news08.net/ads.txt

מתחם האצ”ל ברחובות בדרך להתחדשות

לאחר שנים של מאמצים: מתחם האצ”ל בדרך למימוש התוכניות להתחדשות עירונית

הועדה המקומית לתיכנון ובניה אישרה להפקיד תוכנית איחוד וחלוקה ואת תוכנית הבינוי והפיתוח לעיון הציבור לאחר אישור סופי של תוכניות אלו, שצפוי תוך מספר חודשים, ניתן יהיה להגיש בקשות ראשונות להיתרי בנייה במתחם האצ”ל מינהל ההנדסה בעירייה, חברת הל”ר והמינהלת היישומית 360 הקדישו מאמצים רבים בשלוש השנים האחרונות על מנת לקדם את התוכנית הכללית להתחדשות עירונית, בשיתוף הדיירים וחברת לוינשטיין.

מתחם האצ”ל הוא מתחם שיכונים ישן הממוקם בין רחוב בארי, התאנה, ציפורה טוב ודרך האצ”ל. מדובר במתחם אסטרטגי ומשמעותי ביותר בכל הקשור להתחדשות עירונית. ההתחדשות העירונית במקום הייתה תקועה במשך מספר שנים עד שאושרה לו תב”ע בשנת 2016. מינהל ההנדסה בעירייה, חברת הל”ר והמינהלת היישומית 360 הקדישו מאמצים רבים בשלוש השנים האחרונות על מנת לקדם את התוכנית הכללית להתחדשות עירונית, בשיתוף הדיירים וחברת לוינשטיין. 

המתחם כולל כ- 100 יח”ד קיימות וצפויות להיבנות בו כ-375 יח”ד חדשות.  כולם ריכזו מאמצים רבים על מנת לקדם את המתחם ולהביאו לידי מימוש ההתחדשות העירונית, לרבות תוכניות מפורטות נוספות הנדרשות לצורך הגשת היתרי בנייה.  לאחר מספר שנים של מאמצים, רואים את הפירות: לאחרונה אישרה הועדה המקומית להפקיד תוכנית איחוד וחלוקה ואת תוכנית הבינוי והפיתוח לעיון הציבור. 

לאחר אישור סופי של תוכניות אלו, שצפוי תוך מספר חודשים, ניתן יהיה להגיש בקשות ראשונות להיתרי בנייה במתחם. זוהי בשורה של ממש לתושבים המתגוררים במתחם אשר מצפים לקידומו שנים רבות, לכל התושבים המתגוררים בסמוך למתחם הישן – ולעיר רחובות, אשר מביאה לידי מימוש עוד תהליך של התחדשות עירונית נוסף על התהליכים לחידוש שכונות ישנות נוספות המתנהלים במקביל. 

התוכנית עבור מתחם האצ”ל כוללת הריסת שישה מבנים קיימים ובניית כ-4 מבני מגורים חדשים, מהם כ-3 מבני רבי קומות ומבנה אחד מרקמי בגובה של כ-10 קומות. כמו כן כוללת התוכנית את ביטול רחוב התאנה והפיכתו לפארק חדש ונרחב שיכלול את שטח גן ששי, מתן חניות ציבוריות במרתף חנייה תת קרקעי ובניית כ-1,100 מ”ר שטחים ציבוריים בקומות הקרקע של מבני המגורים שישמשו בין היתר לכיתות גן ומרכז קהילתי. התקדמותו מתחם האצ”ל מצטרפת לקידומם של מתחמי פינוי בינוי אסטרטגיים נוספים אותם מקדמת העירייה במרץ כגון שכ’ מילצ’ן, שכ’ אושיות, שיכון עלייה, שכ’ דניה, ומתחם גוש עציון-ההגנה. כל זאת בנוסף למימושה של התוכנית הגדולה ביותר בישראל להתחדשות עירונית בקרית משה. 

רחמים מלול, ראש העיר:

“זוהי בשורה של ממש לתושבי מתחם האצ”ל, ואני שמח שהצלחנו להביא את הפרוייקט לידי מימוש. החזון שלי הוא להביא את הפיתוח וההתחדשות לכל שכונות העיר. אנחנו ממשיכים, בצורה שיטתית ועקבית, לקדם את נושא ההתחדשות העירונית בכל רחבי העיר, במקביל! כל זאת כדי לשפר איכות חייהם ורווחתם של תושבי השכונות הוותיקות ושל כלל תושבי העיר”.

גיא צור חבר מועצת העיר רחובות מחזיק תיק ההתחדשות העירונית: “מדובר בבשורה ממשית לדיירים שמחכים במשך שנים להתחדשות העירונית במתחם האצל. אזור זה ונוספים אשר מתאימים לקידום תכניות של התחדשות עירונית, זוכים למעטפת עירונית כוללנית מצד עיריית רחובות, החל מהתכנון ועד הביצוע באמצעות היזם. תכניות ההתחדשות ההלו אינן רק עוסקות באבני הבניין המתחדשות, אלא בעלות ערך חברתי ממשי וכשמן כן הן מביאות התחדשות לסביבתן. ברחובות אנחנו שמים דגש רב ומשקיעים מאמצים מרובים לקדם את הפרויקטים השונים מתוך אמונה והבנה בחשיבותה של ההתחדשות העירונית ומאמינים בצעידה משותפת עם הדיירים כשותפים מלאים פרויקט אחר פרויקט בכל רחבי העיר במקומות המתאימים לכך.”

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

צילום: דוברות עיריית רחבות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן