news08.net/ads.txt

בשורות משמחות מרשת חוויות: לילדי החינוך המיוחד יוקצה צהרון המותאם לצרכיהם; צהרונים ייפתחו גם בגנים קורנית, ניצנים, שקד ופעמון

יניב

כ-1,600 גולשים צפו במהלך הערב (שלישי) בצ’אט לייב שקיימה רשת חוויות בדף הפייסבוק שלה, במעמד יו”ר דירקטוריון הרשת והמשנה לראש העיר, עו”ד יניב מרקוביץ’, חבר המועצה אמיתי כהן המשמש כיו”ר ועדת הכספים של רשת חוויות וחלק מהדירקטוריון ואסנת לוי, מנהלת אגף הגיל הרך של הצהרונים ברשת.

הבשורות המשמעותיות במהלך הצ’אט לייב המוצלח, היו ללא ספק העובדה כי הרשת תפעיל לראשונה צהרון המיועד לילדי החינוך המיוחד. אסנת לוי סיפרה כי “עד היום ילדי החינוך המיוחד השתלבו בצהרונים של הרשת באהבה ובשמחה אך לאור בקשת ההורים והצורך שהיה קיים, החלטנו לתת מענה אמיתי וממשי אותו תרכז ציפי ביטון”.

בנוסף, לאחר ישיבת היערכות שקיימה הנהלת חוויות עם ראש העיר, רחמים מלול, הוחלט לאפשר גם לצהרונים – קורנית, ניצנים, שקד ופעמון להיפתח. מרקוביץ’ אמר כי “הגענו למספר הנרשמים שסימנו כמספר מינימלי כדי לפתוח את המסגרת ואין צורך לפנות אלינו – הצהרונים ייפתחו במסגרות האלה, יש פתרון לילדים”.

“המגמה שלנו השנה היא שרוב מסגרות הצהרון יהיו מבוססות בין 15 ל-30 ילדים במסגרת. כמובן שיהיו מקומות שבהם ניאלץ לאכלס יותר מ-30 ילדים אך נעשה זאת בהתאם לצרכים של המערכת כדי למנוע מצב שחלילה ילדים יישארו בלי צהרון. באשר לילדים הנמצאים ברשימות ההמתנה הם יקבלו לכל המאוחר עד יום חמישי בבוקר תשובה סופית. אנו נערכים החל משעות הבוקר בשיבוץ הצוותים, בהתאמה שלהם למספר התקנים הנדרשים ועושים כל מאמץ יחד עם ראש העירייה ואגף החינוך כדי לתת מענה בסופו של דבר לכל ילד וילד כדי שיהיה חלק ממערך הצהרונים שלנו”.

קיימו ישיבת היערכות לקראת שנת הלימודים. מלול ומרקוביץ’

באשר לצהרונים אשר טרם נמסרה תשובה לגביהם הוסיף יו”ר הדירקטוריון: “יש לנו בעיה עם מספר הנרשמים, הפנינו את הבעיה לעירייה ואנו מחכים לקבל פתרונות. אני מקווה שהפתרונות יהיו לשביעותם של ההורים. הבעיה עם הצהרונים המרוחקים היא שאין אפשרות לאחד אותם, זו בעיה ידועה ואנו בוחנים אפשרויות במסגרת הכלים שעומדים לרשותנו. בכל מקרה, תשובה תועבר להורים לכל המאוחר ביום חמישי בבוקר. עם זאת אני רוצה לציין כי אנו עושים מאמץ גדול כדי לתת את המענה המיטבי לדרישות ההורים”.

מרקוביץ’ התייחס לעובדה כי נוצר צוואר בקבוק ולפיכך יש הורים שטרם שבו אל פניותיהם ואמר: “החלה הצפה בטלפונים ואנו נעשה את כל המאמץ שיחזרו לכולם. אנו מציעים לבוא אלינו, לאגף הצהרונים ברחוב החבורה 20 בכניסה לאושיות, שם חנכנו רק בשנה האחרונה מבנה נוח, נגיש ועם מקומות חניה. ניתן לקבל שם מענה מיידי בצורה פרונטלית ומיטבית, מ7 וחצי בבוקר וברצף עד השעה 16:00. גם במוקד ניתן עדיין להשאיר הודעות ואנו עושים כל מאמץ כדי לחזור במהירות המירבית לכולם”.

לשאלה בנושא ההזנה בצהרונים התייחסה אסנת לוי ואמרה כי “לשמחתי, את כל השינויים לרבות הוצאת האוכל המעובד מהתפריט עשינו כבר לפני 5 שנים. התפריט שלנו מאושר על ידי דיאטנית שמתמחה בגיל הרך. כמידי שנה אנו נוציא נציגות מההורים שמגיעה ל’מבושלת’ לראות מקרוב את התהליך. חברת ‘מבושלת’, מוכרת ומאושרת על ידי משרד הבריאות ויש להם את כל האישורים. בנוסף, יש חברה חיצונית שדוגמת את המזון ועושה בקרות חיצוניות למבושלת שאכן באמת הם עומדים בתקן הנדרש”.

“באשר לצורת התובלה של המזון, אנו פועלים על פי כל הכללים המחמירים ומעבר לזה, צוות הצהרון עושה שתי בדיקות, האחת בדיקה כמותית והשניה של טמפרטורת מזון על פי הנחיות של משרד הבריאות עם רישום יומיומי, תוך שקיפות להורים. הכלים בהם מוגש המזון, כרגע, הם כלים חד פעמיים, עם תו תקן של מכון התקנים. היתרון הוא שהם סטריליים אך יחד עם זאת נבחן את הנושא מחדש.

לשאלה: כיצד המערכת יודעת להתמודד עם ההבדל בין הגילאים, בצהרונים בהם משתתפים ילדים בגילאי טרום טרום חובה, טרום חובה וחובה? ענתה לוי: “ברוב הגנים יש ביקוש של למעלה מ-22 ילדים ואנו פותחים צהרון לילדי הגן, אבל במצבים שבהם אין ביקוש והוא עומד על כ-10 ילדים מכל צהרון אנו מאחדים ביניהם. חשוב לציין שאנחנו יודעים לעבוד עם צהרונים רב גילאים, יש בזה ערך מוסף חינוכי ומניסיון שלנו זה עובד יפה”.

אחת מעצות הייעול שהוחלט עליהן במהלך הצ’אט לייב הוא קיום אסיפות הורים בהשתתפות צוות הצהרון בכדי לחבר בין צוות הצהרון להורים. עם זאת יצוין כי בחלק מהצהרונים התקיימו אסיפות משותפות לצוות הגן עם צוות הצהרונים וההורים לקראת שנת הלימודים שתיפתח ביום שישי. הצהרונים עצמם יחלו ביום ראשון ויתקיימו בין השעות 14:00-17:00. לסיכום אמרה לוי: “אנו מבקשים מההורים להצטרף לילדים, להכיר את הצוות, לקבל החלטה האם להישאר עד סוף היום או בצורה הדרגתית וזאת בכדי לסייע להם בתהליך ההסתגלות”.

לצפייה בלייב צ’אט בנושא הצהרונים של רשת חוויות:

https://www.facebook.com/reshet.havayot.rehovot/videos/890085227809199/

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן