news08.net/ads.txt

בעקבות מותה של אדל אסולין בת השנתיים וחצי: דיון דחוף בכנסת ביוזמת ח”כ מיקי זוהר ▪︎ כל הפרטים

דיון דחוף ייערך במהלך חודש ינואר תחת הכותרת: “חיי ילדנו בסכנה: הקלות הבלתי נסבלת של העסקת מטפלות לגיל הרך ללא הכשרה” ביוזמת חבר הכנסת מיקי זוהר. הדיון יתקיים בוועדה לזכויות הילד של הכנסת בעקבות הטרגדיה בו מצאה את מותה אדל אסולין ז”ל, בת שנתיים וחצי בלבד.

כזכור, לפני מספר שבועות התרחש אסון במעון לגיל הרך בקרית גת, במהלכו נחנקה אדל כששיחקה במתקן בחצר הגן. מפרטים שהתבררו לאחר האסון עלה כי המטפלת, שלדבריה לא הבחינה במתרחש, לא עברה הכשרה לעבוד כמטפלת ולא הקפידה על נהלי הבטיחות – לכאורה. עוד עלה כי משרד הכלכלה האמון על מתן הכשרות למטפלות למעונות בגיל הרך צמצם בשנים האחרונות את כמות ההכשרות וקורסי העזרה ראשונה הנערכים למטפלות. כמו כן, מטפלות מורשות לעבור הכשרה של שנה וחצי, רק לאחר שעבדו כבר במעון כלשהו. נוצר מצב אבסורדי לפיו מטפלות מועסקות במעון ללא הכשרה ורק אחר כך מורשות לעבור הכשרה.

במקביל לקיום הדיון שוקד ח”כ זוהר על הצעת חוק אשר תחמיר מאוד את הענישה במקרה של העסקת מטפלת ללא הכשרה, הן על המעסיק והן על המטפלת עצמה. ח”כ זוהר: “המצב הנוכחי החמור מעמיד בסכנה את חיי הילדים. לא ייתכן שהורים ישלחו את בבת עינם למקום שאמור להיות בטוח ויקבלו אותה בחזרה ללא רוח חיים. הזילות של העסקת המטפלות ללא הכשרה וללא הקפדה על נהלי בטיחות מחרידה, חייבים להביא לשינוי”.

חבר מועצת העיר קרית גת, כפיר סויסה הוסיף: ״תהליך קבלת המטפלות לגיל הרך חייב לעבור שינוי רציני. המצב בו גם מטפלות ללא הכשרה מתקבלות בנקל חייב להיפסק. הילדים הם בבת עינינו. צריך לוודא שהמטפלות שאנו מפקידים בידיהם את האוצרות שלנו אכן מוכשרות לכך. מי יתן ומותה של אדל ז״ל יהיה המקרה האחרון של אובדן יקר כזה בגלל רשלנות. שולח למשפחתה של אדל ז”ל תנחומים עמוקים, המקום ינחם אותם בתוך שאר אבלי ציון״.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן