התושבים כבר יצרו עצומה והתכוונו להקים מחאה כנגד הגזירה שנכפתה עליהם ללא שום התראה מראש ועשרות פניות נעשו אל חבר המועצה אבי קינד, תושב השכונה, בכדי שיפעל בסוגיה.

בעצומה ציינו התושבים כי רחובות קרן קיימת לישראל והבושם היו מאז ומתמיד דו סטריים ושימשו הן את תושבי הרחובות והן דרך גישה נוספת לבית הספר היסודי שפרינצק. “לפתע שונו הסדרי התנועה בשכונה כשרחובות הבושם וקק”ל נהפכו לחד סיטריים, הוצבו תמרורי ‘אין כניסה’ בצומת הרחובות רופין-קק”ל-ז”ס ותמרור חד סטרי בסוף המעפיל שמוביל אל הבושם. שינוי זה נעשה באופן פתאומי ללא כל הודעה מוקדמת או התראה”.

התושבים המשיכו: “שינויים אלו בהסדרי התנועה מפעילים לחץ תנועתי רב על רחוב המעפיל שהפך להיות הגישה היחידה למעשה לשפרינצק וגם על דרך יבנה שהרי כל התנועה למקטע זה של השכונה  (כולל  הגישה לבריכת הפקולטה) מתנקזת עכשיו לרחוב המעפיל. העובדה שהכניסה עכשיו אך ורק דרך רחוב המעפיל גורמת לעוד יותר עומס בבקרים ולפקקי תנועה קשים מאוד ברחוב שגם כך היה בעייתי מאוד בשעות הפיזור והאיסוף.

“ברחוב המעפיל יש שלושה גני ילדים וביה”ס יסודי, “שפרינצק”, שבו מתקיימות פעילויות לילדים עד שעות הערב (חוגי ספורט ומחול). רחוב זה צר ועומס התנועה שנוצר מסכן את ילדי הגנים וביה”ס ואת הוריהם, ועלול לגרום לתאונות רבות. עומס זה מורגש גם בדרך יבנה פינת המעפיל, צומת ראשי ולא מרומזר וחושף ילדים רבים שחוצים שם בדרכם לבית הספר לסכנה מתנועה יומיומית כבדה עוד יותר. אנו דורשים את החזרת המצב לקדמותו לאלתר וללא כל דיחוי נוסף ומבקשים התייחסות מיידית לבעיה”.

קינד נפגש עם ליאור שוקרי, מנהל אגף תנועה שילוט ופיקוח בעיריית רחובות וביקש ממנו לבחון את הדברים מחדש. שוקרי ניאות לבקשה וקיים סיור עם מהנדסת התנועה במקום. אמש התבשרו התושבים כי נמצא לנכון להשיב את המצב לקדמותו מתוך רצון שלא לפגוע באורח החיים של התושבים.

קינד אישר את הדברים ומסר כי: “אפשר לנשום לרווחה, ליאור שוקרי ועיריית רחובות נעתרו לבקשה להשיב את המצב לקדמותו לאחר שבחנו את האזור והתקיים סיור בהשתתפות מהנדסת התנועה. אני שמח על הנכונות של אגף התנועה לבוא לקראת התושבים ולהבין לליבם. התושבים כבר החלו להקים עצומה והיו לפני מחאה אבל אני מאמין שבדרכי נועם ובאמצעות דו שיח ניתן להגיע לתוצאות וכך היה. בימים הקרובים ישוב המצב לקדמותו ותושבי השכונה ייהנו מכביש דו סטרי כפי שהיה בעבר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן