news08.net/ads.txt

בתוך שנתיים: “בית רחל ” יהפוך לבית התרבות החדש של גדרה

IMG-20180814-WA0090|IMG-20180814-WA0091

בית הקולנוע המיתולוגי יהפוך לבית התרבות החדש של גדרה, עם 600 מקומות ישיבה. ראש המועצה יואל גמליאל: “גאה להחזיר עטרה ליושנה”. האדריכל שלום גרף: “בית רחל הוא חלק חשוב בנוף ילדותי”

במרכז המושבה גדרה ניצב הבניין ההיסטורי “בית רחל”, בית הקולנוע והתרבות המיתולוגי של גדרה, אשר נבנה בשנות החמישים והיווה בעבר את “מדורת השבט” של גדרה לצורך אירועי תרבות. ותיקי גדרה עוד זוכרים את האולם המשופע שתקרתו וקירו האחורי היו מכוסים בתבניות של ביצים כדי ליצור אקוסטיקה טובה, ואת כסאות העץ המתקפלים. זו הייתה דרך נעימה לברוח מקשיי היומיום של אותה תקופה. אך ימי הזוהר הללו תמו עת החלה לפעול הטלוויזיה בשנת 1968 וענף בתי הקולנוע ספג מכה קשה וכך גם קולנוע “בית רחל”, אשר נאלץ לסגור את שעריו.

החדשות הטובות הן שבתוך שנתיים יעמוד באותו מקום, על יסודותיו של אותו מבנה, בית התרבות המחודש והמודרני של גדרה. המבנה אשר עוצב ברוח הכניסות לישוב, ישלב בין ההיסטוריה לטכנולוגיה החדשה וייתן מענה מגוון של מופעים, מפעל מנויי תאטרון ארצי, מרכז לפעילות בתי הספר, בית קולנוע ייחודי ומעל הכל מקום מפגש איכותי שיגשר בין שלל האוכלוסיות והגילאים בישוב והכל במרחק הליכה, רכיבה ונסיעה קצרה מהבית. המבנה המחודש  והמוגדל יכלול 600 מקומות ישיבה, חלל כניסה רחב, בית קפה, במה חדשה, חדרי שחקנים, חדרי איפור חדר הקרנה משרדים, שירותים נוחים, מחסנים ועוד לנוחיות הבאים ייסלל רחוב חדש לבית רחל מכיוון רחוב לילינבלום, חניון פתוח ומבנה חניה.

לדברי יואל גמליאל, ראש המועצה, “נולדנו, גדלנו והתחנכנו בבית רחל ואני גאה להחזיר עטרה ליושנה. כשם ששיקמנו את הכניסות לגדרה ושמרנו על הצביון הכפרי של המושבה, כך נעשה גם לבית רחל”. שלום גרף, אדריכל בית התרבות סיפר: “כיליד גדרה, בית רחל אינו רק בית קולנוע ואולם תרבות עבורי, בית רחל הוא חלק חשוב בנוף ילדותי. בימים שהטלוויזיה עדיין לא הייתה, בית הקולנוע וההצגות היה מרכז הבילוי במושבה. אני זוכר את ההתרגשות למראה שלטי הפרסום של הסרטים וההצגות שצבעו את הכניסה. את מאות האנשים שהתגודדו ברחבת הכניסה, את האולם הגדול כסאות העץ וכמובן הבמה המרשימה שדרכה ראיתי סרטים והצגות שחשפו אותי לעולמות אחרים, לימדו אותי לחלום”.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן