news08.net/ads.txt

בשורה משמחת: גן נוסף של אלי”ע המיועד לילדים עיוורים ולקויי ראיה צפוי להיפתח בשנה”ל הבאה

הצלחה אדירה לגן אלי”ע | 
בשורה משמחת: גן נוסף של אלי”ע המיועד לילדים עיוורים ולקויי ראיה צפוי להיפתח בשנה”ל הבאה, בעקבות העובדה כי מספר הילדים הוכפל פי 5 בשנה הראשונה להקמתו.

זוהי בשורה אדירה להורים שילדיהם בגילאי גן ומתמודדים עם לקות ראיה או עיוורון: אלי”ע, העמותה המובילה בישראל לקידום ילדים עם עיוורון או לקות ראייה המפעילה מעונות יום שיקומיים וגנים עשויה לפתוח כבר בשנת הלימודים הבאה גן נוסף, בעקבות ההצלחה הגדולה לה זכה הגן שנפתח אשתקד. חלפה רק שנה אולם ההישגים והתוצאות כבר מוכיחים את עצמם. עם פתיחת הגן היו בו שני ילדים בלבד, כיום, רק שנה אחרי ישנם עשרה ילדים שנהנים ממגוון שירותים בהם אבחון, טיפול, תמיכה ושיקום כאשר המטרות הן ברורות: להכין ילדים עם עיוורון ולקויות ראייה לשילוב בחינוך הרגיל ובחברה בכלל, לתת מענה מקצועי לילדים עם עיוורון ולקויות ראייה מורכבי התפתחות, בדרך לשילובם במסגרות המשך מתאימות בהתאם לצורכיהם וליכולותיהם ואף לחזק ולתמוך במשפחות הילדים באופן שיעזור להן לקדם את ילדיהן בצורה יעילה ובונה.

אלי”ע החלה את פעילותה עם קבוצה של 6 ילדים וכיום היא מפעילה תכניות למאות ילדים בשנה בארבעה מרכזים: בפתח תקווה, בבאר שבע ירושלים וברחובות, כאשר הסניף המקומי שנפתח בחודש ינואר אשתקד ממוקם בתוך מבנה של העמותה למען העיוור, “בית מרים” ברחוב פריד, בשכונה שקטה ונגישה.  אלי”ע פועלת בהתמדה לפיתוח שירותים, תוכניות ועזרים חדשים על מנת לסייע לכלל הילדים עם לקויות ראייה ועיוורון לצמוח בהתאם ליכולתם האישית. “אנו דוגלים בגישה טיפולית המותאמת לצרכיהם של כל ילד וילדה, תוך הרחבה, חיזוק וטיפוח יכולתם להשתלב בחברה. בנוסף, אנו מספקים תמיכה וייעוץ למשפחות הילדים, באופן שיאפשר להם לקדם וללוות את ילדיהם בצורה מיטבית”, נמסר מהעמותה.

הגן ברחובות הוקם מתוך צורך אמיתי לתת מענה לילדים המגיעים מדרום המרכז ומצפון הדרום. סניף אלי”ע בפתח תקווה שירת במשך שנים רבות את כל ילדי מרכז הארץ מנתניה עד אשדוד, עם צוות מקצועי ומסור שטיפל ב-65 פעוטות וילדים צעירים עם עיוורון או לקויות ראיה. עבור ילדים אלו, התכניות הייחודיות הנן הסיכוי הטוב ביותר להבטחת חיים של עצמאות, שילוב חברתי והגשמה עצמית. אלא שעם השנים סניף פתח תקווה התמלא ובעמותה נאלצו מספר פעמים לדחות כניסת ילדים. “פתיחת סניף ברחובות אפשרה לנו להעביר מספר ילדים מסניף פתח תקווה ועל ידי כך לפנות מקומות שם”, אמרו. “עם פתיחת הסניף ברחובות הצלחנו לצמצם את זמן הנסיעה באופן משמעותי לילדים המגיעים מדרום המרכז ומצפון הדרום המבלים זמן ארוך מדי בנסיעות ובפקקים של אזור המרכז”.

מנהלת הסניף ברחובות, אנה שיינר עובדת מזה 14 שנים באלי”ע. את הסניף היא פתחה עם שני ילדים וכיום,כפי שצוין לעיל, ישנם 10 ילדים בגן הייחודי המגיעים מרחובות, אשדוד, אשקלון, ראשל”צ, רמלה ולוד. בין היתר מקיים הגן פעילות ייחודית הכוללת עבודה בחדר חושך, ניידות והתמצאות במרחב, שיפור תפקודי ראייה, הדרכות פרטניות להורים ופעילות כלבים – במהלכה עופר, נכה מתנדב מגיע עם כלבתו דריה (אמא ל-70 כלבי נחיה בארץ) בימי חמישי באופן קבוע מתחילת השנה. בפעילות הילדים מלטפים את דריה ומאכילים אותה. “בתחילה פחדו להתקרב אליה ואילו היום הם קשורים אליה מאוד”, אומרת אנה.

אלו סיפורי הצלחה נרשמו עד כה בגן?

“ישנם שני סיפורים כאלה: האחד הוא מספר הילדים בגן כיום, לעומת בתחילת השנה והשני הוא כאשר אחת הילדות בגן, עם לקות ראייה מאוד משמעותית, בכתה בתחילת השנה וישנה מרבית הזמן. הילדה לא הייתה פנויה רגשית לעבודה או לקשר עם הצוות. היום היא במקום אחר לגמרי, ישנו שיפור מוטורי משמעותי מאוד וגם מבחינה רגשית היא מגיעה לגן שמחה ונלהבת לשחק עם הצוות – וזהו מבחינתנו סיפור הצלחה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן