בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, מחלקת נוירולוגיה, מאושפזת אישה בת 70 תושבת העיר אשדוד במצב קשה בעקבות דימום מוחי שנגרם בהמשך לחשיפת נזקי הרקטה בעיר אמש.
מבירור המקרה עולה, כי המטופלת נשמעה להנחיות פיקוד העורף ואתמול בזמן האזעקות בעיר נכנסה כנדרש למרחב מוגן. לאחר מכן, נחשפה למראות הנזק של הרקטה בסמוך למקום מגוריה. הדבר הוביל להתקף חרדה ובהמשך לדימום מוחי. היא פונתה לביה"ח ומצבה מוגדר כעת קשה אך יציב. ע"פ דברי הרופאים במחלקה, מתחילת המלחמה ישנה עלייה בכלל בתי החולים בארץ של מטופלים שסובלים מדימום מוחי.

ד"ר סאלו חרץ מנהל מחלקת נוירולוגיה: "לאורך השנים נעשו מחקרים, הן בארץ והן בחו"ל, שמצאו קשר בין חרדה ועלייה בהיקף מקרים של דימום מוחי בזמן מלחמות. לרוב מדובר מדובר באוכלוסייה עם מחלות כרוניות, במיוחד ייתר לחץ דם ולכן דווקא בתקופה זו, יש להקפיד הקפדה ייתרה על לקיחת תרופות ואיזון לחץ דם".
כזכור, אמש (שבת) נפלה רקטה במרכז העיר באשדוד – שפגעה בחומה וגרמה לנזק רב.

◼️ הצטרפו לקבוצת החדשות של אשדוד בווטסאפ לחצו כאן
זכויות יוצרים: המערכת משקיעה מאמצים רבים באיתור בעלי זכויות היוצרים בתכנים המופצים ברבים. במידה ופורסמה מדיה שבעליה אינו ידוע, השימוש נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, ניתן לפנות אלינו לצורך הוספת קרדיט או הסרת התוכן.








