news08.net/ads.txt

בשורה לתושבי רחובות: המשרד לשוויון חברתי יתקצב הקמת מרחב למידה ומיזמים דיגיטליים נוספים בהיקף של מעל 1.5 מיליון שקלים

במהלך שמובילה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, להטמעת כלים טכנולוגיים – דיגיטליים בעיריות וברשויות המקומיות ברחבי הארץ, אושרה השבוע תמיכה לעיריית רחובות בהיקף של מעל 1.5 מיליון שקלים עבור מימוש שלושה מיזמים דיגיטליים, כחלק מפרויקט “ערים חכמות” בהובלת מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי.

כחלק מחזון השרה גמליאל להפיכת הרשויות המקומיות בישראל לערים חכמות, ערך מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי תהליך שיתוף ציבור בשנת 2018, בו השתתפו נציגים מובילים מהעיריות והרשויות המקומיות בישראל. בסדרת דיונים ממושכת הוצפו הצרכים של הרשויות המקומיות בישראל על מנת לעמוד בסטנדרט בינלאומי גבוה של ערים חכמות – ערים העושות שימוש במידע ובכלים טכנולוגיים המתקדמים ביותר לקידום הניהול השוטף של הרשות המקומית ושיפור השירותים הניתנים על ידיה לתושביה.  בסוף סדרת הדיונים נבחרו  13 מיזמים דיגיטליים שונים בהתבסס על הצרכים שהגדירו כלל הרשויות, כאשר כל רשות תוכל לבחור שלושה מיזמים דיגיטליים אותם יתקצב המשרד לשוויון חברתי.

התקציב בהיקף של מעל 1.5 מיליון ש”ח  שיועבר לעיריית רחובות יאפשר לה להטמיע בשנים 2020-2021 שלושה מיזמים דיגיטליים מתקדמים. המיזם הראשון להקמת מתחם למידה דיגיטלי עירוני על בסיס המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית “קמפוס IL”, בהובלת מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי והמועצה להשכלה גבוהה. המיזם, אשר מעשיר את תכניו ומתחדש כל העת בתכנים חדשים, מאפשר לציבור הרחב להרחיב את ההשכלה, לשמור על רלוונטיות בתחום התעסוקה וללמוד בחינם, בזמן, במקום ובקצב של כל לומד ולומדת, קורסים מקצועיים ואקדמיים במגוון תחומים – החל מקורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית, דרך מגוון קורסים אקדמיים בפסיכולוגיה, פיזיקה, היסטוריה, אדריכלות ועוד, ועד לקורסים מקצועיים בתכנות, לימוד שפות, יישומי מחשב ומיומנויות רכות כמו ניהול משא ומתן.

כיום, קיים בעיר רחובות מערך השכלה והכשרה לשעות הפנאי, לשוק העבודה, להדרכת עובדים ולהדרכת הורים. במסגרת המיזם החדש, יפתח בעיר רחובות מתחם למידה משולב, פיסי ודיגיטלי, אשר יאפשר לאוכלוסיות שונות קורסים והכשרות מקוונות המשלבים למידה אישית, קהילתית, המבוססת על חקר אישי והדרכה מקצועית.

כמו כן, תוטמע בעירייה מערכת לניתוח צילומי וידיאו, המתבססת על מצלמות של הרשות המקומית המאפשרת לשפר את רמת שירותי העירייה לשם שיפור הביטחון ואיכות החיים של התושבים והכל תוך כדי שמירה קפדנית על הגנת הפרטיות של התושבים ואבטחת המידע. כמו כן תאפשר המערכת איתור וטיפול במפגעים, פעילויות ואירועים חריגים במרחב הרשות ובזמן אמת.

נוסף על כך, תוקם מערכת דיגיטלית לניהול פרויקטים הנדסיים של העיריה – בעירייה מנוהלים מגוון רחב של פרויקטים מורכבים הכוללים שותפים רבים. המערכת תאפשר ניהול ממוחשב ויעיל של היבטים שונים בכל פרויקט – תקציב, רכש, לוחות זמנים, ניהול התכנון, ניהול הביצוע, חריגות – ותסייע בשיתוף והנגשת המידע והנתונים לכלל הגורמים המעורבים בפרויקט.

יצוין כי בנוסף בשנתיים האחרונות קיבלה עיריית רחובות מהמשרד לשוויון חברתי תקציב לארבעה פרויקטים דיגיטליים. ביניהם, שדרוג אתר האינטרנט של העירייה, שדרוג המערכת לניהול פניות תושבי העיר, הקמה של מערכת מתקדמת לניהול המידע הגיאוגרפי של העיר ולתהליכים דיגיטליים נוספים.

השרה לשוויון חברתי, ח”כ גילה גמליאל: “אנו מצויים בעיצומה של מהפכה דיגיטלית המשנה את חיינו ללא היכר. מהפכה זו מביאה עמה אפשרות לשיפור השירותים שהרשויות המקומיות מספקות לתושבים. אין ספק, כי עיריית רחובות כמו ערים ורשויות נוספות שמקדמות תהליכים דיגיטליים משמעותיים משפרות את איכות חיי התושבים והשירותים הניתנים להם, לצד צמצום פערים חברתיים וחיזוק הרשות. מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי פועל להוביל את תחום הערים החכמות בממשלה מתוך הבנת אתגרי השלטון המקומי והמחסור בתקציבים ייעודיים לנושא הטכנולוגיה והדיגיטציה. אנחנו חייבים לוודא שהטרנספורמציה הדיגיטלית תצמצם פערים חברתיים-כלכליים ותגיע לכל תושבת ותושב”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן