news08.net/ads.txt

בשורה: גמלאי רחובות זכאים לטיפול רגשי – ללא עלות

היחידה לטיפול פרטני במחלקה לרווחת התושבים ותיקים בעיריית רחובות מתמחה במתן מענה מקצועי ודיסקרטי של טיפול רגשי עבור בני הגיל השלישי

אין ספק שאחד הפרדוקסים הבולטים בגיל השלישי שייך לחוויית הפער בין הגוף המזדקן וצרכי התלות המתגברים לבין הנפש החיה וחסרת הגיל. למעשה, נפשו של האדם המזדקן נדרשת להכיל ולהתמודד עם “סל” מכובד של שינויים כאשר אלו הפיזיים הינם אולי הבולטים ביותר לעין אך בוודאי אינם היחידים. להלן כמה משינויים אלו:

שינויים במישור התעסוקתי– שנים רבות אנחנו חולמים על פרישה לגימלאות אך רבים מאיתנו לא מתכננים אותה. לעיתים קרובות, אדם הפורש לגמלאות מוצא את עצמו נפרד ממקום עבודה ומתעסוקה שמילאה את ימיו במשך שנים רבות, ונאלץ להסתגל לאורח חיים שונה לחלוטין. הניתוק מהעבודה והזמן שלפתע מתפנה עלולים לייצר חוסר מעש ותחושה של ריקנות מחד, כאשר מאידך מתעורר הצורך לייצר דרכים חדשות לפעילות ומשמעות בחיים.

שינויים במישור התפקודי– באופן טבעי עם התקדמות הגיל חלים שינויים פיזיולוגיים העלולים להוביל גם ליכולות תפקוד שונות. בהתאם לכך הגיל השלישי מתאפיין גם במפגש עם סוגיות של תלות ושליטה והאדם המזדקן מתאר לא פעם תחושת חרדה מפני אובדן שליטה על חייו ומפני מצבי תלות שלו בסביבה.

שינויים במישור הזוגי– היציאה לגמלאות מביאה עימה אתגר של ממש לתחום הזוגיות שכן כמות הזמן המשותף של בני הזוג גדלה. מציאות זו טומנת בחובה הזדמנות ליותר זמן בילוי משותף אך במקביל מייצרת פוטנציאל למתחים ובני הזוג נדרשים למצוא איזונים חדשים בקשר הזוגי. מציאות של חולי ו/או ירידה תפקודית של אחד מבני הזוג גם היא מאתגרת באופן טבעי את המערכת הזוגית ומייצרת אתגרים אישיים וזוגיים.
אצל מי מאיתנו שמגיעים לגיל זיקנה ולא מצויים בקשר זוגי מכל סיבה שהיא צפות לא פעם בשלב זה מחשבות ותחושות מורכבות לגבי הבחירות שעשו במהלך החיים בהקשר זה.

שינויים במישור הבינדורי– בשלב זה הקן המשחתי כבר התרוקן ואחת הדילמות הרווחות אצל אנשים בגיל השלישי היא בין הרצון לעזור לילדים ולנכדים, לבין התחושה שהגיע הזמן להקדיש לעצמם.

אפשרות נוספת היא שבני הגיל השלישי נאלצים להתמודד עם מציאות שבה אחד הילדים ממשיך/חוזר להתגורר בבית בשל נסיבות חיים מורכבות משלו(גירושין/בעיות נפשיות, התמכרויות למיניהן וכו’). גם כאן נאלץ האדם המזדקן להתמודד עם דילמות של שימת גבולות וצורך לאזן בין צרכי העצמי לבין תפקידו כהורה.

יש לציין כי גם במישור הזוגי וגם בזה הבינדורי קונפליקטים בלתי פתורים מהעבר עלולים לצוף ולהפוך את ההתמודדות למורכבת אף יותר. במקביל לשינויים אלו, תקופת החיים של הגיל השלישי מזמנת באופן טבעי מפגשים עם אובדנים ואבל על חברים או בני זוג שנפטרים. מפגשים אלו מעמתים לא פעם את האדם המזדקן עם תחושות בדידות, תהיות לגבי סופיות החיים ועם הצורך בעריכת מאזן פנימי לגבי מה שהשיג בחייו ומה שכבר לא יתאפשר לו להשיג.

היחידה לטיפול פרטני במחלקה לרווחת התושבים ותיקים בעיריית רחובות מתמחה במתן מענה מקצועי ודיסקרטי של טיפול רגשי עבור בני הגיל השלישי. צוות המטפלות ביחידה הינו בעל ניסיון והתמקצעות רבת שנים בטיפול באוכלוסיית הגיל השלישי. חשוב לזכור כי במקביל להתמודדויות המורכבות שמגיעות עם הגיל יש בו גם פוטנציאל לצמיחה, להתפתחות ולהשגת תחושת משמעות ורווחה נפשית.

גימלאיות וגימלאי העיר רחובות המעוניינים להגיע לטיפול רגשי ללא עלות מוזמנים ליצור קשר עם שרה קוזניץ, מרכזת היחידה לטיפול פרטני בטל’ 089392675 או עם עירית קלט, מרכזת יחידת האינטייק הטיפולי בטל’ 089392673.

צילום: FREEPIK | דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן