news08.net/ads.txt

בשעה זו: החקלאים חוסמים את צומת ביל”ו – כל הפרטים

חקלאים מפגינים בצומת ביל”ו ובצמתים נוספים הבוקר (חמישי), בפעם השנייה השבוע, במחאה על כוונת משרד האוצר האוצר להנהיג רפורמה בתחום ייבוא התוצרת החקלאית, שבין היתר תבטל את שיטת המכסות בענף הביצים, במסגרת חוק ההסדרים. הם מפגינים בצמתים מרכזיים עם טרקטורים, תוצרת חקלאית וכלי עבודה שונים סמוך ליישוביהם.
ההפגנות מתקיימות בשמונה צמתים מרכזיים ברחבי הארץ, והמפגינים חוסמים אותם לפרקים, מה שיוצר שיבושי תנועה באזור.
בצפון הארץ החקלאים מפגינים בצומת גומא, צומת מגידו, צומת כברי וצומת חפר, במרכז הם מפגינים בכביש 40 צומת בילו לשני הכיוונים. ובדרום הארץ ההפגנות מתקיימות בצומת גילת, צומת עין יהב וצומת פצאל. מטרת הרפורמה, שמקדמים שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר, היא הפחתת מכסים רוחבית על פירות, ירקות וביצים, במטרה לפתוח את השוק לייבוא ולהביא להורדת מחירים משמעותית. לפי האוצר, התוכנית תחול בפעימות ותתפרס על פני חמש שנים. המתווה ייבחן מדי שנה, תוך בדיקה האם יש ירידה בשטחים המעובדים. ‏החקלאים מצדם טוענים שפתיחת השוק לייבוא ללא מכס תפגע בחקלאות בישראל.
הוזלת המחירים הצפויה היא דרמטית: כך למשל, לטענת האוצר, ייבוא ביצים יביא להורדה של 25% במחירים – בסך 840 שקל בשנה לכל משק בית. לא ברור אם המחיר יישאר מפוקח ועקב כך יירד, או שיוסר הפיקוח. עוד נטען כי תצומצם הרגולציה לייבוא פירות וירקות באמצעות אימוץ תקינה אירופאית. כיום יש שמירה על החקלאות המקומית בכך שנערכות בדיקות לתוצרת ייבוא כדי שלא ייכנסו מחלות לארץ. כך למשל, אננס מיובא מגיע לארץ ללא עלים.
אתמול פוצצו ראשי ההנהגה החקלאית את הפגישה עם מנכ”לית משרד החקלאות נעמה קאופמן וצוות המשא ומתן של אגף התקציבים. לדבריהם, המנכ”לית הודיעה בשם שר החקלאות עודד פורר כי הם אינם מוכנים לקבל פשרה בנושא ביטול התכנון בענף ההטלה. הנציגים בתגובה אמרו כי פירושו של הביטול הוא הוצאת 4,000 משפחות מגבול הצפון לאבטלה מיידית, והם לא הסכימו לחתום על הסכם כולל שלא במסגרת חוק ההסדרים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן