בשעה זו: תושבי שכונת קרית משה מפגינים נגד החלטת מועצת מקרקעי ישראל: “לא נעוף מפה” | כל הפרטים

בשעה זו מתקיימת הפגנת מחאה של עשרות תושבי קרית משה בקריאה לעיריית רחובות ומועצת מקרקעי ישראל להחזיר את הפיילוט הראשוני – “הקרקע המשלימה”. הדיירים זעקו: “המאבק הזה צודק. לא ניתן להם להעיף אותנו מפה”.

לפני כחודש נופץ פעם נוספת החלום רב השנים של תושבי קרית משה לדירה חדשה ושכונה חדשה. הרשות להתחדשות עירונית בישרה להם על פיילוט חדש שיחליף את פתרון “הקרקע המשלימה” ב-4 מתחמי פינוי-בינוי שנבחרו לפיילוט. 

בפיילוט החדש שנחת כעת, במקום לייעד שטחים כ”קרקע משלימה” בפטור ממכרז ליזמים שחתמו על הסכמים לביצוע הפרויקט בשכונה, רשות מקרקעי ישראל תשווק את הקרקעות הסמוכות, במכרז רגיל לכל יזם או קבלן וההכנסות מהמכירה בניכוי הוצאות פיתוח, היטלים ורווח של 20%, יועברו לרשות להתחדשות עירונית כ”קופת סיוע כספי” ליצירת הכדאיות הכלכלית הנדרשת באותם מתחמים.

משמעות הפיילוט החדש הינה גניזת תוכנית הבינוי המפורטת של השכונה, דחיית מימוש הפרויקטים להשלמת המכרזים על הקרקעות הסמוכות שיועדו לפרויקט לכל המרבה במחיר ורק לאחר מכן יפורסם ה”קול קורא” ליזמים בשכונת קרית משה ל”קופת הסיוע הכספי”.
בעקבות כך, עשרות תושבים משכונת קרית משה החליטו להפגין בשעה האחרונה כנגד ההחלטה. חלקם זעקו: “המאבק הזה צודק ואנחנו לא ניתן להם להעיף אותנו מפה. נוכיח להם שאנחנו אנשים תרבותיים וזו הפגנה באופן צודק ולא מתלהם”.
חבר המועצה, דניאל מרשה שנוכח בהפגנה: “הפינוי בינוי לא מפורט כלל לדיירי השכונה. הם אינם מבינים מה כולל ההסכם. ההסכמה של התושבים היה מלכתחילה קרקע משלימה. עכשיו שינו להם הכל בדקה 90. השכונה הזו ממלא סובלת שנים רבות מהזנחה. קשה להם להאמין לכל אחד”.
מעיריית רחובות נמסר: ” מועצת מקרקעי ישראל קיבלה לאחרונה החלטה בנושא הקרקע המשלימה של המדינה, החלטה שאינה בשליטת עיריית רחובות. ראש העיר, רחמים מלול, וח״מ גיא צור הבהירו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי במסגרת הפרוייקט חייב להימצא פתרון לתושבי קרית משה שמעדיפים לעבור לקרקע המשלימה. עיריית רחובות קיימה פגישות עם נציגי התושבים, מודעת לשאלות ולבעיות שעולות כתוצאה מהחלטת רשות מקרקעי ישראל, ומודעת להעדפה הברורה של חלק מהתושבים לעבור לקרקע המשלימה.
ראש העיר והצוות פועלים מול המדינה ללא לאות במטרה למצוא את הנוסחה המתאימה ביותר למען תושבי קריית משה.
ראש העיר ימשיך לפעול מול המדינה לטובת התושבים ולמציאת פתרון, וחבל שיש גורמים המנצלים את מצוקת התושבים לטובת קידום אינטרסים פוליטיים וכלכליים”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אלי ברבטון
אלי ברבטון
2 years ago

לא הבנתי כלום

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אלי ברבטון
אלי ברבטון
2 years ago

לא הבנתי כלום

דילוג לתוכן