news08.net/ads.txt

“בשיא החום, הגיעו אלינו מעל 300 התראות על שכחת ילדים ברכב”: יערה יוחנן

יערה יוחנן רוזן_צילום שירה זיו (1)

חזונה של יערה יוחנן, מנכ”לית חברת “הכפתור” – אשר בין היתר פיתחה אשתקד מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב – מנסה לשים את נושא הבטיחות בדרכים באמצעות חקיקה: “יש לנו אג’נדה שאנחנו שואפים לקדם, הרבה מעבר לפעילות העסקית שלנו”

יערה יוחנן רוזן מפזרת את שלושת ילדיה בבוקר במסגרות השונות שלהם בגדרה  ולאחר מכן מגיעה למשרדה כמנכל”ית חברת “הכפתור”. “אני עובדת בעולם הרכב והבטיחות בדרכים אבל העבודה מלווה אותי עוד לפני שאני מגיעה למשרד. כבר בבוקר, כשאני מפזרת את הילדים, העיניים שלי לא מפסיקות לקלוט את מה שקורה בדרכים, אצלנו במושבה – וזה מטריד אותי. ילדים שנשארים לבד בחום הלוהט ברכב רק לכמה דקות בזמן שההורה מוריד את אחיהם בגן ונכנס לרגע לדבר עם הגננת, או אנשים שאוחזים בטלפון הנייד ומסתמסים במהלך הנהיגה כשילדיהם יושבים במושב האחורי. אני קולטת את זה למרות שמדובר באנשים אחרים וכביכול לא ענייני, מכיוון שלאחר מכן אני מגיעה לעבודה ומתעסקת בפועל עם ההשלכות של מקרים כמו אלה”.

יוחנן, בת 39, תושבת גדרה, היא כאמור מנכ”לית חברת “הכפתור”. הכפתור הוא מערכת חירום לנהגים המותקנת ברכב ומבוססת על תקשורת GSM ,GPS וחיישני תאונה מתקדמים. זהו פיתוח ישראלי שנועד לתת מענה למצבי חירום בזמן נהיגה כמו תאונות דרכים, מצוקה רפואית ואפילו אירועי ביטחון. אשתקד פיתחה החברה מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב “הכפתור בייבי”. זוהי מערכת הבטיחות לרכב היחידה בעולם המחוברת למוקד חירום אנושי 24/7. “רק בשבוע שעבר כשנשברו שיאי חום בכל רחבי הארץ, הגיעו אלינו מעל 300 התראות על שכחת ילדים ברכב, ואלה רק מקרב הלקוחות שלנו שהתקינו את המערכת. כשאנחנו יוצרים קשר עם הנהג ההורה לאחר שההתראה מופעלת באופן אוטומטי, לרוב התגובה היא ‘רק הורדתי את הילד השני בגן וחזרתי אחרי כמה דקות, לא באמת שכחתי את הילד’, אבל צריך להבין שהמערכת של הכפתור בייבי מופעלת אוטומטית רק במידה והמנוע כבה, מה שאומר שאותם ילדים שנשארו רק לכמה דקות ברכב, נשארו ללא מזגן, בחום”. את יערה, המנהלת את החברה מזה שנה, מלווה צוות של מנהלות, כולן נשים. “אנחנו נשים מנהלות בעולם הרכב, וזה די נדיר, מאחר שלרוב מדובר בעולם מאוד גברי. אבל כנראה אנחנו עושות משהו טוב, שכן מספר הלקוחות של המערכת הכפיל את עצמו בשנה האחרונה. המטרה של המערכת היא למעשה לתת שקט נפשי לנהג בהנחה שהוא אף פעם לא לבד. בכל מקרה של תאונה יידע המוקד בזמן אמת להזעיק באופן אוטומטי ובמהירות רבה כוחות הצלה. בנוסף, הנהג יכול להזעיק בעצמו  בלחיצת כפתור נציג שיידע להקפיץ עבורו את הפתרון הרלוונטי. גם אם נוסעים בדרכים שכוחות אל, ללא קליטה או בטרייה בטלפון, המערכת תמיד פועלת, כך שבאמת הנהג אף פעם לא לבד. אחד המקרים הזכורים ליערה בשנה האחרונה אירע לפני מספר חודשים,  כאשר מוקד הכפתור סייע בזמן אמת לזוג שנסע בדרכים, בזמן שהאישה קיבלה צירים והחלה בתהליך הלידה. המוקדנים ליוו את הזוג עד הגעת צוות מד”א שהוקפץ על ידם והגיע תוך 10 דקות בזמן וסייע בלידת התינוקת.

מהי השאיפה להמשך?

“מעבר לפעילות השוטפת שלנו בחברה, חשוב לנו לקדם את נושא הבטיחות בדרכים באמצעות חקיקה. יש לנו אג’נדה שאנחנו שואפים לקדם, הרבה מעבר לפעילות העסקית שלנו. אנחנו פועלים להוביל לחקיקה בנושא מערכות ecall  ברכבים, על מנת שכל נהג ונהג באשר הוא תמיד יהיה מוגן לכל מקרה חירום בדרכים. באירופה מדובר בחקיקה שכבר קיימת, וזו תרבות שאנחנו רוצים להכניס גם לישראל, לטובת כלל הציבור. אנחנו פועלים בחזיתות שונים ועם גופים שונים כדי להוביל את הדבר הזה. התקווה שלי שזה יתממש, וכל נהג בישראל יהיה מוגן על ידי מערכת שכזו”.

 

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן