news08.net/ads.txt

בצל המשבר מנגיף הקורונה: יבנה זכתה בפרס החינוך לשנת 2019!

‏בצל המשבר, שר החינוך, רפי פרץ ומנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הודיעו הבוקר (ב’) לשש רשויות על זכייתן בפרס החינוך לרשויות לשנת 2019 (תשע”ט). הרשויות: אופקים, אור יהודה, באר שבע, יבנה, יוקנעם עילית ומעלה אדומים. 

הן זכו בפרס על רקע פעילותן הבולטת, המעמיקה והרחבה בתחום החינוך ועל קידומם של תהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום הפדגוגיה. חברי ועדת הפרס בראשותה של המשנה למנכ”ל, גילה נגר, סיירו ברשויות ובחנו את העשייה שלהן מקרוב, והתרשמו שהזוכות מקדמות לצד חדשנות פדגוגית גם ערכים חברתיים שהניחו תשתית של ערבות הדדית וקהילה צומחת. תחומי המעורבות האישית והחברתית בקהילה יחד עם טיפוח האקלים החינוכי הפכו לדגלים מרכזיים וסמני דרך של כל רשות שמהוות מודל לחיקוי. מכלול העשייה העשיר זיכה אותן בפרס איכות ומצוינות.

שר החינוך, רפי פרץ: ״פיתוח הפריפריה מניב פירותיו ויש שכר לעמלנו. עם כניסתי לתפקיד, הגדרתי את פיתוח הפריפריה וצמצום הפערים כיעד מרכזי וכדגל אותו מערכת החינוך חייבת להניף. אני שמח שמרבית הרשויות המצטיינות מגיעות מהפריפריה, רשויות שהשקיעו בחינוך, טיפחו מצוינות, ותרמו תרומה משמעותית לחברה. אני מברך את הרשויות על קבלת הפרס, נמשיך לפעול ולהגדיל את הפיתוח בחינוך בפריפריה ומקווה שגם בשנים הבאות נראה הישגים יפים כאלו״.

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “מערכת החינוך צועדת קדימה ומכשירה את תלמידיה לעולם של המחר, לעולם משתנה שמצריך מגוון רחב של מיומנויות, והיא עושה זאת בזכות פועלם של אנשים מצוינים, שהובילו את הרשויות שלהם לזכייה בפרס החינוך היישובי לשנת תשע”ט. הרשויות הזוכות הצטיינו בחדשנות פדגוגית, בערבות הדדית ובחינוך לערכים, הצעידו את בוגריהן לשגשוג ולצמיחה, ואנו גאים בהם על הישגיהם. ברכות חמות לרשויות הזוכות – יישר כח”.

מנהלת מחוז מרכז, עמליה חיימוביץ: “החינוך ביבנה איכותי, מגוון ובעל ייחודיות פדגוגית. מערכת החינוך ביבנה מנוהלת מתוך חזון וראיה אסטרטגית וצופת עתיד. ראש העיר ומערכת החינוך התמודדו היטב עם צמיחה מואצת של העיר והשכילו לשלב בין השכונות הותיקות לחדשות. אני מברכת את המורים, הגננות, המנהלים, מפקחי הרשות, מדריכות, ואנשי אגף החינוך על עשייתם החינוכית אשר מקבלת כעת הכרה והוקרה”.

להלן התבחינים שעל בסיסם וועדת הפרס קבעה את הזוכות:

אשכול ערכים ואקלים חינוכי

א. פיתוח יוזמות ותכניות רשותיות לקידום מעורבות חברתית ואזרחית.

ב. טיפוח אקלים מיטבי לפיתוח החוסן והצמיחה האישית ולקידום סובלנות, הכלה, השתלבות ומניעת נשירה (בהתייחס לאוכלוסיות מגוונות: עולים, ילדים ונוער בסיכון, טיפוח מחוננים, מצטיינים וחינוך מיוחד)

ג. קידום תפיסה הוליסטית ורצף חינוכי בין מגוון מסגרות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות.

ד. טיפוח מעורבות הורים, קהילה ושותפויות לקידום מערכת החינוך.

אשכול למידה והישגים

א. קידום למידה, הוראה ודרכי הערכה, המותאמות למאה ה-21 ומובילות להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות.

ב. חיזוק המנהיגות החינוכית ופיתוח ההון האנושי לקידום ההוראה.

ג. ביצוע יוזמות רשותיות לקידום החינוך המדעי, הטכנולוגי והמקצועי.

ד. קידום חינוך איכותי בקדם יסודי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן