news08.net/ads.txt

בשורה משמעותית לתושבי רמלה ולוד

ממשלת ישראל אישרה בישיבת הממשלה הקרובה היום החלטה שמטרתה לחזק את הביטחון האישי של התושבים בערים המעורבות – רמלה, לוד, עכו – לצמצם את הפשיעה ולהגביר את האמון במערכות הביטחון ואכיפת החוק.

למעלה ממחצית הסכום יוקצה לעיבוי הכוחות בעיר רמלה. 20 מיליון ₪ יוקצו להרחבת המערכים הטכנלוגיים ושיקום החוסן הקהילתי.

את ההחלטה הביאו לשולחן הממשלה רה”מ יאיר לפיד, השר לביטחון פנים עמר בר-לב – שמשרדו מוביל את הטיפול בכל הקשור לסוגיות הביטחון בערים המעורבות ובשנה החולפת כבר משקיע בהן משאבים, כוחות וטכנולוגיה – והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, שאמונה על תוכנית החומש לפיתוח כלכלי-חברתי של החברה הערבית זאת במטרה לחזק את הביטחון האישי, לצמצם את הפשיעה ולהגביר את האמון במערכות הביטחון ואכיפת החוק של תושבי הערים המעורבות רמלה, לוד ועכו.

ההחלטה תתוקצב ב-60 מיליון ₪ נוספים כאשר 30 מיליון על בסיס כספים שהוקצו כחלק מתוכנית החומש למגזר הערבי, ו-30 מיליון נוספים מגיעים מתקציב המשרד לביטחון פנים.

על פי החלטת הממשלה יבוצע עיבוי של המענה המבצעי של משטרת ישראל בעיר רמלה, אשר יכלול את הרחבת מערך השיטור בעיר, זאת על מנת להגביר את הנוכחות והאכיפה בעיר. לצורך כך יוקצו 34 מיליון שקלים, בפריסה שווה על פני שנות התוכנית.

עוד הוחלט לפעול לחיזוק הביטחון האישי באמצעות הרחבת תוכניות הרשות הלאומית לביטחון קהילתי הכפופה למשרד לביטחון הפנים, בתחומי המניעה הטיפול, השיקום והחוסן הקהילתי בערים המעורבות. וכן באמצעות הרחבת המערכים הטכנולוגיים למניעת אלימות בעיר רמלה. לצורך כך יוקצו 21 מיליון שקלים בפריסה שווה על פני שנות התוכנית.

כמו כן, יגובשו תוכניות ייעודיות עבור תחנות משטרה בערים המעורבות, לצורך חיזוק הביטחון האישי ולהגברת האמון בין משטרת ישראל לבין התושבים, תוך מתן מענה להיבטים קהילתיים ולצרכים הייחודיים בערים אלו. תוכניות אלו יכללו, בין השאר, גיבוש מתווה פעולה לביסוס צעדים בוני אמון בין המשטרה לבין הקהילות בערים המעורבות. לצורך כך יוקצו 5 מיליון שקלים בפריסה שווה על פני שנות התוכנית.

כבר בהחלטת הממשלה על אישור תוכנית החומש למגזר הערבי, מיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית הוגדר כאחת מן המטרות של התוכנית, ובפרט הוחלט כי יגובש מענה ייחודי לערים המעורבות, בשל המאפיינים הייחודיים להן כמוקדי סכסוך וחיכוך, כפי שבאו לידי ביטוי במהלך המהומות שאירעו בחודש מאי 2021 במהלך מבצע “שומר החומות”.

החלטת הממשלה התקבלה על רקע הנתונים המדאיגים בערים המעורבות בכל הנוגע לפשיעה ואלימות ולתחושת הביטחון האישי. הערים לוד, רמלה ועכו נכללו ברשימת הערים עם שיעור גבוה יותר של עבריינים מממוצע הרשויות הערביות, וכמו כן, שיעור העבירות כנגד אדם ל-1,000 נפש עומד בלוד על 0.37, בעכו על 0.30 וברמלה על 0.40, זאת לעומת ממוצע הישובים הערבים העומד על 0.19, וממוצע ארצי העומד על 0.05.

ראש הממשלה יאיר לפיד בפתח ישיבת הממשלה:
“הממשלה הזו נחושה להביא לרחובות ישראל חוק וסדר. התכנית הזו היא רק ההתחלה. זו אחת ממשימות-העל ששמנו לעצמנו: משטרה חזקה, שיתוף פעולה עם השב”כ, עם הרשויות המקומיות, לוודא שכל אזרח ישראלי יודע שיש מי ששומר על בטחונו האישי.

“בנושא הבטחון האישי, דרושה יד חזקה. הבטחון האישי נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. הוספנו מאות תקנים של שוטרים, אנחנו נאבקים בהתמדה בתופעת האלימות בחברה הערבית וכבר רואים תוצאות. נמשיך לעשות מה שדרוש. אם צריך לשנות חקיקה, להחמיר ענישה, נעשה גם את זה. ברגע שנוכל להעביר תקציב, נוודא שיהיו בו תוספות משמעותיות לחיזוק המשטרה והעלאת שכר השוטרים. כל אזרח בישראל צריך לדעת שהרחובות בטוחים כשהוא יוצא מהבית. אנחנו נוודא שזה יקרה”.

השר לביטחון פנים עמר ברלב: “דווקא בשבועות קשים אלו, בהם יש עלייה במספר הרציחות בחברה הערבית, אנחנו לא מרימים ידיים וממשיכים להפוך כל אבן כדי להיאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, ובפרט בערים המעורבות. המטרה המרכזית בתיקון החלטת הממשלה היא לחזק את הביטחון האישי של התושבים בעכו, לוד ורמלה, להגביר את האמון בין המשטרה לאזרחים ולהפעיל תוכניות ייעודיות לכל תחנה או נקודת משטרה באותן ערים. המשרד לביטחון הפנים יקצה לשם כך תקציבים ומשאבים, הן לצורך פעולות שיעצימו את הביטחון הקהילתי והן לטובת שיפור המענה המבצעי, המודיעיני והטכנולוגי, הכולל גם הוספה של תקני שיטור ופריסת מצלמות.

“חלק מהמאבק שלנו בפשיעה בחברה הערבית נוגע לקשר הזה בין המשטרה לקהילה. המאבק הזה הוא ארוך ומורכב, עם עליות וירידות, ודורש נחישות וסבלנות לצד השקעה נרחבת של משאבים, בהם גם כאלו שבונים אמון אל מול הקהילה, ורותמים אותה לטובת פעילות משותפת עם המשטרה. רק ביחד נצליח לנצח, ותיקון החלטת הממשלה היום הוא עוד ציון דרך לשם כך”.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן: ״התמונות אותן ראינו בערים המוערבות במהלך מבצע שומר החומות הן תמונות שאסור שיחזרו. ההחלטה אותה נביא ביום ראשון לשולחן הממשלה היא החלטה חשובה שמטרתה להגביר את תחושת הביטחון של תושבי הערים המעורבות – גם בשגרה. זהו צעד ראשון בשורה של החלטות לשמירה על הביטחון בערים המעורבות, ואנחנו נמשיך לעשות את כל המאמצים על מנת להילחם בפשיעה ולהגביר את האמון במערכות הביטחון ואכיפת החוק״.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן