news08.net/ads.txt

גאווה לאומית: יאיר שהם, תלמיד תיכון בן גוריון בנס ציונה, זכה במדליית זהב באולימפיאדה במתמטיקה

נס ציונה על המפה: באולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה כל חברי הנבחרת זכו במדליות- 3 מדליות זהב, 2 מדליות כסף ומדלית ארד. נבחרת ישראל במתמטיקה רשמה הישג חסר תקדים משנת 1979 (השנה הראשונה בה השתתפה באולימפיאדה) והתברגה במקום ה- 7 והמכובד מתוך 107 מדינות. יאיר שהם – תלמיד תיכון בן גוריון, מנס ציונה- זכה במדליית זהב. 

האולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה IMO התקיימה השנה בפעם ה- 62 (נוסדה בשנת 1959), ישראל משתתפת באולימפיאדה משנת 1979. השנה לקחו חלק באולימפיאדה 619 משתתפים מ- 107 מדינות. האולימפיאדה התקיימה בשני ימי בחינה. בכל אחד מהימים התלמידים נדרשו לפתור במשך 4.5 שעות מבחן שהיה מורכב מ- 3 שאלות ברמת קושי גבוהה מאוד בתחומי המתמטיקה האלמנטרית: אלגברה, קומבינטוריקה, גיאומטריה ותורת המספרים. נבחרת התלמידים שהשתתפה באולימפיאדה במתמטיקה הוכשרה במכון וייצמן למדע בראשות המנהל האקדמי, פרופ’ אברהם איזנבוד, המאמן הראשי, לב רדזיוילובסקי, ראש המשלחת, דן כרמון וצוות המאמנים- דניאל קנר, סשה טולסניקוב וגיא קפון.

שרת החינוך, ד”ר יפעת שאשא ביטון: “תלמידי ישראל חותמים הישג חסר תקדים באולימפיאדות הבינלאומיות ויוצרים בעבור מדינת ישראל אופק הנושא בשורה וצמיחה. מערכת החינוך היא צור מחצבתו של ההון האנושי המרכיב את חלקיה של החברה הישראלית והיא מנוע הקיטור שיוצר את תנועת הכלכלה, המדע והטכנולוגיה שלה. ולכן, אנחנו נשקוד כדי להדליק לתלמידים שלנו את הניצוץ לאהבת המדע, לייצר להם תהליכי למידה מסקרנים ורלוונטיים לחייהם. נפעל לטפח מיומנויות אקדמיות שיאפשרו להם להתמודד בהמשך דרכם עם סוגיות גלובליות ומורכבות. אני מברכת באופן אישי את כל אחת ואחד מהתלמידים הזוכים ומביעה את גאוותי על ההישגים המרשימים שלהם. אני מברכת גם את המאמנים שליוו אותם ועשו איתם לילות כימים כדי להצליח ולהגיע להישג חסר התקדים הזה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן