בקרוב: לוחית רישוי לאופניים וקורקינט חשמליים

בהתאם לתקנות גם כלי הרכב לתחבורה קלה יחוייבו בנשיאת סימן מזהה. כדי להקל על הציבור, נקבע נוהל רישום קל ופשוט, המתבצע כולו באופן מקוון, ללא צורך להגיע למשרד הרישוי, ואינו כרוך בתשלום אגרות או בביצוע מבחן שנתי.

וועדת הכלכלה אישרה הבוקר (ב׳) תקנה חדשה של השרה רגב לחייב לוחית רישוי גם לאופניים וקורקינט חשמליים.

המטרה היא לחזק את יכולת האכיפה נגד רוכבים הנוהגים באופן פרוע ומסכנים את הולכי הרגל ושאר משתמשי הדרך, ואת עצמם. אנו מתייחסים לבעיה במלוא כובד הראש, והחל משנת 2014 יזמנו תיקונים בתקנות התעבורה לצורך אסדרת השימוש בכלי רכב אלה.

בנוסף, הורחבו סמכויות האכיפה אך כיום הן אינן יעילות מספיק, מכיוון שבניגוד לרכב מנועי, כלי רכב אלה אינם חייבים בנשיאת לוחית רישוי מזהה. כך יכולים הרוכבים להתחמק משוטר או מפקח ולהימנע מדו”ח על עבירה שביצעו.

לפיכך קידמה שרת התחבורה את עדכון התקנות, כך שגם כלי הרכב לתחבורה קלה יחוייבו בנשיאת סימן מזהה. כדי להקל על הציבור, נקבע נוהל רישום קל ופשוט, המתבצע כולו באופן מקוון, ללא צורך להגיע למשרד הרישוי, ואינו כרוך בתשלום אגרות או בביצוע מבחן שנתי.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא”ל (במיל’) מירי רגב: “כמו בכל חידוש טכנולוגי, גם כלי המיקרו מוביליטי, האופניים והקורקינט החשמליים, הביאו תועלת רבה לצד סיכונים ממשיים. מצד אחד, הם מאפשרים להתנייד ברחבי העיר בנוחות ובעלות נמוכה ביותר, מפחיתים את העומס בכבישים ומשמשים אמצעי משלים למערך התחבורה הציבורית. מצד שני, כאשר נוהגים בהם בפראות וללא התחשבות בחוקי התנועה ובשאר משתמשי הדרך, הם עלולים לגרום לתאונות, ומסכנים בפרט את הקשישים והורים עם תינוקות וילדים קטנים. לכן הוריתי לקדם בדחיפות תקנות מעודכנות המחייבות נשיאת סימון מזהה על כל רכב, במטרה לאפשר אכיפה יעילה נגד רוכבים חסרי אחריות”.

מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: “משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מעודד שימוש בתחבורה הציבורית ולצידה באמצעי תחבורה משלימים, בדגש על תחבורה ירוקה ושיתופית. קורקינטים ואופניים חשמליים יכולים להיות פתרון מצוין למצוקת התנועה והחניה במרכזי הערים, אך לא על חשבון בטיחותם של הולכי הרגל. אנו מקווים כי התקנה החדשה של השרה רגב שאושרה תביא לשינוי התנהגותי אצל הרוכבים, ותהפוך אותם לתוספת ברוכה למערך התנועה העירוני”.

למידע נוסף ולתקנות המוצעות לחצו על הקישור.

◼️ חדש! לקבוצת חדשות בווטסאפ – תחבורה ותעופה לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: pixbay

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן