news08.net/ads.txt

בתי הספר התיכוניים באילת משמרים את המורשת הדרוזית

כחלק משימור המורשת הדרוזית מיושמת בבתי ספר התיכוניים תכנית ייחודית במסגרתה לומדים תלמידי כיתות ט’-י’ על המורשת הדרוזית. בשבוע שעבר התקיימה בבית ספר התיכון ע”ש בגין, פעילות שיא של התכנית, במהלכה נפגשו התלמידים עם נציגי הקהילה הדרוזית באילת והתנסו בדברים שלמדו על העדה כמו אפיית פיתה דרוזית, שירים בערבית דרוזית, ריקוד הדבקה ותרומתה של העדה למדינה. ראש העירייה – אלי לנקרי ביקר בין תחנות הפעילות, הצטרף לשירה הערבית וגם אפה פיתה דרוזית. “הכרת התרבות הדרוזית כחלק מפסיפס התרבויות במדינה שלנו והעמקת הקשר עם עדה שיש לנו איתה שותפות גורל היא זכות גדולה עבור כולנו” אמר ראש העירייה.

התכנית לשימור המורשת הדרוזית מיושמת זו השנה השלישית בכל בתי ספר התיכוניים כולל בישיבה התיכונית בהובלה של רכזי אזרחות בבתי הספר ובשיתוף הקהילה הדרוזית באילת. התכנית כוללת מערכי שיעור, מפגש עם אישים בקהילה, וביקורים במקומות דרוזים כחלק מהטיולים השנתיים. בשנה שעברה, נפגשו תלמידי התכנית עם שייח’ באדר קאסם מבכירי העדה הדרוזית בארץ, שהגיע לביקור באילת וסיפר לתלמידים על העדה ובכלל. יסמין אורן, רכזת אזרחות בתיכון ע”ש בגין המרכזת את התכנית מספרת בגאווה, כי אילת חלוצה בתחום. התכנית החלה בהובלה של ראש העירייה הקודם – מאיר יצחק הלוי כחלק מביסוס השלום באזור ובכלל. “חשוב לחשוף וללמד את התלמידים על הייחודיות של העדה הדרוזית וללמד אותם על תרומתם המפוארת של הדרוזים  למדינת ישראל. יש לוודא כי ילמדו על הקשר של העם היהודי לעדה עוד מימי התנ”ך וכי יש ביננו ערבות הדדית וקשר של מחויבות והערכה רבה” ציינה אורן והוסיפה, כי שמה של התכנית באילת כבר יצא למרחוק.

במסגרת ימי השיא שנערכו כאמור בשבוע שעבר, נחשפו התלמידים הלכה למעשה לנפלאות העדה הדרוזית דרך תחנות. בתחנה אחת שהפעילו המורים לערבית נחשפו התלמידים לתרבות השירה הדרוזית, למדו אודות הזמרים של העדה ואף שרו בעצמם בערבית בדיאלקט הדרוזי. בתחנה אחרת שהפעיל צוות מגמת המחול, למדו התלמידים על המשותף לריקוד עם ישראלי וריקוד דבקה ואף התנסו בעצמם בריקוד. בתחנה נוספת שהפעיל צוות אזרחות הציגו תלמידים שחקרו את הנושא תערוכה מרשימה שכללה את הסמלים הדרוזים, הישובים הדרוזים בארץ, תרבות דרוזית, תרומה בצבא ועוד. בנוסף לכך הצטרף נסר סעד – פעיל דרוזי בקהילה באילת ששוחח עם התלמידים על האמונה של בני העדה בגלגול נשמות, וריתק אותם עד מאוד. תחנה אחרונה היתה באחריות צוות של”ח בהובלת רכז המקצוע והמשצ”ים המוכשרים, שהפעילו עמדה של  סאג’ עליו הכינו פיתה דרוזית אסלית. בתחנה זו הייתה גם מדינה אשקר – דרוזית דתיה, פעילה בקהילה, שהציגה את כישוריה בהכנת הפיתה, הסבירה על אופן האירוח הדרוזי, מאכלים של העדה והוסיפה עוד ידע שהתלמידים ביקשו ללמוד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן