news08.net/ads.txt

ברגעים אלו: העיר רחובות מצדיעה למייסדת בימת הנוער ויקירת העיר, איה לביא המשיקה את ספרה “בימת הנוער שלי”

איה לביא 1 (1)|איה

אירוע הצדעה מיוחד החל לפני דקות אחדות, הערב (שבת) לכבודה של מייסדת בימת הנוער ברחובות ויקירת העיר, איה לביא, במהלכו יושק ספרה – “בימת הנוער שלי”, המתאר את פועלה. האירוע המופק על ידי עיריית רחובות באמצעות החברה העירונית מתקיים במעמד ראש העיר רחמים מלול ומחזיק תיק התרבות עודד עמרם, חברי הנהלת העיר, חברי מועצת העיר בעבר ובהווה, ראשי העיר בעבר ואנשי משפחת בימת הנוער רחובות לדורותיה.

הטקס כולל תכנית אמנותית הכוללת קטעים ממיטב הרפרטואר של בימת הנוער, החל משנות הקמתה. להוצאת הספר, שנועד להנציח את פועלה של איה לביא ואת המפעל התרבותי שהקימה, שותפות החברה העירונית לתרבות ועיריית רחובות. חלקו הראשון של הספר מתאר את הדרך הארוכה שעברה בימת הנוער מיום הקמתה ועד שהפכה למרכז ידוע ומפואר, חלקו מתמקד במשנתה הפדגוגית של לביא. כולם הרי יודעים כבר כי בימת הנוער רחובות נחשבת כמיזם ייחודי בעיקר בשל יכולותיה להשתמש בטכניקות התיאטרון ובשיעורי משחק כלי פדגוגי. בחזונה ראתה לביא את הילדים שמשתתפים בפעילות בימת הנוער כילדים המממשים את כישרונותיהם החבויים ומגלים את עצמם, ילדים סקרנים שמפתחים את ביטחונם העצמי, כאלה שיתרמו לחברה שבה הם חיים.

בבסיס המודל שהגתה לביא עמדו שלושה עקרונות מנחים: העצמת הילד, תיאטרון מקצועי ותרומה לקהילה. היא הייתה נחושה לטפח את הילדים, להקשיב להם, לגלות את החזקות שלהם ולהעמיד אותם במרכז, אך יחד עם זאת היא דרשה איכות ומקצועיוּת. המופעים שנוצרו בבימת הנוער הועלו לא רק ברחובות, אלא גם ברחבי הארץ ובחו”ל והם מקור לגאווה לילדים, למשפחותיהם ולכלל העיר.

המחזמר “הביקור המוזר” במלאת 80 שנה לרחובות

ראש העיר רחמים מלול מסר כי “הפעילות שנעשית בבימת הנוער רחובות מהווה עבורנו מקור לגאווה גדולה. בימת הנוער הינה מוסד חי, נושם ויוצר כבר במשך ארבעים שנה. לא רק שהבימה שמרה על מעמדה כמוסד תרבותי מיוחד במינו במשך השנים, אלא שהיא ממשיכה להתחדש מידי שנה, בהפקות ענק איכותיות, בילדים ובני נוער חדשים שלוקחים בה חלק ובפעילות חינוכית וערכית יוצאת דופן שעושה שימוש במקצועות התיאטרון בכדי להעצים ולחזק את אלו המשתתפים בה. מלכתחילה לא הייתה לנו התלבטות, ברגע שהונחה ההצעה לפתחנו החלטנו להירתם ולסייע בהפקתו של ספר חשוב מאין כמותו להיסטוריה התרבותית של רחובות ובטח ובטח לעתידה התרבותי של העיר”.

חבר המועצה ומחזיק תיק התרבות, עודד עמרם הוסיף: “עיריית רחובות גאה לקחת חלק בהפקתו של ספר כל כך חשוב להיסטוריה של העיר רחובות. בימת הנוער היא היוזמה הברוכה ביותר שכן היא משלבת פעילות חינוכית וערכית לצד הנאה וחיבור חברתי. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה שעמלו על הכנת הספר למען הנצחת פועלה של המייסדת איה לביא”.

בימת הנוער הוקמה בשנת 1973 על ידי איה לביא, מורה לתיאטרון ובמאית, מתוך הבנה לצורך בחינוך הנוער לתרבות בכלל ולאומנויות הבמה בפרט וכן בריכוז הסדנאות, חוגי התיאטרון, הזמר והתנועה במקום אחד, תחת קורת גג אחת, ברמה מקצועית ואומנותית גבוהה ביותר. כיום משמשת בימת הנוער כבית למספר רב של בני נוער בו הם יכולים ליצור את אומנותם. בין בוגרי בימת הנוער שהשתלבו בתעשיית הבידור והתיאטרון בארץ ובעולם: אקי אבני, דני רובס, לילך כספי, יעל חן ז”ל, לאה עוז ז”ל, יגאל מזרחי, רותי לנדאו, חרות אשכנזי, בן יוסיפוביץ’ ודניאל גד.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן