news08.net/ads.txt

בעקבות מות אחותה, מיה ראובני בת ה-10 מגדרה חולמת להציל חיים

לפני פחות משנתיים עינבר ז”ל, אחותה הקטנה של מיה ראובני (10) מגדרה, נפטרה כשהיא רק בת 6 וחצי. אז, מיה הייתה בבית החולים ברגעים הקשים כל כך, ומאותו הרגע היא נחושה להפוך למגישת עזרה ראשונה ובהמשך גם לרופאה, ולהציל חיים.

בתחילת שנת הלימודים הצטרפה מיה לתכנית “הטייסת” לפיתוח וטיפוח מנהיגות בקרב צעירים של עמותת “קרן רמון”. הם חיזקו אותה, את ביטחונה העצמי ואת המיומנויות השונות שלה. כשיפעת עזריאל, המדריכה של מיה בעמותה שמעה על החלום שלה להפוך למצילת חיים, היא החליטה להפגיש אותה עם ארגון מד”א, ולאפשר לה, כבר בגילה הצעיר, להיחשף לעולם הטיפול הרפואי בחולים ופצועים בשטח במדינת ישראל.

בשבוע שעבר הגיעה מיה למוקד השליטה הארצי של מגן דוד אדום בקרית אונו. היא סיירה בין הניידות לטיפול נמרץ, האמבולנסים ומוקד 101 של מד”א, ופגשה את החובשים והפראמדיקים שעושים את מה שהיא חולמת לעשות, להציל חיים. מי שליווה את מיה בסיור ואף העביר לה הדרכה פרטית במתן עזרה ראשונה, הוא מנהל מרחב לכיש במד”א חיים קראדי.

“תמיד אהבתי לעזור לאנשים”, סיפרה מיה, “ביום בו עינבר התמוטטה הגענו לביה”ח, אני ואימא שלי, ובמקרה עברתי ליד חדר ההחייאה והדלת נפתחה. ראיתי אותה עם כל מיני מכשירים שמחוברים אליה, ואז נסגרה הדלת. התחום תמיד משך אותי, אבל מאז אותו היום, זה מושך ומעניין אותי עוד יותר. חשוב לי לדעת מה עושים במצבים האלה ולא להיות חסרת אונים. הייתה לי חוויה מדהימה, למדתי המון מחיים ומכל הדברים הטכנולוגיים המשוכללים שיש במוקד של מד”א”.

“המוטו שלנו בתכנית ‘הטייסת’ הוא ‘לחלום, להעז, להגשים’. כשהבנתי שהחלום של מיה הוא לטפל באנשים, פניתי למד”א, שנענו מיד לבקשתי, ויחד יכולנו לאפשר לה לקבל טעימה מעולם הרפואה והצלת החיים, שכל כך מושך ומסקרן אותה”, סיפרה יפעת עזריאל מעמותת קרן רמון.

“לא כל יום אתה זוכה לפגוש ילדה כל כך בוגרת, חכמה ובעלת רצון אמיתי לסייע לאנשים ולהציל חיים, כבר בגיל כל כך צעיר”, סיפר מנהל מרחב לכיש במד”א חיים קראדי, “עבורי, זו הייתה זכות ללמד את מיה ולאפשר לה להיחשף לעולם הטיפול הרפואי, שכל כך מסקרן אותה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן